• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • tpf10
    mariafii skrev 2013-05-07 08:13:39 följande:
    Sagalo- Jag klarade bim dagen utan blödning :) yey är så svårt att förstå på något sätt att man är gravid men jag känner det.

Vi ska på inskrivning 23 maj

Vi ska gifta oss i början av aug och ska iväg på möhippa/födelsedag i mitten av juni. Vilket känns då som att man borde berätta om graviditeten då jag åker hem till familjen som bor 4 timmar bort. Man vill ju berätta öga mot öga för dem men då är vi bara i v 10(9+3) och inte varit på något ul. Men kommer inte kunna hålla mig när jag väl åker hem + att dom kommer tycka det är lite konstigt om jag inte vill dricka något vin eller sånt alls och dom misstänker redan att det är på G då vi ska gifta oss.

När ska ni berätta?       
    Woo grattis! Min BIM-dag är imorgon och det känns ju verkligen som en milstolpe. Nackdelen med att plussa tidigt..

Vad kul! Grattis till giftermålet ;). Jag har berättat för mina närmsta vänner och kommer förmodligen berätta för min sida av släkten när vi åker till Kanada för att hälsa på dem. Kommer då att vara i 10+3 så det känns ju okej :). För våra andra barn och sambons familj ska vi berätta efter v.12 när vi kommer hem igen :)
  • tpf10
    tpf10 skrev 2013-05-07 07:42:29 följande:
    Vad kul! Tack detsamma :)! Vilken dag är du på? Jag är bara på 3+5 idag :P. Då är man ju knappt gravid känner jag fastän jag fått plus på flertalet test samt digitalt. Och jag känner mig ju preggo, men ändå är det så sjukt tidigt.
    Hoppsan, menade ju v.3+6.. Länge sen man var gravid ;)
  • mariafii
    tpf10 skrev 2013-05-07 08:34:08 följande:
    Woo grattis! Min BIM-dag är imorgon och det känns ju verkligen som en milstolpe. Nackdelen med att plussa tidigt..

Vad kul! Grattis till giftermålet ;). Jag har berättat för mina närmsta vänner och kommer förmodligen berätta för min sida av släkten när vi åker till Kanada för att hälsa på dem. Kommer då att vara i 10+3 så det känns ju okej :). För våra andra barn och sambons familj ska vi berätta efter v.12 när vi kommer hem igen :)

Ja min bästa vän vet och min sambos kusin då vi fröljdes åt på en tråd om barnplanering och dom är redan gravida också så vi vet ju varandra. Men jag brukar ha svårt att vara tyst så detta blir en utmaning för mig när jag längtat i över 10 år på denna stund att vänta barn. Hehe verkar som att det oftare är killens familj som får vänta till v12 innan dom får veta medans tjejens får reda på det lite innan :P kanske en slump
  • tpf10
    mariafii skrev 2013-05-07 08:42:56 följande:

Ja min bästa vän vet och min sambos kusin då vi fröljdes åt på en tråd om barnplanering och dom är redan gravida också så vi vet ju varandra. Men jag brukar ha svårt att vara tyst så detta blir en utmaning för mig när jag längtat i över 10 år på denna stund att vänta barn. Hehe verkar som att det oftare är killens familj som får vänta till v12 innan dom får veta medans tjejens får reda på det lite innan :P kanske en slump
    Ja, det är såå svårt att inte berätta för allt och alla. Man är ju så lycklig och vill dela sin glädje. Haha, ja så kanske det är men hos oss är det en slump :) Släkten bor inte i Sverige och vi ska hälsa på dem just då och det kan ju vara fint att få berätta öga mot öga. Blir typ gråtfärdig av tanken på min mormors reaktion. Hon kommer bli så lycklig..
  • Baby2014

Hoppar in här hos er! Är beräknad 13/1 och har fått tid till BM 10 juni och VUL 12 juni! Men det blir lite tidigt då VUL görs v. 12-14 här så det flyttas nog fram. Jag har väldigt långa cykler så därför blev det fel med datum. Iaf så fick jag handla seabands igår då illamåendet börjat smyga sig på, pallar inte vara illamående när jag jobbar jag mycket. De hjälper jättemycket så det är en väldig lättnad! Att jag inte använt dessa i tidigare graviditeter?

• mariafii
    tpf10 skrev 2013-05-07 08:49:37 följande:
    Ja, det är såå svårt att inte berätta för allt och alla. Man är ju så lycklig och vill dela sin glädje. Haha, ja så kanske det är men hos oss är det en slump :) Släkten bor inte i Sverige och vi ska hälsa på dem just då och det kan ju vara fint att få berätta öga mot öga. Blir typ gråtfärdig av tanken på min mormors reaktion. Hon kommer bli så lycklig..

Ja ajg förstår precis är ju därför vi troligen kommer berätta det tidigare för våra också men då berättar vi för hans också :) Ja jag blir också gråtfärdig bara på tanken att berätta för familjen. Min mamma har tjatat om detta sen jag var 16. Och nu först bröllop i sommar och sedan kommer detta hon kommer ju tuppa av ;)
  • Chaplin89

Illamåendet gör mig knasig snart... Ringde doktorn som lovade skicka receptet till apoteket igår, men två minuter innan stägning hade inget recept kommit :( Så nu sitter man här och kan knappt röra sig! Bara tanken att sätta sig i bilen och åka en mil gör mig helt kallsvettig, men måste ha medicin för det är ju meningen att jag ska börja kobba kl 15!
    Så till nåt annat: Grattis alla nyplussade!!! Det är iallafall en härlig och spännande tid vi har framför oss!! :)

• Baby2014
    Chaplin89 skrev 2013-05-07 09:32:01 följande:
    Illamåendet gör mig knasig snart... Ringde doktorn som lovade skicka receptet till apoteket igår, men två minuter innan stägning hade inget recept kommit :( Så nu sitter man här och kan knappt röra sig! Bara tanken att sätta sig i bilen och åka en mil gör mig helt kallsvettig, men måste ha medicin för det är ju meningen att jag ska börja kobba kl 15! Så till nåt annat: Grattis alla nyplussade!!! Det är iallafall en härlig och spännande tid vi har framför oss!! :)

Testa seabands! Finns på apoteket de funkar faktiskt jättebra, kan vara en lösning tills du får läkemedel. Jag föredrar seabands framför läkemedel faktiskt.
  • mariafii
    Chaplin89 skrev 2013-05-07 09:32:01 följande:
    Illamåendet gör mig knasig snart... Ringde doktorn som lovade skicka receptet till apoteket igår, men två minuter innan stägning hade inget recept kommit :( Så nu sitter man här och kan knappt röra sig! Bara tanken att sätta sig i bilen och åka en mil gör mig helt kallsvettig, men måste ha medicin för det är ju meningen att jag ska börja kobba kl 15!
    Så till nåt annat: Grattis alla nyplussade!!! Det är iallafall en härlig och spännande tid vi har framför oss!! :)

Ja en väldigt spännande tid :)
  • sunnydays

Här händer det mycket :)
    Grattis till alla nya!

Min sambo är så söt, han började skriva "gravid dagbok" på gravidappen igår.
    Så har han gått in i nån "ska ta hand om" jättemycke. Igår åkte jag och hämtade honom efter jobbet. Ja e såndär som inte kör inne i sj stan mer än igenom eller så någon lättare väg när jag jobbar på vissa ställen. Så iaf, råka åka förbi där jag skulle hämta så åkte runt lite men då han bli helt orolig för om jag skulle bli åka fel och bli orolig. Inte ens något svårt ställe att åka till, tar 15 min med bil hemifrån.
    Så ville han inte åka och jobba igår, ville va hemma och fixa och ta hand om mig.
    Försöker säga att jag mår rätt som vanligt än och att huvudvärken snarare är att jag inte dricker en massa kaffe längre :)

Svar på tråden BF januari 2014