Tokfrans skrev 2013-07-24 12:27:15 följande:
Har en fråga till er, när ni gick på UL första gången hade ni en manlig läkare eller kvinnlig?
För jag vill inte ha en manlig inte ens när jag ska föda (om inte nått är allvarligt)
Både jag och min sambo vill inte detta. Känns fel på nått sätt.
Och nu när jag ska göra UL nästa vecka, är jag i v14 . blir de vaginalt ul eller vanligt?
tacksam för svar
Jag hade manlig i v.9 och då var det magen. Var också jätte rädd för att det skulle bli vul då det var en man och jag blev ensam då min sambo inte kom iväg från jobbet men jag hade tur och det gick bra.
annadenise skrev 2013-07-24 10:18:19 följande:
Jag älskar att vara gravid, jag har velat bli mamma sen jag va 12 år i princip hehe( är nu 30 år,och vart gravid på första försöket efter att ha ätit p-piller i flera år). Jag älskar gravidkulan, och att känna mig gravid, en vacker känsla helt enkelt.
Om man som några av er känner, lite deppig och inte alls tycker de är kul att vara gravid, så sök hjälp, prata med någon. Ibland är det bra att ventilera sina känslor med någon utomstående. Jag hoppas att de ordnar sig för er, så att ni också får en chans att njuta av graviditeten. Alla är vi olika, och de är många känslor och hormoner i kroppen som påverkar oss på olika sätt.
Jag har också väntat på att bli mamma sen 12 år. Jag mår också bra av att äntligen vara gravid men är klart att vissa dagar känns lite jobbigare om man mår illa och har ont i huvudet. Men för det mesta njuter jag :) Varje gång jag går förbi spegeln så ler jag :)