• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • sunnydays
    Född89 skrev 2013-05-04 17:25:51 följande:
    Har någon här gjort cellprov? Och, eller samtidigt som ni var gravid? Bm säger att det inte påverkar graviditeten. Och att man får inte göra cellprovet efter vecka 12. Är orolig att jag ska få missfall för det där cellprovet :( ???
    Min syster gjorde samtidigt som hon var gravid. Hennes bm gjorde det när de "endå höll på".
  • Elvinsmamma

Boka om det om du är nojjig det ska jag göra! Jag ska dit den 11 maj men vägrar riskera något! :)

• Chaplin89

Jag fick inte göra cellprov under min första graviditet, det var i och för sig längre fram i graviditeten. Fick kallelse nu också och valde att avboka i rädsla för att riskera nåt! Du bestämmer ju själv om du vill ta cellprov eller ej!!

• sunnydays
    sunnydays skrev 2013-05-04 17:28:27 följande:
    Min syster gjorde samtidigt som hon var gravid. Hennes bm gjorde det när de "endå höll på".

hmm, blir lite osäker nu om det var just cellprov hon tog men har verkligen för mig det. Om det är nåt lätt man kan dra med en tops typ och kolla. Har sj inte gjort än Skäms
  • Född89

Det va ju jag själv som ville det. Men sen när jag börja tänka efter. Så tar dom väl en bit av livmodertappen? Det är ju den som skyddar barnet. Och oftast så blöder man?

• annnaz

Kom lite mörk rött blod idag i trosorna:/ Sen när jag varit på toa har det varit lite på papperet.. Någon mer som haft så? Missfall på G kanske...

• Trollbarnet
    annnaz skrev 2013-05-04 18:09:37 följande:
    Kom lite mörk rött blod idag i trosorna:/ Sen när jag varit på toa har det varit lite på papperet.. Någon mer som haft så? Missfall på G kanske...
    Avvakta och se, är ju rätt vanligt med blödningar under graviditeten. Däremot sa min BM sist jag fick MF att det var mer troligt med MF om det var mörkt eller brunt blod, färskt blod ska tydligen vara helt OK oftast.
  • heartems

Också hört att färskt blod ska vara "ok" Hoppas det inte är MF på G för dig!! Har du ont i magen också?

• winterlong

Hej på er!

Hoppar in här :) Har BF kring 10 januari. Jag har sedan tidigare en son på 9 månader.
    Ska bli spännande att följa er alla!

Svar på tråden BF januari 2014