• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • SaraKarla

Ang nässpray, fler som är beroende av otrivin? Är ingen fara att ta va? Kan inte sluta

• Chaplin89

Jag har varit beroende av Otrivin sen långt före graviditeten. Det är säkert inte bra men vet inte vad som kan hända??! Skadade slemhinnor antar jag men mer?!?

• Tokfrans
    Chaplin89 skrev 2013-07-24 21:26:55 följande:
    Jag har varit beroende av Otrivin sen långt före graviditeten. Det är säkert inte bra men vet inte vad som kan hända??! Skadade slemhinnor antar jag men mer?!?
    inget mer:))
  • SaraKarla

Då så :) skadade slemhinnor har jag nog sedan innan! Har nämligen en vän som påstår att barnet kan koka i magen av solens värme och att nässpray går över till fostret och skadar. Därav mina knepiga frågor ibland

• Siiran

Tror jag också kände bebisen precis några gånger. Som en liten bubbla som sprack till höger rätt långt ner. Vecka 13 (12+5). Känns ju väldigt tidigt med första barnet dock

• LeaveMeAlone
    vilja89 skrev 2013-07-24 15:52:35 följande:
    Idag har det varit livat! Bebisen har gjort kullerbyttor hela dagen på jobbet. Otroligt mysigt! Känns inte längre som fladder utan nu rör det sig mera, kittlas nästan lite. :) Är i v 17 nu.
    Min mage är helt enorm och jag kan omöjligt dölja den oavsett om jag har lössittande kläder eller ej.
    20 dagar kvar till RUL! Ska bli såå spännande att får se hur bebisen utvecklats sen vi gjorde sist (12+2). :)
    Verkar som typ 99% här ska kolla kön? Är vi ensamma om att inte göra det? ;)
    Åh vad jag längtar tills jag får känna så mycket. Inte känns mycket alls än faktiskt och går in i v16 imorn.

Ni är inte ensamma, vi ska inte heller kolla kön.  
  • Baby2014

Är det bara jag som fortfarande kan ha alla vanliga kläder dvs skinny jeans och tajta klänningar utan att det syns? Detta är min fjärde grav och jag är i v.16!!! Känner inte av barnet heller, moderkakan sitter nog i fram. Jag är iof glad att det inte syns då detta inte är mitt barn så magen får gärna hålla sig undan.

Har gått ner 4kg också och inte gått upp de än.

• SaraKarla

Jag har mina vanliga kläder! Med dottern hade jag mina kläder tills jag födde, dock använder jag nästan aldrig jeans. Känner inte barnet mycket men ett par ggr hittills har jag känt den ordentligt. Är också seg med det mesta. Mage har jag dock ingen jättestor men naveln putar ut och magens som en liten hård kula

• SaraKarla

Har svamp som jag inte blir av med använt ett paket pevaryl kapslar och salva, kan jag ta en omgång till hur som helst eller?? Blir tokig på klådan!

• Flikkan
    Stranden skrev 2013-07-24 09:28:28 följande:
    Vad jobbigt :(

Ja det är jätte tråkigt. Det är jätte roligt för henne att mina kompisar är gravida och frågar alltid om hur det går för dom. Inte en enda fråga hur det går för mig, när jag berättade om att vi fått lyssna på hjörtljuden pratade hon bara bort sig precis som när hon fick veta att hon skulle bli mormor. Hon ringer bara för att klaga att jag aldrig ringer och hon skriker. Jag har länge funderat på att säga upp kontakten då min låtsas syskon är mycket viktigare än mig som bara bor 5 mil bort. Dom bor 100 mil bort. Hon hälsar på dom mer. Och om hon har mage att komma sedan när bebis kommit och tycker allt är gulligt då kommer jag få ett utbrott.
Svar på tråden BF januari 2014