• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Ninie

när fick ni synlig mage? Är bara i vecka 8 (7+3) och har ett ordentligt put! Ganska lång (178cm) och ganska normalbyggd (65-66kg) Inte gått upp ett gram.

• popcornplaya

Ninie: jag har börjat få mage nu i v.9+3 men så är det tredje barnet. I den veckan du är i brukar man kunna va väldigt svullen så det ser ut som gravidmage.

• sunnydays
    Ninie skrev 2013-06-07 18:54:06 följande:
    när fick ni synlig mage? Är bara i vecka 8 (7+3) och har ett ordentligt put! Ganska lång (178cm) och ganska normalbyggd (65-66kg) Inte gått upp ett gram.
    Jag har varit svullen hela tiden. Ibörjan kan tarmarna svullna upp så de ser ut som en gravidmage. ´Tror det brukar kunna lägga sig runt v 12, om inte tidigare.
  • heartems

Jag börjar få mage. Är i vecka 11 ( 10+0 ) Det är mitt andra barn. Är fortfarande kluven och funderar fortfarande på MA, men försöker verkligen vara positiv!! :)

Ska ta massa blodprover på måndag till kub testet. Spännande! :D

• SaraKarla

Min mage blir bara större och större. Vecka 11 i övermorgon! Men jag har gått upp minst 3 kg redan också, så det kanske är fett? Dock är den spänd och ganska hård. Tänker mycket på vad jag äter, men verkar gå upp ändå...

• sunnydays

Jag kan garantera att jag också har gått upp. Har inte ställt mig på vågen, men ätit allt annat är bra de senaste 10 v. Ska fira min syster ihelgen, men sen på måndag ska jag skippa de onyttiga småätandet. Inte lätt när man inte orkar laga mat eller gå och handla och sambon är borta. Blir att småäta på något nyttigare och när jag mår tillräckligt bra ta lite promenader. Det mår ju bara lillen också bra av.

• sagalo

Åh angående det där med restaurang, vi firar 5 år tillsammans imorgon så vi har fixat barnvakt och ska ut och äta.. Också orolig att jag knappt ska få i mig något :p är så olika från dag till dag! Sen blir jag alltid sådär tvärmätt nu ganska fort och vill gärna ligga ner och vila en stund efteråt.. Blir ju lite svårt att göra det på restaurang :p sen ska vi se 3d-bio efteråt, även där är jag rädd att illamåendet ska ställa till det :D haha..

• sunnydays
    sagalo skrev 2013-06-07 21:16:36 följande:
    Åh angående det där med restaurang, vi firar 5 år tillsammans imorgon så vi har fixat barnvakt och ska ut och äta.. Också orolig att jag knappt ska få i mig något :p är så olika från dag till dag! Sen blir jag alltid sådär tvärmätt nu ganska fort och vill gärna ligga ner och vila en stund efteråt.. Blir ju lite svårt att göra det på restaurang :p sen ska vi se 3d-bio efteråt, även där är jag rädd att illamåendet ska ställa till det :D haha..
    Hoppas det går bra med illamåendet och ni får en mysig 5års dag :)
Svar på tråden BF januari 2014