• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Baby2014
    SaraKarla skrev 2013-07-24 22:54:48 följande:
    Jag har mina vanliga kläder! Med dottern hade jag mina kläder tills jag födde, dock använder jag nästan aldrig jeans. Känner inte barnet mycket men ett par ggr hittills har jag känt den ordentligt. Är också seg med det mesta. Mage har jag dock ingen jättestor men naveln putar ut och magens som en liten hård kula

Man ser bara en liten kula då jag ligger på rygg. Annars syns inget och ingen misstänker något!
  • c4trin

Vid svamp ska du använda Canesten och inte Pevaryl när du e gravid. Jag har precis lyckats bli av med en omgång själv o lider ned dig, de e förjävligt :(

• SaraKarla

Jaså? Jag fick pevarylen på recept av min Gyn efter en undersökning för ett par veckor sedan så jag tror inte det är någon fara?

• SaraKarla

Men frågan är alltså om man kan upprepa behandlingen?

• Stranden
    SaraKarla skrev 2013-07-24 20:48:48 följande:
    Ang nässpray, fler som är beroende av otrivin? Är ingen fara att ta va? Kan inte sluta

Vanliga otrivin kan man ta, men undvik comp. Det finns inga studier på den o foster. Men jag tror jag hann använda tre flaskor sist innan jag blev informerad om det, men det gick bra ändå ;) Förra graviditeten var jag beroende av nässpray, men inte den här gången (hittills) :)
  • SaraKarla

Ja, jag använde ju jättemånga flaskor otrivin med första barnet och nu har jag använt 2 st redan! Så då är det nog ingen fara :)

• c4trin

Okej de står att man inte ska använda Pevaryl i bipackssedeln om man inte bedömer att problemen bedöms överskrida problemen. Men de e okej i trimester 1. Canesten kan man använda hela tiden :) Ville bara tipsa alla att tänka på de Men gyn vet nog vad de gör de e jag säker på :)

• SaraKarla

Ja, precis :) jag är i trimester 2 men han gjorde nog den bedömningen att jag behövde pevaryl. Men då kanske jag ska köpa canasten nu då?

• SB2011
    SaraKarla skrev 2013-07-25 09:00:40 följande:

Ja, precis :) jag är i trimester 2 men han gjorde nog den bedömningen att jag behövde pevaryl. Men då kanske jag ska köpa canasten nu då?

Om inte pevarylen funka så skadar de ju inte att prova canasten:) hoppas du slipper de snart!! Så jobbigt att ha ju!
  • popcornplaya
    SaraKarla skrev 2013-07-25 09:00:40 följande:

Är det svamp då och inte bara ph balansen som är lite knas? Jag kan bli kliig ibland utan att det är svamp och då är det bara lite obalans. Speciellt när jag vart gravid har det lätt blivit så.
Svar på tråden BF januari 2014