• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Chaplin89

Mimmie01: Hej och välkommen hit :) Jag är 36+, fyller 37 i september!!
    Jag har en son på 4 år och jag hade ganska svårt att bli gravid denna gång, tog 1 år. Tror det hade med åldern att göra faktiskt!?

• Ninie

Själv fick jag efter powerwalk så ont i ljumskar/rygg igår. Äntligen avtagit. Blev orolig och ringde BM men hon nästan avhyvlade mig .. menade på att det kan vara symtom på missfall el utomkved. Hjälp vad rädd jag var .. :( Ringde sen till gynakuten ..

Känner mig mest orolig att det är ett tomt skal där inne .. :(

• Burberry

Alltså hur gör ni andra med kläder? När ens vanliga kläder är för små, och man ännu inte fyller ut mammakläder. Köper ni nya större? Eller hankar ni er fram med de få plagg som går på er? För inte är det väl bara jag som är svullen och inte klarar tryck på magen..

Tycker min garderob krympt så, är van att ha mycket snyggt att välja mellan, nu finns bara några enstaka plagg att välja mellan, de flesta inte ens snygga. Och då har jag ändå tagit fram / köpt endel gravid-amningsplagg redan. Samt köpt två nya vanliga rymliga klänningar.

Känner mig så ful nu just, inget sitter snyggt på mig för tillfället. Hoppas verkligen magen kommer tidigt också denna gång, så åtminstone mammakläderna börjar sitta.

Tycker det skulle räckt med finnarna och att håret ser flottigt ut pga gravidhormonerna.. Men nej, tydligen inte.

(Ursäkta nu bara, behövde få gnälla av mig lite. Antar jag hade det likadant förra graviditeten, men liggandes på soffan/ wc-golvet brydde man sig liksom inte.. Nu när man mår mer ok så får man såna här lyxproblem)

• Burberry

Ninie: men alltså detdär låter ju som foglossning det.. Sa bm inget om det? Man kan faktist få det redan såhär tidigt, jag brukar börja känna av det redan i vecka 5 ( ja och helt försvann det egentligen inte ens efter min förra förlossning 2009)

• kubic

När är det vettigt att tala om för chefen?

• kubic

Tips! Te med ingefära fungerar jätte bra mot mitt illamående, i alla fall en liten stund. Brukar ha med till jobbet. Mår illa hela tiden annars.

• Burberry

Kubic: ju förr desto bättre tycker jag (privatföretagare som vet hur svårt det ibland kan vara att få tag på vikarie, och uppskattar att veta sådant i tid för att kunna planera)

• sunnydays

burberry jag är också galet svullen. Har mest på mig klänningar nu. Har desutom gått upp i vikt senaste halvåret plus att magen är så svullen så jag ser helgravid ut redan. Känner mig mest som en blobb nu.
    Längtar tills riktiga gravidmagen kommer.

• lamouri
    Patricia1984 skrev 2013-06-05 16:21:40 följande:
    Tänk om någon utav oss väntar tvillingar? Förvånad
    Jag som tror på "hokuspokus" har spått mig för några år sen och då sa spådamen att jag skulle få tvillingpojkar som första barn. Min mamma spådde sig också och spådamen sa att hennes dotter skulle få tvillingar. Dessa två var helt oberoende av varandra så man vet aldrig. Jag är ju inte övertygad men skulle vara både kul och läskigt om det stämde. 

Tror ni andra på skrock?  
    To live doesn't mean you're alive..
Svar på tråden BF januari 2014