• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Josefine02

Alltså, det här är nästan pinsamt. Men är det bara jag som typ hatar att vara gravid? Jag är så trött och hängig varje dag, orkar intw träffa någon, otaggad på allt och alla. Jag känner verkligen inga känslor för det liv som komma skall i min mage. Känner heller ingen längtan till Januari. Känns så sjukt att jag ens känner så?! Enligt normen ska man ju vara så glad och lycklig över det liv man har i magen, (spyr) men jag känner precis tvärtom - ge mig min kropp tillbaka!

• SaraKarla

Hur mycket har ni gått upp? Jag har gått upp 4 kg redan, är i vecka 17

• SaraKarla

Josefine: jag känner exakt samma! Vet inte varför

• popcornplaya
    Josefine02 skrev 2013-07-24 06:39:45 följande:

Alltså, det här är nästan pinsamt. Men är det bara jag som typ hatar att vara gravid? Jag är så trött och hängig varje dag, orkar intw träffa någon, otaggad på allt och alla. Jag känner verkligen inga känslor för det liv som komma skall i min mage. Känner heller ingen längtan till Januari. Känns så sjukt att jag ens känner så?! Enligt normen ska man ju vara så glad och lycklig över det liv man har i magen, (spyr) men jag känner precis tvärtom - ge mig min kropp tillbaka!

Jag skulle tagit upp känslorna med bm. Kanske kan va skönt att prata med någon. Det finns ju de som får en deprision när dom är gravida och har man otur kan det hänga kvar även efteråt.

Sen är det ju inte alla som älskar att va gravida heller. Det är ju en stor förändring i kroppen. Och det blir ju inte lättare direkt ju längre in i graviditeten man kommer.
  • popcornplaya
    Jossehaugen skrev 2013-07-23 22:45:56 följande:

Har alla något inplanerat ul än? :)

Vet alla era familjemedlemmar om att ni är gravida eller hur ser det ut? :)

Börjat inhandla något än? :) 

Ska på rul 8/8. Alla familjemedlemmar och vänner vet om det. Har inte börjat köpa nått än. Har en del sen de andra barnen och väntar till efter rul i alla fall med att handla. Då vet vi förhoppningsvis kön sen.
  • Sante

Ska på rul 7/8 och alla i vår familj vet om de. Även "hela" världen, då den blivande mostern ville skriva de på fb! ;) Dock har jag inget sagt på jobbet. Tar de efter semestern då vi så lägligt får en ny chef, haha. Så blir ett roligt första samtal med nya chefen, tss..

• SaraKarla

Jag har funderat på att ta upp det med min bm. Hade en depression förra året. Känner ingen längtan alls denna gång, får dåligt samvete dock av att tänka så men, har insett mer och mer att jag bara vill ha ett barn (väntar mitt andra nu) men vet ju att jag innerst inne visst vill ha ett till barn då detta är planerat, men har förlorat alla känslor. Tror det beror på så jäkla mycket stress i vardagen att man inte orkar ta till sig mer känslor, så man stänger av helt. Kanske?

• Stranden

Alla i vår närhet vet om det, men jag vill inte att det skrivs om det på fb än, så officiellt är det inte. Var tidigare att berätta den här gången jämfört med förra. Men det känns nog bättre efter RUL

• Stranden
    Jossehaugen skrev 2013-07-23 22:45:56 följande:
    Har alla något inplanerat ul än? :)

Vet alla era familjemedlemmar om att ni är gravida eller hur ser det ut? :)

Börjat inhandla något än? :) 

Jag har handlat lite småsaker, tex overall som jag hittade på pops rea. Sen så har vi mkt redan, eftersom vi har en fjortonmånaders hemma, så det finns amningkudde, bärsele, babysitter, babynest, bröstpump, babygym, neutrala bebiskläder osv osv :)

Min stora ångest är VAGNEN. Vi köpte en dyr fin vagn för ett år sen.... Vet inte om jag ska ha syskonvagn nu. Får en gratis om jag vill, men den går inte in i bilen. Vill ha bugaboo donkey, den får plats i bilen, men är för dyr. Vi bor på landet, tar bilen överallt. Ska man ha bärsele då? I iskalla vintern? Ska en 20-månaders behöva gå överallt? Oh, så mkt tankar. O alla mina drömmar just nu handlar om VAGNAR. Jag blir knäpp :/
  • Stranden
    Flikkan skrev 2013-07-23 23:26:47 följande:
    Jag har tiden 23/8 Fick höra hjärtljuden förra veckan :) Det är så roligt att berätta för folk ! Mamma har inte ens sagt grattis det gjorde hon inte heller när vi förlovade oss för nästan 5 år sedan. Vet ej hur man skall tackla detta, så tycker hon jag har väldigt konstig attityd mot henne.

Vad jobbigt :(
Svar på tråden BF januari 2014