• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • SaraKarla
    30maj skrev 2013-06-06 20:44:49 följande:
    Sarakarla, ja jag har svimmat en gång av de, de va min första gång, då var jag i v 13 med sonen och provjobbade på makeup store, då försvann både hörsel och syn. I vanligafall försvinner bara synen för mig. Så jag tycker verkligen du ska ta de lungt när du får så:(

Ja , hörseln är nedsatt och jag är väldigt ljuskänslig. Led ju som sagt av migrän i flera år när jag var yngre så nu när du säger det så finns det ju många likheter. Känns som att man är full och sitter i en bubbla. Det värsta är att det flyger på mig, kände så senast idag när jag stod i mataffären och skulle betala, fick panik och skyndade mig ut så jag inte skulle svimma/spy där inne!

Usch, vad hemskt att svimma på sitt nya jobb! 
  • SaraKarla
    popcornplaya skrev 2013-06-06 20:49:25 följande:
    Jag har två barn sen innan. En som fyller fem i sommar och en på 2 1/2år ;)

Okej Hur var det att gå från ett barn till två?
  • popcornplaya

Ja det går ju inte att komma ifrån att det är en stor omställning. Ett barn känns lite som semester ;) sen är det tur att yngsta är väldigt snäll och sovit bra hela tiden. Det är den stora som testar mitt tålamod just nu.

• SaraKarla
    popcornplaya skrev 2013-06-06 21:02:57 följande:
    Ja det går ju inte att komma ifrån att det är en stor omställning. Ett barn känns lite som semester ;) sen är det tur att yngsta är väldigt snäll och sovit bra hela tiden. Det är den stora som testar mitt tålamod just nu.

Jag menar det, det är ju väldigt enkelt att bara ha ett barn. Ettan sover fortfarande i spjälsängen, i vårat sovrum, så vi har lite att ta tag i
  • sunnydays
    LeaveMeAlone skrev 2013-06-06 17:14:16 följande:
    Jo då nu har jag en jättebra chef.  Visserligen är han föräldraledig nu under hela min graviditet. Men den som ersätter honom tror jag är rätt så ok också. Dessutom har jag turen att vara fast anställd sedan ett bra tag tillbaka denna gång. Det är ju alltid lite läskigt att ha något typ av löst kontrakt när man är gravid. Som nyanställd och att vara till "besvär" är inte jättekul. Då får man bara hoppas på en schysst chef. 
    Skönt att du har fått dig en bättre chef nu.
    Hemskt att gå på föräldraledigheten med orden att man inte har något att komma tilbaka till.
  • sunnydays

Nu har sambon vart borta på jobb 1 v av 6 trodde jag, men så räknade jag veckorna och då hade han fått höra fel så det är 7 veckor, alltså 6 v kvar. Känns extra ensamt med hormoner, illamående och inte orken att göra något..
    Men det är ju iaf en liten som gör att jag mår såhär :)

Så har min katt fått dille på mina sea band, såfort jag tar av mig de så springer hon iväg med de, även om ja lägger bort de så hon inte ska nå. Får gå och leta efter de varje morgon och gång jag behöver de :)

• Mymemlan

Åh har just sett the notebook (för typ femte gången) med min sambo som inte sett den. Åh den är så vacker!

• Mymemlan

Och halva inlägget kom.. Den är extra vacker då det är en sann historia! Har ni sett den? Annars se den och gråt en skvätt med era gravhormoner ;)

• popcornplaya

Älskar the notebook. Har sett den hur många gr som helst och grinar typ halva filmen i ett bara för att jag vet vad som kommer hända.

Svar på tråden BF januari 2014