• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • moto

Jag mådde illa i förrgår kväll, natt och lite igår på fm nu är det borta!? Mådde inte illa förra gången, smyger det sig på såhär eller mår man illa jämt när det börjat? Motvärn här med, svullen mage - hur ska det här gå?? Har ju hört att det brukar synas snabbare med andra barnet men inte så här tack! Hur ska jag kunna dölja det här i flera veckor? Är ju bara i v6! Ont i bröstvårtorna och hungrig hela tiden, får jag inte mat snabbt känns det som jag ska svimma!

• SaraKarla
    popcornplaya skrev 2013-05-03 18:53:19 följande:
    Ikväll blir det räkfrossa här hemma och alkoholfritt vitt vin :) har faktiskt aldrig smakat alkoholfritt vin så det ska bli intressant :)

ÅÅÅÅ... Räkor!!!!!! Avundsjuk.
  • SaraKarla
    moto skrev 2013-05-03 19:51:00 följande:
    Jag mådde illa i förrgår kväll, natt och lite igår på fm nu är det borta!? Mådde inte illa förra gången, smyger det sig på såhär eller mår man illa jämt när det börjat? Motvärn här med, svullen mage - hur ska det här gå?? Har ju hört att det brukar synas snabbare med andra barnet men inte så här tack! Hur ska jag kunna dölja det här i flera veckor? Är ju bara i v6! Ont i bröstvårtorna och hungrig hela tiden, får jag inte mat snabbt känns det som jag ska svimma!
    Jag är också väldigt hungrig och det får jag mycket ångest över. Vill inte gå upp mycket i vikt. Gick bara upp 7 kg med första barnet, så känns som att jag kommer gå upp 30 kg denna gång. Var alltså inte alls speciellt hungrig eller sugen på något med förra barnet. Och svullen ja, efter vissa måltider!
  • popcornplaya

Bara 7 kg, självgock jag upp ca 25 kg med båda barnen. Jag hoppas kunna gå upp liiiiite mindre denna gång ;)

• SaraKarla
    popcornplaya skrev 2013-05-03 20:02:16 följande:
    Bara 7 kg, självgock jag upp ca 25 kg med båda barnen. Jag hoppas kunna gå upp liiiiite mindre denna gång ;)

Ja, jag förstår det inte själv. Men jag åt nog ganska lite, hade problem med matlust från mitten av graviditeten och drack mängder med vatten, var så extremt törstig hela tiden. Drack många liter om dagen. Men jag hade njurbäckeninflammation också, så jag låg inglagd på sjukhuset ganska länge. Tror det var en anledning till min minskade aptit.
  • FruGul

Jag är också hungrig hela tiden och det känns nästan som jag ska svimma om jag inte äter. Försöker välja något nyttigt. Vill verkligen inte gå upp så mycket...

• popcornplaya

Ja på sjukhus får man ingen bra aptit, jag låg inne två veckor med första barnet och det var enda veckorna jag gick ner i vikt ;)

• SaraKarla
    FruGul skrev 2013-05-03 20:10:16 följande:
    Jag är också hungrig hela tiden och det känns nästan som jag ska svimma om jag inte äter. Försöker välja något nyttigt. Vill verkligen inte gå upp så mycket...

Jag ska strax vräka i mig choklad. Igen Vanligtvis är jag väldigt "nyttig" och tränar rätt mycket. Men jag har inte orkat tänka på det denna vecka. Men jag tänkte börja om på måndag och bli nyttigare och röra på mig mer då. Denna vecka har det varit så mycket mentalt.
  • FruGul

Jag brukar gå rätt mycket, är dagmatte.. Men har haft lite jobbigt att gå längre sträckor. Känns lite som att magen är så svälld och stor.. Är det konstigt?

Svar på tråden BF januari 2014