• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Fjällan

En intim fråga.
    Två gånger nu när vi haft sex och jag får orgasm så får jag ont i magen och blir öm. De gör inte jätteont men känns obehagligt, sitter i kanske 10-15 minuter.
    Fler som upplevt detta?

• Chaplin89

Fjällan: Förra graviditeten fick jag jätteont efter sex och det kunde hålla i sig mycket länge. Frågade bm om detta och hon sa att det var normalt tidigt i graviditeten då själva livmodern var öm och känslig då. Så länge det inte blöder var det ingen fara! En orgasm är ju sammandragningar också av livmodern så det är inte så konstigt att den blir att kännas öm!?

• Chaplin89

Jag känner inte så mycket av graviditeten heller nu. Förutom lite ökad hunger och illamående på kvällarna när jag blir riktigt trött. Inte heller svullen om magen så ser inte alls gravid ut :) Dock. bara i v 10 så det kommer!!
    Däremot har jag blivit dunderförkyld :( Och så ska jag jobba hela helgen... Nåja får se hur det går!

• mimmie01

Chaplin89, hur långt är du gången? Känner du av nåt? När har du bf

Chaplin89 skrev 2013-06-05 19:19:42 följande:
    Mimmie01: Hej och välkommen hit :) Jag är 36+, fyller 37 i september!!

Jag har en son på 4 år och jag hade ganska svårt att bli gravid denna gång, tog 1 år. Tror det hade med åldern att göra faktiskt!?

Chaplin89 skrev 2013-06-05 19:19:42 följande:
    Mimmie01: Hej och välkommen hit :) Jag är 36+, fyller 37 i september!!

Jag har en son på 4 år och jag hade ganska svårt att bli gravid denna gång, tog 1 år. Tror det hade med åldern att göra faktiskt!?

• mimmie01

Chaplin89, hehe ser ju att du skrivit idag då där fick jag iaf hälften av svaren ????

• Miaed

I mina tidigare två graviditeter har symptomen också avtagit där mellan v. 10-12, kan säga att nu längtar jag :P Ni behöver inte oroa er :) Snart kommer nog litens första rörelser också!

• popcornplaya

Åh idag drog jag på mig mina nyinköpta korta gravidleggins.... Himmelriket! Gravidbyxor måste va det skönaste som finns att ha på sig ;)

• londonsvenska

Åhh är så avis på er som kan gå runt i sköna leggings!!! Här på jobbet är det strikt business klädkod vilket är så jobbigt när magen är svullen, alla kläder spänner över magen och är obekväma! Kan ju inte heller ta på gravid kläderna ännu då jag inte berättat för chefen eller någon annan här om pyret i magen!! Men ska åka hem till Sverige över midsommar i två veckor och efter det så är jag ju över v12 och kan berätta :)

• Chaplin89

Mimmie01: Som sagt jag är i v 10 (9+5). Jag har bf den 4/1 men det kanske kommer att ändras efter ul. Har haft en väldigt ojämn menscykel så jag räknar efter ägglossningen som jag hade koll på när det "tog sig" :)
    Har mått väldigt illa och fått Lergigan mot det. Som tur är börjar det ge med sig!

Hur känner du dig?

• Aadomeniqe

Snart blir det middag på restaurang , se om man mår skapligt bra så man kan äta den goda maten :/

Svar på tråden BF januari 2014