• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Burberry

Ingen annan som är konstant frusen? Faktiskt jobbigare än att vara varm, kan jag nu konstatera efter att ha provat båda under olika graviditeter.. Vet det inte är helt ovanligt, men oftast hör man ju bara om gravida som har hett.

• Jossehaugen

Har alla något inplanerat ul än? :)
    Vet alla era familjemedlemmar om att ni är gravida eller hur ser det ut? :)

Börjat inhandla något än? :) 

• Flikkan
    Jossehaugen skrev 2013-07-23 22:45:56 följande:
    Har alla något inplanerat ul än? :) Vet alla era familjemedlemmar om att ni är gravida eller hur ser det ut? :) Börjat inhandla något än? :) 

Ja jag fick min tid idag! :) Alla på min sida av familjen vet, sambons sida vet många sedan länge men vi har kvar några kusiner och mormor och morfar. Alla förutom min mamma ser fram emot det. Men det är som vanligt med henne. Jag kan säga att jag handlade mer när vi försökte. Jag har fått massa gratis hemskickat och ska få spjälsäng med allt jag behöver som är nytt av en släkting. Sedan ska jag få bärsele, kläder, potta matstol ja massa av en nära vän. Men nästa vecka drar jag iväg på Ikea och ska köpa sniglars skötbord för att göra det till mitt eget då jag har inget jobb på schemat efter torsdag så behöver ha något att pyssla med om dagarna :) Om jag känner mig själv rätt blir det massa mer på Ikea. Skall även måla om spjälsängen i samma färg som skötbordet. Har sytt ett eget babynest och skall sy en amningskudde dom närmsta dagarna :) Du själv hur går det? Har du någon tid m.m
  • Jossehaugen
    Flikkan skrev 2013-07-23 23:13:01 följande:

Ja jag fick min tid idag! :) Alla på min sida av familjen vet, sambons sida vet många sedan länge men vi har kvar några kusiner och mormor och morfar. Alla förutom min mamma ser fram emot det. Men det är som vanligt med henne. Jag kan säga att jag handlade mer när vi försökte. Jag har fått massa gratis hemskickat och ska få spjälsäng med allt jag behöver som är nytt av en släkting. Sedan ska jag få bärsele, kläder, potta matstol ja massa av en nära vän. Men nästa vecka drar jag iväg på Ikea och ska köpa sniglars skötbord för att göra det till mitt eget då jag har inget jobb på schemat efter torsdag så behöver ha något att pyssla med om dagarna :) Om jag känner mig själv rätt blir det massa mer på Ikea. Skall även måla om spjälsängen i samma färg som skötbordet. Har sytt ett eget babynest och skall sy en amningskudde dom närmsta dagarna :) Du själv hur går det? Har du någon tid m.m
    Jag har varit iväg 2 gånger på vl, så jag har sett underverket redan :)
    Sist så var jag i v. 12+4 då jag fick kolla och höra dem underbaraste hjärtljuden :)

Men har tid för ett ul den 16/8 så det ser jag framemot :)

Hos min och min sambos familj så vet nästan alla, våra vänner vet mer och mer nu :)

Vill att tiden ska gå fortare nu :) 
  • Fjällan

Jag fick min RUL tid på hälsosamtalet, den 23/8 sker de, Ska bli spännande :)

Alla familjemedlemmar vet inte än, vissa har väldigt svårt att vara tysta om såna här saker, så tänkte vänta tills efter UL.

Har inte köpt något och kommer inte göra de innan november/december, vågar inte chansa, ibland kliar de i fingrarna när jag ser nått fint :)

• Flikkan
    Jossehaugen skrev 2013-07-23 23:22:42 följande:
    Jag har varit iväg 2 gånger på vl, så jag har sett underverket redan :) Sist så var jag i v. 12+4 då jag fick kolla och höra dem underbaraste hjärtljuden :) Men har tid för ett ul den 16/8 så det ser jag framemot :) Hos min och min sambos familj så vet nästan alla, våra vänner vet mer och mer nu :) Vill att tiden ska gå fortare nu :) 

Jag har tiden 23/8 Fick höra hjärtljuden förra veckan :) Det är så roligt att berätta för folk ! Mamma har inte ens sagt grattis det gjorde hon inte heller när vi förlovade oss för nästan 5 år sedan. Vet ej hur man skall tackla detta, så tycker hon jag har väldigt konstig attityd mot henne.
  • Jossehaugen
    Flikkan skrev 2013-07-23 23:26:47 följande:

Jag har tiden 23/8 Fick höra hjärtljuden förra veckan :) Det är så roligt att berätta för folk ! Mamma har inte ens sagt grattis det gjorde hon inte heller när vi förlovade oss för nästan 5 år sedan. Vet ej hur man skall tackla detta, så tycker hon jag har väldigt konstig attityd mot henne.
    Visst är det härligt att höra :)

Hmm va tråkigt att din mamma är så, hoppas att det ska bli bättre 
Svar på tråden BF januari 2014