• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • vilja89

Idag har det varit livat! Bebisen har gjort kullerbyttor hela dagen på jobbet. Otroligt mysigt! Känns inte längre som fladder utan nu rör det sig mera, kittlas nästan lite. :) Är i v 17 nu.
    Min mage är helt enorm och jag kan omöjligt dölja den oavsett om jag har lössittande kläder eller ej.
    20 dagar kvar till RUL! Ska bli såå spännande att får se hur bebisen utvecklats sen vi gjorde sist (12+2). :)
    Verkar som typ 99% här ska kolla kön? Är vi ensamma om att inte göra det? ;)

• annadenise
    Burberry skrev 2013-07-24 15:51:38 följande:
    Nu har jag försäkringarna fixade. Både dendär barnförsäkringen man tar som reservering redan under graviditeten, samt en extra reseförsäkring för gravida. Skönt, en sak bort från to-do-list.

vilken försäkrning har du? Jag funderar på trygghansa eller folksam...
  • annadenise

vilja89 skrev 2013-07-24 15:52:35 följande:
    Idag har det varit livat! Bebisen har gjort kullerbyttor hela dagen på jobbet. Otroligt mysigt! Känns inte längre som fladder utan nu rör det sig mera, kittlas nästan lite. :) Är i v 17 nu.
    Min mage är helt enorm och jag kan omöjligt dölja den oavsett om jag har lössittande kläder eller ej.
    20 dagar kvar till RUL! Ska bli såå spännande att får se hur bebisen utvecklats sen vi gjorde sist (12+2). :)

jag är oxå i v.17..har inte känns någon rörelse från bebísen ännu:(
  • annadenise
    Burberry skrev 2013-07-24 15:51:38 följande:
    Nu har jag försäkringarna fixade. Både dendär barnförsäkringen man tar som reservering redan under graviditeten, samt en extra reseförsäkring för gravida. Skönt, en sak bort från to-do-list.
    Ska du flyga? i vilken vecka ska du resa? jag kommer att flyga till mallorca närjag är i v.25 (24+0) och extra reseförsäkrning för gravida kanske vore bra att ha.jag ska kolla upp det
  • mariafii

Vi ska inte heller även fast jag hade velat men har lovat min sambo att inte göra det
    Gravid v.15 - BF 19 Jan 2014
  • Josefine02

Vi ska inte heller kolla kön. Kläder kan man köpa ändå! Vill att det ska vara en överraskning vid förlossningen! :)

• dosed

Vi ska inte kolla kön.. Känns tyvärr som stor risk att man ser själv under rul om det är en kille, det var de första vi såg vid förra barnet

• Stranden

Vi ska inte heller kolla kön. Det gjorde vi inte sist heller. :) Känns roligare så, o jag fick en stark drivkraft vid förlossningen då jag så gärna ville veta vad det var för liten krabat jag strax skulle träffa.

Jag har längtat sen förlossningen till att bli gravid igen, tycker det känns bra förutom trötthet o huvudvärk. Men det blir nog bättre efter v 20, så var det sist iaf. Sen ser jag fram emot förlossningen. Var så sjukt imponerad av min förra, har bara pratat om den med glädje :) Hoppas på att den här blir lika bra. Sen påminner jag mig själv om att det blir annorlunda att ha två jämfört med ett. :)
  • Burberry
    annadenise skrev 2013-07-24 16:57:12 följande:
    Ska du flyga? i vilken vecka ska du resa? jag kommer att flyga till mallorca närjag är i v.25 (24+0) och extra reseförsäkrning för gravida kanske vore bra att ha.jag ska kolla upp det
    Ja, vi far till USA i oktober.

Www.erv.se tog vi reseförsäkring Smart som täcker graviditet upp till vecka 32+0.

Bor i Finland, så den vanliga barnförsäkringen är härifrån. Men fanns inga reseförsäkringar här som täcker graviditetsrelaterat, så tog därför den via Sverige.
  • eriksson i dalsland

Haft en bra dag idag piggare än vanligt så jag har orkat städa lite tom. Hoppas det blir fler dagar man känner sig piggare. När illamåendet minskade så kom huvudvärken, svag huvudvärk hela tiden har jag. Tar nässpray med saltlösning för att minska trycket i huvudet. Slemhinnorna svullnar.

Svar på tråden BF januari 2014