• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • c4trin

Jag fick papper på att järnet var lågt och att jag ska börja med tabletter för de i vecka 20. Jag antar att allt annat såg bra ut, annars hade de ju hört av sig. :)

• Malimari

En läkare går igenom dina prover och meddelar barnmorskan en medicinsk "plan". Hon brukar ta upp denna under inskrivningen.. Annars fråga? Jag hade exempelvis låga järndepåer och för börja äta järn i vecka 20. Säger dem inget är det nog ingen fara :P

• SaraKarla

Jaha men då hör de bara av sig om något inte är bra? Hade vart kul att se annars

• Fjällan

Efter att ha gått i klänning, tunikor och leggings i 4 veckor tog jag idag på mig ett par jeans och en topp! Jag känner mig som en strandad val och vill krypa ur mitt egna skinn, de stramar och korvar sig lite här och där, väldigt tjusigt med andra ord.
    Är lite rund i vanliga fall men detta va inte roligt någonstans :/

• sunnydays

Här har det hänt mycke.
    Jag gick in i v 14 igår och kommit hem från 1 v i Spanien. Det har kommit blod 2 ggr (olika dagar) på pappret när jag torkat mig. Har mailat min bm och frågat om det. Såg ju lillen någon dag innan jag åkte och då såg allt fint ut. Så hoppas det bara är från något annat.

• K87

Jag å min sambo ska på kub-UL på måndag :) hur stor är chansen att vi får låg risk å ett friskt barn :)? Jag är jättenervös!!

• dosed
    goaround skrev 2013-07-05 09:03:13 följande:
    En fråga vill er, vet att många har semester, men innan semestern var ni sjuk från jobbet? Alltså hemma pågrund av sjukdom?! Jag jobbar inom vården som är stressigt och tungt ibland. Jag har varit sjuk 4 dagar i slutet av juni. Och nu är jag dunder förkyld och blir ev borta 4 dagar till. Detta känns så klart hemsk eftersom jag vet hur svårt det är att få in vikatier på sommaren. Så min fråga är: Hur många dagar har ni varit borta från jobbet sen ni plussade?! :)

Jag har varit borta i snart två veckor och ska vara borta i 1,5 vecka till, är sjukskriver för hyperemisis (extremt illamåeende) och jag känner mig skyldig hela tiden, så trist att man ska behöva känna så men det känns som att dom "räknat med mig" nu under sommaren. Jobbar i vården och vet att dom kommer ha svårt att ta in vikarier då det knappt finns några!
  • syskonlängtan14
    LeaveMeAlone skrev 2013-07-05 08:04:32 följande:
    Tänker gnälla av mig lite. Är ju min första semestervecka och sambon jobbar och sonen är hos sin pappa. Jag har då passat på att bara slappa och har förutom lite städ och röj här hemma mest blivit soffliggande. Nu kan jag dock inte ligga eller sitta alls knappt då jag börjat få så ont i nedre ryggen, över svanskotan och neråt ungefär. Antar att det är foglossning men såhär jobbig var den aldrig förra gången. Kunde inte sova inatt pga det. Kan inte hitta någon skön ställning. Det enda som lindrar smärtan är när jag står upp eller går. Svårt på natten. 
    Vaknade 2 gånger för att gå upp och kissa och andra gången vid ca 3 tiden så kunde jag aldrig somna om. Gjorde för ont. Gick upp och värmde min värmekudde vilket hjälpte mot det värsta men är svårt att sova när man måste ligga blixt stilla för att inte ta bort värmen. Är så förbannat trött och less nu. Någon som haft de här besvären innan och kan tipsa om något? 
    Att ha en kudde mellan knäna hjälpte mig på natten med sonen. hade jag inte den där så hade jag svårt att gå på morgonen. Fick tipset av läkaren när jag blev halvtidssjukskriven.
  • HimmelHav

K87: hoppas det ser fint ut! Håller tummarna vet inga procent men de allra flesta bebisar föds ju friska. Vi ska på kub UL på tisd eftermiddag.

• Flikkan

C4trin
    Varför ska du börja med järntabletter i vecka 20?

Jag fick veta igår när jag var på inskrivningen att jag låg riktigt lågt och fick börja med dom på en gång.
    Ska dit den 18 igen och se om det är bättre och ta mera blod då och få se vad vi ska göra då,

Vad ska man ligga på för att järnet skall vara bra?

Svar på tråden BF januari 2014