• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Oh baby
    Miaed skrev 2013-06-27 13:04:42 följande:
    Gnnh. Brände av en timmes zumba med barnen nyss. Heeeelt slut. Nån annan som också kämpar m vikten? Jag slutade röka i januari o la på mig huur mycket som helst :( från strl 42-46

Tänk att sluta röka gör mer för hälsan än övervikten, Så starkt jobbat att lyckas sluta. Hoppas vikten släpper av ammingen!
  • Miaed
    Oh baby skrev 2013-06-27 13:11:46 följande:
    Tänk att sluta röka gör mer för hälsan än övervikten, Så starkt jobbat att lyckas sluta. Hoppas vikten släpper av ammingen!

Ja men verkligen! Jag hoppas på tappa en del vikt även under graviditeten.. tänker inte gå på någon diet eller så men försöjer tänka på att inte äta massa onyttigheter o röra på mig, ska försöka göra något fysiskt varje dag. Det borde ju gå
  • LeaveMeAlone
    Miaed skrev 2013-06-27 13:21:15 följande:

Ja men verkligen! Jag hoppas på tappa en del vikt även under graviditeten.. tänker inte gå på någon diet eller så men försöjer tänka på att inte äta massa onyttigheter o röra på mig, ska försöka göra något fysiskt varje dag. Det borde ju gå
    Promenader och simning fungerar ju superbra som träning under graviditeten. Speciellt simning även om man är öm i kroppen sen.
  • LinaThulin

Hej alla !
    Idag har jag varit hos BM, var där för tre veckor sen och tog prover. Idag fick jag svar på dem och lite andra papper.
    Frågade henne om det är möjligt att höra bebis hjärtslag, hon svarade att det går men att det är svårt att hitta på bebis.
    Hon prövade iaf och hittade den direkt. :)
    Så mysigt å få höra hjärtslagen !

• c4trin

Jag ska också och förhoppningsvis höra hjärtslag när min BM e tillbaka från semestern. Hon varnade att det kunde bra svårt att hitta ibland men jag hoppas. 3 veckor kvar.

• Miaed
    LeaveMeAlone skrev 2013-06-27 16:24:26 följande:
    Promenader och simning fungerar ju superbra som träning under graviditeten. Speciellt simning även om man är öm i kroppen sen.

Promenerandet kommer nog komma igång bättre nu när sambon går på semester o jag inte behöver ha med mig en 6åring o en 3åring ;)
  • vilja89

Var på UL idag och fick se lilla ärtan. Som inte längre är stor som en ärta ;)
    Blev dock flyttad från 4 Jan till 7 Jan. Är nu alltså 12+1. Bebisen är 5,71 cm från rumpa till huvud. Och den var helt sjövild!! Min sambo fick se den för första gången och han blev så glad. :) Dyker upp bilder i bildtråden senare ikväll!

• Elvinsmamma

P.g.a blödningar så fick jag ytterligare ett UL idag! 
    hon sa dock att jag var i v13 idag så vi får väl se sen i v19 ifall jag får samma ;)

Sen bytte jag även bm då jag inte alls var nöjd med henne jag hade.. tog emot och kändes lite jobbigt men så värt det för min nya är helt underbar!! 

Fick även en bild på min lilla böna som inte ville ligga stilla  :)

• SaraKarla

Åh jag vill också göra ul... Är lite nojig över hur allt står till där inne. Haft en blödning men det var normalt enl bm så fick ej göra ul.

• Miaed
    SaraKarla skrev 2013-06-27 18:21:15 följande:
    Åh jag vill också göra ul... Är lite nojig över hur allt står till där inne. Haft en blödning men det var normalt enl bm så fick ej göra ul.

Boka ett privat ul?
Svar på tråden BF januari 2014