• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Fjällan

Jag drömmer oxå helt sjuka drömmar. Oftast är de om att min sambo är otrogen, träffat någon ny eller helt enkelt struntar i mig :( är super ledsen när jag vaknar och brukar skälla på honom en stund innan jag fattar
    Att de va en dröm. Jättejobbigt att vakna med dessa känslor :/

• rumpeflin

Jag drömmer också mer än vanligt, väldigt jobbiga drömmar som gör att jag vaknar flera gånger varje natt. Nu kommer jag även tillbaka till drömmen även fast jag vaknat och somnat om, det har jag aldrig gjort innan. Kanske är därför jag är så trött på mornarna nu för tiden..

• Baby2014
    Flikkan skrev 2013-07-20 19:11:52 följande:
    Jag var i 14+0 när jag var dit. Visade henne när jag la mig ner att på höger sida på magen stod det upp en hård bulle som var på vänster sidan dagen innan. Hon bara skrattade och sa att jag tror din lilla bebis vill bli hörd och oj det tog 5 sekunder så hörde vi. Hon sa att så där tydligt har hon aldrig sett livmodern synas på någon så hår tidigt. Tydligen väldigt ovanligt! :)

Sådär är min livmoder också, fast allt ligger för det mesta på höger sida.
  • Flikkan

Det handlar också om att min sambo är otrogen eller liknande!
    Och jag har också skällt, han var ute och drack härom dagen och jag drömde om det och fick för mig att han var otrogen och lämnade mig m.m
    Men lite måste dom stå ut med också tänk vi som kommer få ta all smärta och diverse symptom/problem!

Skämt å sido ;)

• Flikkan

Ja nu känner jag bara att det är hårt överallt.
    Och känns som livmodern växt upp till naveln på 2 dagar.
    Har en riktig kula, bu syns det genom jobbkläderna även fast dom är pösiga!

Men ingen på jobbet vågar säga något dom bara stirrar!
    Ibland har jag sådan lust att säga: Ja jag är gravid inte fet ;)

Tror tyvärr att jag börjar fått sammandragningar, vet ju ej hur det känns men igår när jag fick lyfta en av dom gamla "jobbar på äldreboende" så började magen dra ihop sig och vart stenhård. Riktigt läskigt och sedan fick jag ont i ryggen för
    Minsta lilla, tror tyvärr att jag fått någon form av foglossning nu. Har redan nu svårt att ta mig upp ut soffan till exempel.

Hade ischias men tack och lov att den försvann, den var så att den vart värre om jag rörde på mig och låg ned så inget hjälpte. Peppar peppar!

• Tokfrans

så de är inte bara jag som har såna skeva drömmar om min sambo, fy va skönt de kändes. Trodde de va nått fel på mig hahah.

Drömde aldrig om nått sånt innan jag blev gravid men sen efter jag blev gravid består drömmarna av att han är otrogen eller liknande. Utmattande att vakna arg näst intill varje dag hehe Flört 

• Mymemlan

Någon mer som börjat använda foglossningsbälte? Har fått låna ett av en kompis från gula rehab, man drar det omlott 2 varv om kroppen. :)

• vartjagängår
    Josefine02 skrev 2013-07-20 23:23:03 följande:
    Jag och min sambo är inte överens överhuvudtaget om namn till bebis! Plus att det står stilla. Så svårt! Vad har ni för namn som ni tycker om? :)

Har en Philip här hemma. Blir det en lillasyster är det Malva som gäller. Pojke blir nog Collin, Gustav eller Carl.

Gillar Ruben stenhårt men sambon tvärvägrade förra gången. Elin & Flora tycker jag är fint också. :)
  • Tokfrans
    Jag och min sambo är inte överens överhuvudtaget om namn till bebis! Plus att det står stilla. Så svårt! Vad har ni för namn som ni tycker om? :)
    Vi har kommit överens om:

Kille: Damien eller Theo

Tjej: Elinor , Nea eller Tindra

Men lutar mest till Elinor och Damien Glad 
  • c4trin

Siiran skrev 2013-07-21 09:40:37 följande:
    Någon mer som har så intensiva drömmar att man är helt slut i huvudet när man vaknar? Brukar glömma vad jag har drömt, men nu kommer jag ihåg allt lätt. Lite häftigt ändå. Synd att det oftast är mardrömmar bara

JAg drömmer mycket, mardrömmar till och från. Sover dåligt 2-3 nätter i veckan och vaknar helt slut på morgonen. Hormonerna påverkar en på konstiga sätt ibland ;)
    Jag gillar Lilly och Linnea på flicka. Mannen gillar Linnea också, hans förslag till och med. På pojke har vi sagt Nox men om det blir en flicka efter Nox blir det nog Lexie för att det ska matcha lite bättre (och jag älskar namnet Lexie) :D
    Om det blir en pojke efter Lilly/Linnea vet jag inte vad vi ska välja för namn men det får man ta nästa graviditet isåfall :D
Svar på tråden BF januari 2014