• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • kubic
    LeaveMeAlone skrev 2013-06-06 17:04:25 följande:
    Jag är avis på dig som KAN vänta så länge med att berätta. Själv så har jag inget val annat än att berätta tidigt iom hur dåligt jag mått med illamåendet. Har inte kunnat gå till jobbet och jag kan inte ljuga hur mycket som helst. 

Apropå jobbet så får dom inte säga upp dig med graviditeten som anledning. Däremot så kan dom såklart välja att inte förlänga din anställning och hitta på någon annan orsak. Det var jag med om när jag var gravid med sonen. Chefen hittade på alla möjliga orsaker som inte alls stämde om att jag inte passade för jobbet och inte kunde utföra det och slutade sedan med att säga att jag var välkommen tillbaks efter föräldraledigheten. Skulle jag vara mindre usel då eller? Förhoppningsvis har du en mer human chef som inte behandlar sin personal så.
    Vad har du för känsla av chefen? 
    Mm det där med illamåendet är inte lätt alltså! Jag var hemma två dagar förra veckan, dock har jag IBS med illamåendebesvär så de tror att det är det så fort jag mår lite illa så det är rätt smidigt..
  • popcornplaya

Lutar mig tillbaks i soffan efter en dag med massa trots. Är helt slut... Ibland undrar man varför man skaffar ännu fler barn ;)

• SaraKarla
    popcornplaya skrev 2013-06-06 20:02:57 följande:
    Lutar mig tillbaks i soffan efter en dag med massa trots. Är helt slut... Ibland undrar man varför man skaffar ännu fler barn ;)

Hur många barn har du? Jag har tvekat länge inför att skaffa nr 2 (som nu är i magen) men nu kommer ettan vara över 3 år när syskonet kommer så jag kunde väl inte ha väntat så mycket längre, vill ju att de ska kunna leka ihop och bli nära  varandra Men jag är nervös ändå för omställningen
  • LeaveMeAlone
    kubic skrev 2013-06-06 19:31:29 följande:
    Mm det där med illamåendet är inte lätt alltså! Jag var hemma två dagar förra veckan, dock har jag IBS med illamåendebesvär så de tror att det är det så fort jag mår lite illa så det är rätt smidigt..
    Nej verkligen inte. Har förmodligen också IBS så har redan innan graviditeten haft rätt  mycket frånvaro i perioder. Men nu är det ju inte det och jag är USEL på att hitta på, tom för chefen. Nåja, nu är det ju bara han som vet nästan. De flesta kollegor kommer jag vänta med att prata med förrän efter semestern då jag förhoppningsvis varit på kub och känner mig lite tryggare.
  • mariafii

På jobbet idag såg jag pytte lite blod när jag torka mig. Ville börja gråta men jag hoppas det inte var någon fara för har inte sätt någe mer och har inte ont

• LeaveMeAlone
    popcornplaya skrev 2013-06-06 20:02:57 följande:
    Det är nog för att det blir kul när man får barnbarn. Där behöver man aldrig säga nej så dom är aldrig arga på en! Livets efterrätt hette det enligt någon..
  • 30maj

Sarakarla, jaaa de tippar ja på, min migrän visar sig så fast varar lite längre och övergår sen i bara total huvudvärk!:( vet ej vad man kan ta, jag brukar alltid gå och lägga mig när de händer men de kan man ju inte göra om de kommer så ofta?!

• SaraKarla
    30maj skrev 2013-06-06 20:29:01 följande:
    Sarakarla, jaaa de tippar ja på, min migrän visar sig så fast varar lite längre och övergår sen i bara total huvudvärk!:( vet ej vad man kan ta, jag brukar alltid gå och lägga mig när de händer men de kan man ju inte göra om de kommer så ofta?!

Ja, det kan stämma för jag hade ett bultande, ganska smärtsamt tryck i huvudet i flera timmar efteråt. Kände mig helt utmattad, men var ju bara att jobba på. Men själva "attacken" var hemsk! Har du svimmat någon gång av det?
  • 30maj

Sarakarla, ja jag har svimmat en gång av de, de va min första gång, då var jag i v 13 med sonen och provjobbade på makeup store, då försvann både hörsel och syn. I vanligafall försvinner bara synen för mig. Så jag tycker verkligen du ska ta de lungt när du får så:(

Svar på tråden BF januari 2014