• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • popcornplaya

Jag vågar inte träna, är för nojjig. Men försöker hålla mig till min lchf diet. Men det är svårt för jag är typ sugen på allt ;)

• FruGul

Jag vågar inte äta nån diet eller så. Läst att man avsöndrar något farligt.. Har hållet på med vikten innan, men tagit paus i det nu och tänker tallriksmodell nu...

• enäggs81

jag är så otroligt svullen om magen. ser ut att va i 6:E månaden. är det normalt i början? är nog förstoppad oxå.... tarmarna står stilla

tvillingmamma 2005
  • FruGul

Är också svullen.. Men inte förstoppad. Alltid större mage på kvällen. På morgonen kan jag ha mina en jeans men på eftermiddagen sitter de obekvämt och på kvällen är de för små.. :/ är i v6

• enäggs81

FruGul; jag är i v.5.... ja nu är det kväll och magen ser enorm ut! känns som jag gått upp 5 kilo. vågar inte väga mig ens..... men vigselringarna sitter bra så jag kan ju inte ha svullnat totalt!

• FruGul

Känns så för mig med! Jo ringarna passar än här med... Går det över eller blir det värre? Har du barn sedan tidigare?

• moto
    SaraKarla skrev 2013-05-03 20:12:08 följande:
    Jag ska strax vräka i mig choklad. Igen Vanligtvis är jag väldigt "nyttig" och tränar rätt mycket. Men jag har inte orkat tänka på det denna vecka. Men jag tänkte börja om på måndag och bli nyttigare och röra på mig mer då. Denna vecka har det varit så mycket mentalt.

Samma här! Kom igång bra med träningen från feb och jag och maken "tävlade" lite om att kunna visa resultat, minska i mått och så men jag gick upp 6 kg sedan jan bara! Han gick ner 6 kg!! Lite surt!! Men så plussade jag... Men hade gärna börjat på vikternas hade i jan inte +6 kg!! :( när jag var på ul förra grav. såg man nästan ingen mage! Undrar om den här svullenheten lägger lite lite snart eller? Vad ödet som händer, fostret är ju bara några mm vad är det som växer??
  • fluu

Nu börjar den väldiga hungern som jag känner igen från förra gången komma smygandes. Inte på dagarna då,då lever jag fortfarande på skorpor,vatten och mina mediciner,men på kvällarna/nätterna.

Förra graviditeten mådde jag med illa,men åt också väldigt mycket mellan varven. Gick ner i början av graviditetn och i slutet så slutade på typ 11 kg plus. Hoppas det inte skenar iväg denna gång.
    Känns inte som jag kommer lyckas träna lika mycket som sist nu när jag måste springa efter dotter(Vild ettåring),men det är ju å andra sidan också en slags motion ;)

Lyckats hålla illamåendet i någorlunda schack idag. Brukar börja må illa vid fysisk aktivitet,men lyckades ta en timmes prommis med dottern och plocka vårens första vitsippor och gå i vår backiga skogsdunge.

Ni som har barn,hur gamla är de? Hur kände/känner ni inför att få syskon?
    Jag är väldigt nervös eftersom dottern fortfarande är så liten,rädd för att hon ska tro att jag övergett henne när jag föder och att det ska bli mycket svartsjuka.
    Hur gjorde ni?

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Kattamaja

Fluu: Vi har två grabbar på 3 och 5 år, har inte berättat för dem än. Men när lillebror skulle födas var storebrorsan 18 månader. Han brydde sig inte så mkt, på förskolan tyckte de att han stannade till i språkutveckligen lite, men att det är helt normalt. Hemma babblade han på som vanligt. Ingen svartsjuka, inga stor kärleks yttringar heller. Men en gång när moster var o hälsade på skojade hon om att ta med lillebror hem, då blev han jätterrädd, och började gråta

• fluu
    Kattamaja skrev 2013-05-03 21:33:12 följande:
    Fluu: Vi har två grabbar på 3 och 5 år, har inte berättat för dem än. Men när lillebror skulle födas var storebrorsan 18 månader. Han brydde sig inte så mkt, på förskolan tyckte de att han stannade till i språkutveckligen lite, men att det är helt normalt. Hemma babblade han på som vanligt. Ingen svartsjuka, inga stor kärleks yttringar heller. Men en gång när moster var o hälsade på skojade hon om att ta med lillebror hem, då blev han jätterrädd, och började gråta
    Naw,vad sött.
    Bebisen kommer någon vecka innan dottern fyller två år och hon är redan nu lite sen med talet så jag hoppas inte att det blir några problem sen. Hoppas att om det uppstår svartsjuka att hon kommer kunna sätta ord på sina känslor istället för att visa det med kroppen som nu.

Jag har inga syskon själv så jag vet inte alls vad jag har att vänta. Får nog se mig om efter en pedagogisk bok om att få syskon. En till dottern och en till mig :P
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden BF januari 2014