• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • annadenise
    SaraKarla skrev 2013-07-24 22:56:03 följande:
    Har svamp som jag inte blir av med använt ett paket pevaryl kapslar och salva, kan jag ta en omgång till hur som helst eller?? Blir tokig på klådan!

sov naken..just nu kanske de inte är så skönt om du behandlar med salvor etc,blir ju lite klibbigt. annars är mitt tips till alla,oavsett om man är gravid eller inte.sov naken,de gör jag! till och med barnmorskan säger att de är bra att "lufta" på natten.
  • SaraKarla

Sover ofta naken nej det är nog svamp, var inne och gjorde en rejäl Gyn undersökning för ett par veckor sedan och jag hade en mycket kraftig svampinfektion, inne i hela slidan, men då hade jag aldrig klåda utan nu efter behandlingen så kliar det. Men kanske ph balansen påverkats av allt IOfs? Vad gör man åt det?

• popcornplaya
    SaraKarla skrev 2013-07-25 10:17:02 följande:

Sover ofta naken smile1.gif nej det är nog svamp, var inne och gjorde en rejäl Gyn undersökning för ett par veckor sedan och jag hade en mycket kraftig svampinfektion, inne i hela slidan, men då hade jag aldrig klåda utan nu efter behandlingen så kliar det. Men kanske ph balansen påverkats av allt IOfs? Vad gör man åt det?

Finns nått att köpa på Apoteket. Men jag brukar undvika socker och dricka tranbärsdricka. Hjälper för mig. Bra för svampen också.
  • LillFrö

Jag har precis pratat med min barnmorska pga långvarig förkylning där jag är beroende av mässornas. Otrivin Max 10 dagar är det som gäller så nu skulle en läkare skriva ut Nasonex som innehåller kortison.

Stranden skrev 2013-07-25 08:16:22 följande:
    Vanliga otrivin kan man ta, men undvik comp. Det finns inga studier på den o foster. Men jag tror jag hann använda tre flaskor sist innan jag blev informerad om det, men det gick bra ändå ;) Förra graviditeten var jag beroende av nässpray, men inte den här gången (hittills) :)

• popcornplaya
    Flikkan skrev 2013-07-25 11:28:43 följande:

Någon mer än jag som börjat läka råmjölk?

Nä inte än men gjort det ganska tidigt med de andra barnen. Kommer dock inte ihåg exakt när det började. Gött irriterande i alla fall.
  • Flikkan
    popcornplaya skrev 2013-07-25 12:51:12 följande:
    Nä inte än men gjort det ganska tidigt med de andra barnen. Kommer dock inte ihåg exakt när det började. Gött irriterande i alla fall.
    Ja det är verkligem irriterande.,
    så kladdigt och i denna värmen.
    usch, satte in inlägg idag som jag ftt gratis och det vart verkligen fräschare! 
  • SB2011

Inte börjat läcka än ja heller! Men undrar hur de kommer bli denna gången! Med sonen läckte jag bara varje lördagsmorgon efter jag ätit frukost å bara från höger bröst! Vi hade ganska roligt åt de! Börja läcka i v15 då! Är i v15 nu så de kanske börjar snart!

Nu sitter man å väntar på bm! Dax för inskrivning! Bättre sent än aldrig:)

• Flikkan
    SB2011 skrev 2013-07-25 13:52:22 följande:
    Inte börjat läcka än ja heller! Men undrar hur de kommer bli denna gången! Med sonen läckte jag bara varje lördagsmorgon efter jag ätit frukost å bara från höger bröst! Vi hade ganska roligt åt de! Börja läcka i v15 då! Är i v15 nu så de kanske börjar snart!

Nu sitter man å väntar på bm! Dax för inskrivning! Bättre sent än aldrig:)
    Haha vad roligt! 
    Men då visste du ju när du skulle vara beredd ;)

Härligt! 
  • K87

Idag fick vi äntligen se vår "vilda" bebis på kub-UL :)

Svar på tråden BF januari 2014