• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Josefine02

Jag tänkte berätta för chefen någon gång i v.12 eller efter det. Det syns då jag jobbar i ett bageri och byxorna och tishan börjar sitta lite tajtare! V.10 nu.. Vill ju inte att alla ska veta om man får missfall också, så tar det efter v.12 tror jag. Men jag är så nervös över om jag får fortsätta min anställning, har visstidsanställning till augusti ut. Tänk om dom säger att jag inte får fortsätta bara för att jag är gravid?! Vad gör jag då? Diskriminering! Har bara arbetat där i ca 2 månader, det är därför jag är nervös över hur de kommer att reagera. Och jag veeeet att de behöver folk för det är så sjukt mycket att göra! Så jag skulle bli förvånad om jag inte skulle få fortsätta! Vad tror ni, behöver jag vara orolig? Sambon pluggar med csn lån...

• Josefine02

Jag tror faktiskt på lite andlighet! Min sambos familj spökar det hos väldigt mycket. Och min sambos syster tror på andlighet, medium mm. Och hon har alltid väldigt starka känslor om vad som kommer hända och inte. Hon tror att vi kommer få en pojke! Helt dundersäker! Men jag har ingen känsla alls. Har även frågat ett medium här på familjeliv och hon sa pojke! Ska bli intressant att få se vad det blir sen och se om de har rätt! :)

• lamouri
    Josefine02 skrev 2013-06-05 20:50:03 följande:
    Jag tror faktiskt på lite andlighet! Min sambos familj spökar det hos väldigt mycket. Och min sambos syster tror på andlighet, medium mm. Och hon har alltid väldigt starka känslor om vad som kommer hända och inte. Hon tror att vi kommer få en pojke! Helt dundersäker! Men jag har ingen känsla alls. Har även frågat ett medium här på familjeliv och hon sa pojke! Ska bli intressant att få se vad det blir sen och se om de har rätt! :)
    Vad kul med en till som gillar och tror på andlighet. 

Jag har haft en känsla sen jag var liten att jag ska få en pojke. När jag har drömt om att jag har haft barn har det alltid varit en son. Nästan hela min familj säger pojke nu och några få av närmaste vänner säger flicka.

Har du gjort ringtestet? :)
    Jag gjorde det tre gånger och fick samma svar varje gång, FLICKA!
    Haha..

To live doesn't mean you're alive..
  • sagalo

Har inte alls tyckt att det synts något på mig än, förutom brösten som bara blir större och större för varje dag känns det som. Men idag (8+2) har jag plötsligt värsta kulan... är väl bara en extra uppsvälld dag eller något, men kändes så påtagligt! Har behövt springa och kissa extra mycket idag också.. annars har det inte varit så stor skillnad mot i vanliga fall :) Kul iaf att få känna av lite nya symptom nu, har varit rätt lugnt på sistone.. bara svagt illamående (och hungerkänslor då).

• Josefine02

Ja vad kul! :) Jag har ju ingen känsla alls, men eftersom att dom säger att det är pojke så är jag så inställd på det! Ja jag har gjort det, men det blev lite luddigt. Så fick inget direkt ett klart svar på vad det kan bli! :D haha

• syskonlängtan14

Jag tror också på de mediala. Gjorde ringtestet förra grav och de gav ingenting men de fanns en anledning till de. Däremot så var vi så inställda på flicka innan vi blev gravida (för att i bådas familjer finns de nästan bara flickor en pojke  varje familj bara) Men så fort jag blev gravid fick jag känslan över att de var en pojke och ja de stämde. Denna gången har jag varit inställd innan på att de blir en pojke till men när jag blev gravid har känslan varit flicka så vi får se om den känslan hänger kvar eller om de bara är så att jag gärna vill ha en av varje men med ivf blir de flest pojkar.,.. 

Mediterade även under förra grav för att försöka få svar på pojk eller flicka men nepp de ville inte berätta... De ska helt enkelt vara en överraskning och på sätt och vis så vill vi båda ha de så. De var så spännande att få se vilket kön vårt barn hade när han kom ut. Hade varit lite att bli snuvad på överraskningen och veta innan helt 100 att de var en pojke. (men detta är helt klart min åsikt alla tycker olika) Så denna gång blir de överraskning igen och med vadslagningar och gissningar över  tecken på alla dess vis 

• Patricia1984
    lamouri skrev 2013-06-05 20:43:07 följande:
    Jag som tror på "hokuspokus" har spått mig för några år sen och då sa spådamen att jag skulle få tvillingpojkar som första barn. Min mamma spådde sig också och spådamen sa att hennes dotter skulle få tvillingar. Dessa två var helt oberoende av varandra så man vet aldrig. Jag är ju inte övertygad men skulle vara både kul och läskigt om det stämde. 

Tror ni andra på skrock?  
    Vad spännande!
    Jag har bara drömt om tvillingar den här gången men det kan bero på att vi har pratat en del om det :) 
  • Ninie

Burberry: Jag nämnde foglossning, Men BM bara avhyvlade mig och sa "NEJ NEJ NEJ det är alldeles för tidigt .. " Som sagt så var hon märklig. Pratade bara om missfall och utomkved. Idag känner jag ingenting men öm i ljumskarna om jag stretchar dom ..

• mariafii
    lamouri skrev 2013-06-05 20:56:10 följande:
    Vad kul med en till som gillar och tror på andlighet. 

Jag har haft en känsla sen jag var liten att jag ska få en pojke. När jag har drömt om att jag har haft barn har det alltid varit en son. Nästan hela min familj säger pojke nu och några få av närmaste vänner säger flicka.

Har du gjort ringtestet? :)
    Jag gjorde det tre gånger och fick samma svar varje gång, FLICKA!
    Haha..

Jag tror på sånt till viss del. Min mamma spådde mig innan jag plussade och jag frågade utan att hon visste frågan om jag skulle bli gravid denna månad och fick upp ett kort om nystart och något om graviditet och sedan frågade jag då hur julen skulle bli och fick upp ett kort med en högravid kvinna och där det stor tålamod. Och det stämmer bra det.

Jag har alltid haft känslan av att få en tjej som första men vi ska kolla det med kort också så det blir spännande att se :)  
Svar på tråden BF januari 2014