• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Stranden
    SaraKarla skrev 2013-07-24 09:14:28 följande:
    Jag har funderat på att ta upp det med min bm. Hade en depression förra året. Känner ingen längtan alls denna gång, får dåligt samvete dock av att tänka så men, har insett mer och mer att jag bara vill ha ett barn (väntar mitt andra nu) men vet ju att jag innerst inne visst vill ha ett till barn då detta är planerat, men har förlorat alla känslor. Tror det beror på så jäkla mycket stress i vardagen att man inte orkar ta till sig mer känslor, så man stänger av helt. Kanske?

Jag väntar oxå andra barnet, helt planerat, men känns lite läskigt hur man ska hinna med två. O dela sin kärlek till två barn. Känner att jag inte tänker på graviditeten lika mkt denna gång, har ju en ettåring att ta hand om.

Jag tror att många kan känna igen sug lite i det du skriver, men det är nog JÄTTEBRA att ta upp det med bm , att få ventilera.
  • annadenise
    SaraKarla skrev 2013-07-24 07:17:07 följande:
    Hur mycket har ni gått upp? Jag har gått upp 4 kg redan, är i vecka 17

Jag är oxå i vecka.17 men har gått upp runt 2 kg. Jag gick ner 2-3 kg de första veckorna eftersom att jag kräktes så mycket.. Med tanke på hur stor mage jag har trodde jag att jag hade gått upp minst 5 kg..men jag oroar mig inte, vikten kommer komma.

Däremot så försöker jag äta nyttigt i veckorna, husmanskost, mellanmål med grov smörgås,kalkonskivor och youghurt. Jag har hittils inte fått några gravings..men de kan ju komma mot slutet. Jag har kompisar som har gått upp 30 kg och de är inge kul alls. dom åt för 2, vilket får mig att tänka lite extra på vad jag stoppar i mig. Sen om jag lyckas hålla de graviditeten ut, de visar sig...
  • mariafii

Åh  va skönt att jag då inte är ensam om att drömma om sina ex. Jag får ju jätte dåligt samvete och fattar liksom inte varför. Men har väl att göra med att det är en sån omställning i ens liv och minnen gås igenom.

Jag är i v.15 men känner inte bebis än, kan vakna mitt inatten av att ha lite ont i magen eller mer känna mig lite dålig i magen och svårt att somna om. Även om jag inte känner bebis så känns det som att något är på G där inne då  

Gravid v.15 - BF 19 Jan 2014
  • annadenise

Jag älskar att vara gravid, jag har velat bli mamma sen jag va 12 år i princip hehe( är nu 30 år,och vart gravid på första försöket efter att ha ätit p-piller i flera år). Jag älskar gravidkulan, och att känna mig gravid, en vacker känsla helt enkelt.

Om man som några av er känner, lite deppig och inte alls tycker de är kul att vara gravid, så sök hjälp, prata med någon. Ibland är det bra att  ventilera sina känslor med någon utomstående. Jag hoppas att de ordnar sig för er, så att ni också får en chans att njuta av graviditeten. Alla är vi olika, och de är många känslor och hormoner i kroppen som påverkar oss på olika sätt.

• annadenise
    Jossehaugen skrev 2013-07-23 22:45:56 följande:
    Har alla något inplanerat ul än? :)
    Vet alla era familjemedlemmar om att ni är gravida eller hur ser det ut? :)

Börjat inhandla något än? :) 

Jag är nu i v.17 och ska göra rul på fredag. vi berättade för våra familjer samma dag som jag plussade (då var jag i v.5). Samma dag berättade jag även för 3 kompisar som bor i andra städer. Var lixom tvungen att prata med någon, och få dela glädjen. Mina närmsta vänner fick reda på det i v.10-11 (jag kunde inte hålla mig längre). Resten fick veta när jag var i v.12.

Jag har fått flera presenter till bebisen av kompisar, men har själv inte handlat något ännu. vi tycker att de är för tidigt...jag längtar dock tills jag får shoppa loss på babyavdelningen:)
  • SB2011

Ja e i v15 (17 enligt sista mens) men har inte äns fått min tid till rul:(

Vi har gått ut me att ja e gravid till de flesta då jag mår så dåligt att de går inte att dölja! Har dock inte berättat på jobb för ja e mamma ledig! Men nästa vecka får jag berätta då min chef ringer å ska diskutera att komma tillbax till jobb i september! Har ganska ångest för de samtalet!

• SaraKarla

Jag hade "bara" gått upp lite under 1 kg, var visst stor skillnad att väga sig kvällstid jämfört med direkt på morgonen

• sunnydays

Jag går in i v 17 idag. Var hos bm och lyssnade på hjärtat. Det lät verkligen som galloperande hästar :) bokade om min rul till 14 också, så får vänta 1v längre än innan.

Tycker ni som känner lite åt depp hållet ska prata med bm. Det är ju vanligt att man får depresion så bm är nog van med det och kan hjälpa till. 

• Siiran

Har börjat få en känsla av att det är en liten pojke som ligger i magen :) Får se om det stämmer på rul om tre veckor. Killen vågar inte gissa ;) Jag ser bara en pojke när jag tänker på lillen, blir spännande att se vad det blir!

• annadenise

Jag vågar inte ens gissa..och har faktiskt ingen aning om va jag tror att de blir. det är mest pojkar på min sambos sida av släkten och mest flickor på min sida...vi hoppas på svar på fredag på rul:)

Svar på tråden BF januari 2014