• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • SaraKarla

Finns inte här! Grrr får bara vänta otåliga jag. Men risken är väl liten att något hänt??

• Miaed
    SaraKarla skrev 2013-06-27 19:10:14 följande:
    Finns inte här! Grrr får bara vänta otåliga jag. Men risken är väl liten att något hänt??

Jag hoppas det! Mina två tidigare barn såg jag inte före RUL o dom mår finemang :) gör nog en tjuvtitt nu då vi verkligen gör sista rycket på barnfronten o vill njuta till max :)
  • Oh baby

Jag har fått en grym oroskänsla inför måndagens Kub. Tror inte de kommer hitta nåt, det kommer säkert vara tomt. Jag har inte varit orolig tidigare graviditeter, men idag slog det mig att det kanske inte ens är nån där inne. Usch och fy för denna väntan och oro.

• Oh baby
    popcornplaya skrev 2013-06-27 19:31:23 följande:
    Imorgon klockan 9 är det dags för kub. Supernervös!

*avis*
  • Igloo

Fick tipset av syrran som oxå är gravid men dock i vecka 30 att man kan använda en pulsklocka och pulsband för att kolla hjärtljuden. Man spänner pulsbandet över magen och sedan startar klockan, är ju fördel att man inte tränat precis innan så man vet att sin egen puls inte är så hög. Men frågan är när det att går att göra detta? Får väl prova...

• 30maj

Lycka till alla som ska på samtal och kub de närmsta, själv ska ja inte till bm förens om 3 veckor....:(

Men till min fråga, är i vecka 12, 11+0 och har haft värk i svanken ett tag nu, men det har börjat hugga och smärta nu också, förstår att de är fogarna som börjar bli "lösa" men kan de va foglissning och vad får man för hjälp? Än en gång så kommer mitt arbete i äldrevården in i diskussionen då det är jävligt tungt emellan åt, vad tusan säger man till chefen när man är sommarvikarie?! "hej ja vill bara ta dom lätta brukarna" ?!

• popcornplaya

Du kan få träffa en sjukgymnast och få ett foglossningsbälte, hjälper mig bra. Håller ihop paketet liksom. Sen jan man få tips på rörelser man ska undvika och även övningar som är bra att göra för att stärka. Kan även få akupunktur.

Blir det riktigt illa kan man bli sjukskriven.

• Mymemlan
    Igloo skrev 2013-06-27 20:43:47 följande:
    Fick tipset av syrran som oxå är gravid men dock i vecka 30 att man kan använda en pulsklocka och pulsband för att kolla hjärtljuden. Man spänner pulsbandet över magen och sedan startar klockan, är ju fördel att man inte tränat precis innan så man vet att sin egen puls inte är så hög. Men frågan är när det att går att göra detta? Får väl prova...
    Jag har en angelound som vi köpte på tradera (ny för 349 kr ink frakt) som vi provat nån gång men inte hittat nå hjärtljud. Igår i vecka 12+0 hittade vi hjärtljuden första gången, var så skönt att höra så nu är jag inte orolig mer. Nu får vi se när vi får för oss att lyssna nästa gång, är ju inget som ska göras för ofta så :) Men en fin trygghet om man blir jätteorolig :) 
  • LillFrö

Du kommer att få uppge tidigare graviditeter, aborter och missfall. Jag skulle inte våga ljuga... Som någon skrev tidigare Rh-faktor exempelvis kan vars väldigt viktigt! Bättre att berätta det nu, än om det uppstår någon situation längre fram där du känner att du nog borde ha berättat, då kommer det nog bara bli konstigt...

Tokfrans skrev 2013-06-27 12:33:30 följande:
    ok, för jag har historia med abort jag inte vill att sambon ska veta sen mitt tidigare unga liv. tänkte om dom nämner sånt?

Svar på tråden BF januari 2014