• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • popcornplaya
    K87 skrev 2013-07-25 16:07:26 följande:

Idag fick vi äntligen se vår "vilda" bebis på kub-UL :)

Va roligt!
  • annadenise
    K87 skrev 2013-07-25 16:07:26 följande:
    Idag fick vi äntligen se vår "vilda" bebis på kub-UL :)
    Oh va roligt:) Jag gjorde ultraljud i v.12 (11+3) och det var fantastiskt att se den lille, som var ca 6 cm lång. Däremot gömde sig bebisen längst in och verkade desutom sova, så 2 ggr skickade bm ut mig i väntrummet, där jag fick försöka hosta, hoppa och göra övningar,så att bebisen skulle vakna och flytta på sig..lite komiskt var de. När jag kom in i rummet 3:e gången så tryckte hon till ganska hårt på magen och då sprattlade bebisen till:) fantastiskt att se:)
  • LeaveMeAlone
    SB2011 skrev 2013-07-25 13:52:22 följande:
    Inte börjat läcka än ja heller! Men undrar hur de kommer bli denna gången! Med sonen läckte jag bara varje lördagsmorgon efter jag ätit frukost å bara från höger bröst! Vi hade ganska roligt åt de! Börja läcka i v15 då! Är i v15 nu så de kanske börjar snart!

Nu sitter man å väntar på bm! Dax för inskrivning! Bättre sent än aldrig:)
    hehe, kul grej!  

Minns inte när det började sist. Vet bara att jag läckte en hel del på slutet. Känns som att jag inte minns alls hur det kändes att vara gravid sist. Eller så är det annorlunda denna gång. Jag har konstiga ilningar och "hugg" ibland långt ner i magen. Nästan så det stramar neråt över urinblåsan och så. Fattar inte varför. Nån mer som känner så? 
  • SB2011

Hehe ja de va allt lite komiskt! Så vi får se hur de blir denna gången :)

Kändes bra hos bm idag! Fick pratat av mig mycket om allt som snurrar i mitt huvud, hade en hemsk graviditet med sonen å en 3 dagars förlossning som inte va rolig heller så jag behövde få pratat av mig! Besöket tog 1.5h å jag ska få komma till spec mvc för att göra upp en förlossnings plan kring v30! Hon lova att ja skulle få bättre hjälp denna gången än sist! Min förra bm va helt värdelös men ja våga inte byta så att ha fått en bra bm denna gången känns såååå skönt! Hon sa flera gånger att hon tyckte vi va så modiga som våga skaffa ett barn till efter allt vi gick igenom sist!

• K87

Popcornplaya och annadenise: ja det var roligt! Den kunde inte ligga still å samarbeta för 5 öre ;) hehe
    Den var nu 66 mm ungefär + lite till :) växt 3 cm på två veckor :)

• bananiss

Åh om drygt en vecka (2/8) ska vi på rul :) är såååå nervös! Skulle va roligt med en flicka den här gången! Vi kommer gå direkt efter ultraljudet och köpa första plagget till bebisen :)

Läääääängtar!

• SaraKarla

Måste klaga av mig lite. Hur ska man orka detta i 23 veckor till? Lever för jobbet just nu, finns ingen ork för hem

• SaraKarla

Kom inte allt med? :-O har alltså ingen ork för hem och barn.. Kommer hem kl fem efter en lång arbetsdag, fått bråkat med mig ungen hem från dagis.. Väl hemma bryter jag nästan ihop av trötthet, orkar inte laga middag ens.. Är såååå trött. NU ska jag lägga mig för natten snart... Tack och liv var sambon hemma idag, somnade direkt jag kom hem. Så hur står ni ut?

• Stranden
    Flikkan skrev 2013-07-24 23:11:41 följande:
    Ja det är jätte tråkigt. Det är jätte roligt för henne att mina kompisar är gravida och frågar alltid om hur det går för dom. Inte en enda fråga hur det går för mig, när jag berättade om att vi fått lyssna på hjörtljuden pratade hon bara bort sig precis som när hon fick veta att hon skulle bli mormor. Hon ringer bara för att klaga att jag aldrig ringer och hon skriker. Jag har länge funderat på att säga upp kontakten då min låtsas syskon är mycket viktigare än mig som bara bor 5 mil bort. Dom bor 100 mil bort. Hon hälsar på dom mer. Och om hon har mage att komma sedan när bebis kommit och tycker allt är gulligt då kommer jag få ett utbrott.

Vad trist att ni har en sån relation? Tror du att det går att prata med henne om hur du känner? Eller skriva ett brev? Tokigt att hon hälsar på dina låtsatssyskon mer än dig, när du bor 95 mil närmare!
  • Stranden
    SaraKarla skrev 2013-07-25 19:13:59 följande:
    Kom inte allt med? :-O har alltså ingen ork för hem och barn.. Kommer hem kl fem efter en lång arbetsdag, fått bråkat med mig ungen hem från dagis.. Väl hemma bryter jag nästan ihop av trötthet, orkar inte laga middag ens.. Är såååå trött. NU ska jag lägga mig för natten snart... Tack och liv var sambon hemma idag, somnade direkt jag kom hem. Så hur står ni ut?

Jag är som tur är fortf mammaledig, är det året ut, sen blir jag ju det med tvåan =) Hade inte orkat jobba ärligt talat, o har ju förmånen att ta en tupplur på dagen då jag är trött :) O all min energi går åt till min underbara 1åring som jag älskar att vara med! O lite hushållsarbete....

Kan ni kanske göra mätlådor på helgen för att underlätta vardagen? Bara lite färska grönsaker till?
Svar på tråden BF januari 2014