• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • syskonlängtan14

Vi hade några favoritnamn på båda könen men de var självklart för oss båda direkt vad han skulle heta. Vi sa de samtidigt när han låg på magen de är en.... Så de var ju tur att vi var ense även när han kom så att säga...

Nu har vi två flicknamn klara några ifrån listan förra gången men pojknamn är vi helt nollade på så... Men  de är ju ett tag kvar så känner ingen stress 

• verkar

Vi spånar också då och då på namn eftersom vi behöver dubbelt upp, ska vi hitta på 4 st. Mycket lättare med bara två

Eliot och William står högt på min pojk lista iallafall. Flick namn har jag fler.

Ursäkta min dyslexi
  • dosed

Vi har en emil hemma och blir denna en tjej blir det ebba och blir det en kille vill jag ludvig men sambon är sådär till det han vill mio :) Vi fick svar på kub också och fick 1:25 000 så det känns super! (Vet att vissa kliniker bara mäter upp till 20 000 men vår klinik mäter upp till 40 000 om nån undrar!)

• hundenhubbe

Blir de en tjej har vi Elin men killnamnen står lite still! Kanske Gustav men där är de svårare. Så tror de kommer bli en kille så vi måste fundera lite extra

• LeaveMeAlone
    K87 skrev 2013-07-10 12:15:30 följande:
    Nån annan som inte känner sig gravid längre? Är i 10+6 idag
    Jag kände mig inte så värst gravid alls efter illamåendet försvann. Haft några spökveckor fram tills nu då jag är i vecka 15 och jag helt plötsligt kan börja gråta om man petar på mig. Superkänslig. Magen börjar komma på riktigt nu också så ser ju om inte annat. Men det kommer nog för dig snart med. Tills dess får du njuta av att inte ha några krämpor åtminstone!
  • SB2011

Jag mår jätte illa å spyr massor fortfarande, ( har hypermesis, så illa att jag e sjukskriven från mammaledigheten för ja kan inte ta hand om sonen) men konstigt nog känner ja mig inte gravid! Bara sjuk typ!

• sunnydays

Flicknamn har vi klart, pojknamn är jättesvårt. Finns inget som känns "rätt", så ska det ju kännas bra för båda också.

• verkar
    SB2011 skrev 2013-07-20 15:49:22 följande:
    Jag mår jätte illa å spyr massor fortfarande, ( har hypermesis, så illa att jag e sjukskriven från mammaledigheten för ja kan inte ta hand om sonen) men konstigt nog känner ja mig inte gravid! Bara sjuk typ!

Jag lider också av det, äter ondansetron och priparam. Då blir jag människa igen oftast.......
    Ursäkta min dyslexi
  • Flikkan
    Stranden skrev 2013-07-19 07:38:22 följande:
    Jag lyssnade på hjärtat i v 15+5. Bm förvarnade om att det kunde ta lite tid att hitta hjärtljuden, tog kanske 40 sekunder. Men det är en gammal erfaren bm, så hon har nog bra koll Sist lyssnade vi oxå innan RUL. Hej hej jag är ny här. BF 3 januari :)

Jag var i 14+0 när jag var dit. Visade henne när jag la mig ner att på höger sida på magen stod det upp en hård bulle som var på vänster sidan dagen innan. Hon bara skrattade och sa att jag tror din lilla bebis vill bli hörd och oj det tog 5 sekunder så hörde vi. Hon sa att så där tydligt har hon aldrig sett livmodern synas på någon så hår tidigt. Tydligen väldigt ovanligt! :)
  • SB2011
    verkar skrev 2013-07-20 19:02:15 följande:
    Jag lider också av det, äter ondansetron och priparam. Då blir jag människa igen oftast.......
    Ursäkta min dyslexi smile5.gif
    Tåler inte pimperanen:/ åt ondancetronen först men magen stanna helt så nu käkar ja lergigan! Hjälper lite men spyr ff flera gånger om dagen!

Skönt att de fungerar för dig!! :)
Svar på tråden BF januari 2014