• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Mymemlan
    Aadomeniqe skrev 2013-06-09 20:47:02 följande:
    Himla skönt för oss :)
    JA :D Men man kanske inte ska säga det högt ;)
  • sunnydays

potatis: de är jättebra om du kan ha resorb och smutta lite på under dagen. Har jag alltid när ja kräks nu för att inte bli uttorkad. Man måste ju inte dricka allt på en gång. Kan ta en smutt när man kan få ner de.

• SaraKarla

Gick in i vecka 11 idag. Har haft några bra dagar men idag kände jag av yrseln igen. Nu på kvällen har jag jättesvårt att "varva ner" och har nästan lite svårt för att andas. Känner mig jättelöjlig men har fått såna psykiska besvär sedan jag blev gravid. Är annars väldigt stresstålig men nu känner jag mig konstant andfådd. Försöker att andas lugnt och bara slappna av i kroppen, men jag klarar inte lugna ner mig. Någon som har avslappnings-tips?? Det enda som brukar hjälpa lite är när sambon kliar mig eller masserar mig, men han är inte hemma nu :-/ 

• sunnydays
    SaraKarla skrev 2013-06-09 21:04:13 följande:
    Gick in i vecka 11 idag. Har haft några bra dagar men idag kände jag av yrseln igen. Nu på kvällen har jag jättesvårt att "varva ner" och har nästan lite svårt för att andas. Känner mig jättelöjlig men har fått såna psykiska besvär sedan jag blev gravid. Är annars väldigt stresstålig men nu känner jag mig konstant andfådd. Försöker att andas lugnt och bara slappna av i kroppen, men jag klarar inte lugna ner mig. Någon som har avslappnings-tips?? Det enda som brukar hjälpa lite är när sambon kliar mig eller masserar mig, men han är inte hemma nu :-/ 
    Ta ett skönt bad, med badkudde och mysiga badbomder :)
    Annars prova nån avslappningsdvd/mp3 eller nåt?
    Och ta det lugnt.
  • SaraKarla
    sunnydays skrev 2013-06-09 21:09:53 följande:
    Ta ett skönt bad, med badkudde och mysiga badbomder :)
    Annars prova nån avslappningsdvd/mp3 eller nåt?
    Och ta det lugnt.

Har inget badkar annars hade det varit en toppenidé! Där vi bodde förut hade vi badkar och det var precis min grej alltså. Har ingen lugn musik just nu heller. 

Nu var jag besvärlig känner jag... Ska försöka komma in i en film på tvn, men jag har så svårt att slappna av att jag inte ens kan se en hel film utan att bli stressad. Så knäpp är jag     
  • sunnydays
    SaraKarla skrev 2013-06-09 21:12:34 följande:

Har inget badkar annars hade det varit en toppenidé! Där vi bodde förut hade vi badkar och det var precis min grej alltså. Har ingen lugn musik just nu heller. 

Nu var jag besvärlig känner jag... Ska försöka komma in i en film på tvn, men jag har så svårt att slappna av att jag inte ens kan se en hel film utan att bli stressad. Så knäpp är jag     
    Du kanske kan bada hemma hos någon annan?
    Mina syskon utan badkar passar på att bada hos mig ibland när de är här och sover.
    Annars kanske lägga dig ute lite i luften om det är lättare att ligga still då?
  • SaraKarla
    sunnydays skrev 2013-06-09 21:16:17 följande:
    Du kanske kan bada hemma hos någon annan?
    Mina syskon utan badkar passar på att bada hos mig ibland när de är här och sover.
    Annars kanske lägga dig ute lite i luften om det är lättare att ligga still då?

Mina föräldrar har badkar så jag har faktiskt tänkt tanken. Får ta mig en tur dit någon dag.
  • sunnydays
    SaraKarla skrev 2013-06-09 21:20:30 följande:

Mina föräldrar har badkar så jag har faktiskt tänkt tanken. Får ta mig en tur dit någon dag.
    Men perfekt. Så tar du med mysiga badtillbehör och bara ligger där jättelänge :)
  • SaraKarla
    sunnydays skrev 2013-06-09 21:29:24 följande:
    Men perfekt. Så tar du med mysiga badtillbehör och bara ligger där jättelänge :)

Ja, vad skönt det låter alltså. Känner mig helt sönderstressad, och inte kan man slappna av med ett glas vin nu heller. Haha Inte för att jag drack så ofta innan jag blev gravid men.

Nej, idag har jag vart rätt deppig och stressad. Var inte alls sådan i förra graviditeten. Då var jag pigg och glad hela tiden! Nu är jag hur trött som helst..

Dessutom har jag börjat bli mer och mer illamående denna vecka, är det inte lite sent att bli illamående vecka 10-11? Hehe    
  • sunnydays
    SaraKarla skrev 2013-06-09 21:33:27 följande:

Ja, vad skönt det låter alltså. Känner mig helt sönderstressad, och inte kan man slappna av med ett glas vin nu heller. Haha Inte för att jag drack så ofta innan jag blev gravid men.

Nej, idag har jag vart rätt deppig och stressad. Var inte alls sådan i förra graviditeten. Då var jag pigg och glad hela tiden! Nu är jag hur trött som helst..

Dessutom har jag börjat bli mer och mer illamående denna vecka, är det inte lite sent att bli illamående vecka 10-11? Hehe    
    Jag blir fortfarande illamående. Böjer jag mig eller gör något så måste jag sätta mig för att inte må illa. Känns som jag mest sitter hela dagarna nu :)
Svar på tråden BF januari 2014