• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Wilmis07

Usch  ja,jag är helt slut idag igen. Haft nästan en vecka som jag varit pigg så nu kom bakslaget Kan inte minnas att jag var så här trött med när jag väntade dottern. Men det var ju 6 år sedan,så åldern tar väl ut sin rätt

Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • LeaveMeAlone
    Josefine02 skrev 2013-06-05 20:46:54 följande:
    Jag tänkte berätta för chefen någon gång i v.12 eller efter det. Det syns då jag jobbar i ett bageri och byxorna och tishan börjar sitta lite tajtare! V.10 nu.. Vill ju inte att alla ska veta om man får missfall också, så tar det efter v.12 tror jag. Men jag är så nervös över om jag får fortsätta min anställning, har visstidsanställning till augusti ut. Tänk om dom säger att jag inte får fortsätta bara för att jag är gravid?! Vad gör jag då? Diskriminering! Har bara arbetat där i ca 2 månader, det är därför jag är nervös över hur de kommer att reagera. Och jag veeeet att de behöver folk för det är så sjukt mycket att göra! Så jag skulle bli förvånad om jag inte skulle få fortsätta! Vad tror ni, behöver jag vara orolig? Sambon pluggar med csn lån...
    Jag är avis på dig som KAN vänta så länge med att berätta. Själv så har jag inget val annat än att berätta tidigt iom hur dåligt jag mått med illamåendet. Har inte kunnat gå till jobbet och jag kan inte ljuga hur mycket som helst. 

Apropå jobbet så får dom inte säga upp dig med graviditeten som anledning. Däremot så kan dom såklart välja att inte förlänga din anställning och hitta på någon annan orsak. Det var jag med om när jag var gravid med sonen. Chefen hittade på alla möjliga orsaker som inte alls stämde om att jag inte passade för jobbet och inte kunde utföra det och slutade sedan med att säga att jag var välkommen tillbaks efter föräldraledigheten. Skulle jag vara mindre usel då eller? Förhoppningsvis har du en mer human chef som inte behandlar sin personal så.
    Vad har du för känsla av chefen? 
  • sunnydays
    LeaveMeAlone skrev 2013-06-06 17:04:25 följande:
    Jag är avis på dig som KAN vänta så länge med att berätta. Själv så har jag inget val annat än att berätta tidigt iom hur dåligt jag mått med illamåendet. Har inte kunnat gå till jobbet och jag kan inte ljuga hur mycket som helst. 

Apropå jobbet så får dom inte säga upp dig med graviditeten som anledning. Däremot så kan dom såklart välja att inte förlänga din anställning och hitta på någon annan orsak. Det var jag med om när jag var gravid med sonen. Chefen hittade på alla möjliga orsaker som inte alls stämde om att jag inte passade för jobbet och inte kunde utföra det och slutade sedan med att säga att jag var välkommen tillbaks efter föräldraledigheten. Skulle jag vara mindre usel då eller? Förhoppningsvis har du en mer human chef som inte behandlar sin personal så.
    Vad har du för känsla av chefen? 
    Vad sur man blir när man hör sånt, hoppas du har en bättre chef nu.
  • LeaveMeAlone
    sunnydays skrev 2013-06-06 17:08:47 följande:
    Vad sur man blir när man hör sånt, hoppas du har en bättre chef nu.
    Jo då nu har jag en jättebra chef.  Visserligen är han föräldraledig nu under hela min graviditet. Men den som ersätter honom tror jag är rätt så ok också. Dessutom har jag turen att vara fast anställd sedan ett bra tag tillbaka denna gång. Det är ju alltid lite läskigt att ha något typ av löst kontrakt när man är gravid. Som nyanställd och att vara till "besvär" är inte jättekul. Då får man bara hoppas på en schysst chef. 
  • Josefine02

Ja jag har haft tur som har sluppit illamåendet! Min mamma hade sluppit det med alla oss 3 barn, så det kanske är ärftligt? :)

Usch lider med dig, fan vad sur jag blir när jag läser om såna chefer! Så jävla fel och könsdiskriminerande tycker jag! Jag vet inte eftersom att de som äger företaget pratar jag inte med så ofta, den ena är väldigt blyg tro det eller ej, den andra är mer pratsam och ganska tjötig/hård. Men den jag tänker berätta det för först är den personalansvarige. Hon går jag alltid till om det är något. Hon är trevlig, men hon kan ju inte bestämma om jag får stanna eller inte. Som sagt, de två andra delägarna träffar jag knappt. Hur funkar det då om jag får, säg 6 månaders anställning till efter aug. Och tar ut mammaledighet i dec. Kostar det dom pengar då? Kan ju inget sånt där! För om det kostar dom pengar så skulle inte det förvåna mig om dom inte låter mig fortsätta! Skulle vara sjukt tråkigt då!

• SaraKarla

Wilmis: jag var inte heller såhär trött förra gången! Jag sover bra om nätterna och somnar tidigt på kvällarna, så jag borde inte vara så trött yr och illamående

• SaraKarla

Någon som får kraftiga yrselattacker ibland? Blir som ett tryck i pannan, man blir jättevarm i kroppen och vill spy rakt ut? Flimmrar framför ögonen och man ser vitt..Går runt och känner mig full/yr hela tiden! Pratar jag med någon låter det som att personen är i ett annat rum, precis som att jag drömmer!

• 30maj

Sarakarla, låter som typiska migränattacker:( skit jobbigt men så är mina iaf!!

• 30maj

Är de nån som fått järntabletter utskrivna än? Fick de med sonen men imorn ska ja kontakta bm för att diskutera igen..är så trött på dagen om ja inte får sova så jag är ofungerande, sambon får göra Allt!

• SaraKarla

Migrän alltså! Hade det i många år förr men det var annorlunda. Detta varar bara ca 20 min åt gången. Men det är ju klart det kan vara migrän! Inte tänkt på det innan. Minns att jag kräktes av migrän för många år sedan. Finns det något receptfritt man kan ta? Panodil hjälper ju inte direkt

Svar på tråden BF januari 2014