• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • winterlong

Hua vilken dag vi haft här! Satt på middag hos svärföräldrarna då jag började störtblöda. Blev ilfart till sjukhuset där en barnmorska även konstaterade att det kommit ut någon klump med blodet, så vi fick ligga och vänta på att jouren skulle komma och konstatera det uppenbara. Fy, vad vi grät. Kändes så fruktansvärt tomt. Alla framtidsplaner... alla som vi berättat för som glatt sig med oss. Nu inget.

Till slut kom hon för att göra vul. Då fick vi vårt livs chock. Inte bara en levande bebis, utan TVÅ fick vi se! Två tickande hjärtan, två sprattlande bebisar :D Blödningen kom från en av moderkakorna, varför visste hon inte och det såg inte ut som att något höll på släppa. Någon som varit med om något liknanade?

• syskonlängtan14
    winterlong skrev 2013-06-09 21:50:32 följande:
    Hua vilken dag vi haft här! Satt på middag hos svärföräldrarna då jag började störtblöda. Blev ilfart till sjukhuset där en barnmorska även konstaterade att det kommit ut någon klump med blodet, så vi fick ligga och vänta på att jouren skulle komma och konstatera det uppenbara. Fy, vad vi grät. Kändes så fruktansvärt tomt. Alla framtidsplaner... alla som vi berättat för som glatt sig med oss. Nu inget.

Till slut kom hon för att göra vul. Då fick vi vårt livs chock. Inte bara en levande bebis, utan TVÅ fick vi se! Två tickande hjärtan, två sprattlande bebisar :D Blödningen kom från en av moderkakorna, varför visste hon inte och det såg inte ut som att något höll på släppa. Någon som varit med om något liknanade?
    Usch vilken hemsk start men Vilken avslut! Dubbel Grattis!
  • Flikkan
    SaraKarla skrev 2013-06-09 21:04:13 följande:
    Gick in i vecka 11 idag. Har haft några bra dagar men idag kände jag av yrseln igen. Nu på kvällen har jag jättesvårt att "varva ner" och har nästan lite svårt för att andas. Känner mig jättelöjlig men har fått såna psykiska besvär sedan jag blev gravid. Är annars väldigt stresstålig men nu känner jag mig konstant andfådd. Försöker att andas lugnt och bara slappna av i kroppen, men jag klarar inte lugna ner mig. Någon som har avslappnings-tips?? Det enda som brukar hjälpa lite är när sambon kliar mig eller masserar mig, men han är inte hemma nu :-/ 

Ladda hem Appen : gravid app eller gravidkalender. I Appen finns det en meny längst ned där står det play, gå in där och starta avslappningsöving! Haha jag skulle bara testa den för några veckor sedan och jag somnade ;) Testa :)
  • Malimari

Grattis till två Winterlong, hoppas dom inte busar sådär med dig mer igen! Vad häftigt med tvillingar!

• Patricia1984

Grattis!

Har du tvillingar i släkten?

• sunnydays

Hemskt start, men vad underbart härilgt :) vilken chock, sånt man inte tror att de ska komma och säga då :)

• Aadomeniqe

Aj aj ont i livmodern idag.. Hade samlag med min make första gången sen vi fick reda på att vi va gravida !

• winterlong

Tack ska ni ha :) Jo, vi har gott om tvillingar i släkten på båda sidor så vi var väl medvetna om att chansen fanns, men ändå var vi inte alls inställda på att så skulle vara fallet. Nu blir det att försöka vänja sig vid tanken på tre barn på under 1,5 år... puh!

• Me2

winterlong : Grattis ! 

I onsdags fick vi se ett pickande hjärta. (Och tack och lov bara ett )
    Känns lugnande, men fortfarande har de ingen aning om varför jag har så ont. Jag skulle kunna förstå att det är livmodern som gör ont om det hade varit första barnet, men nu är det tredje så den borde vara "uttänjd" sen tidigare....... Kan bara gå korta sträckor och väldigt sakta annars gör det ont direkt. 

• moto
    Winterlong: GRATTIS!! BabyBaby

Jag ska snart till sjukgymnast med min onda rygg (har ont även i vanliga fall men nu är det värre! Just idag är det ju bra såklart!) och så till lab och ta blodprover, de vanliga och till KUB. Det är om 2 v! Längtar så! Tycker "alla" får gå på vul och jag vill också se att det är någon liten därinne, det känns ju så overkligt när man inte märker av att man är gravid så mycket! Jag har uniform på jobbet och byxorna spänner som 17 på kvällarna! Tänkte jag skulle slippa gå och byta i förrådet för jag ska bara jobba 2 dagar till innan jag går på lång sommarledighet!

V 11 nu, 10+5 så snart in i v 12 och till midsommar tänkte vi berätta för våra vänner om bebisen som ska komma! Synd att Kub är precis efter midsommar bara Obestämd
    Undrar så vad alla kommer säga, det här har nog ingen väntat sig av oss! Glad Känns skönt att jag efter 1 år på jobbet nu fick fast tjänst! Skål Var lite orolig att det inte skulle ske innan jag blev tvungen att berätta om grav. (väldigt stor arbetsplats så det löser sig fint med vikarier och så!)
Svar på tråden BF januari 2014