• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • LeaveMeAlone

Det där med att fylla sist har jag aldrig fattat. Vilka åldrar är det viktigt vid? 15? 18? Det är en väldig massa år tills våra bebisar är där. Jag är visserligen inget decemberbarn men fyller sent och har aldrig upplevt att jag gått och väntat och varit efter kompisar som fyllt tidigt. 

• sagalo

Jag har också tänkt en del på det där med att barnet eventuellt kommer födas i december, och min spontana tanke är att jag helst inte vill det. Dock är det väl mest krogendebuten och sånt som man upplever att man får "vänta" med? Jag fyllde år senare på året än de flesta av mina kompisar i den åldern och det tyckte jag var skittrist då, men annars har jag ju aldrig lidit av det. Numera är det mer en fördel tycker jag, har ju ingen brådska med att bli gammal liksom ;)

MEN, min sambo är född i december och han hade väldigt jobbigt i skolan första åren, i efterhand konstaterade man att han nog inte var mogen för skolan och att han borde ha fått börja året därpå istället! Mer sådant man bör tänka på och ta ställning till tänker jag :)

• 84Johanna

Det finns ju studier som visar att de barn som är födda tidigt på året har större fördel i livet när de blir äldre.

men man kan ju inte bestämma när de ska komma ut. 

Elin 101016
  • 84Johanna

Föresten, Har ni börjat handla saker till era små? jag försöker hålla mig men det är svårt. Vet om en månad vad det är så då är det lite lättare.

Elin 101016
  • c4trin

Jag tänker på att de e nästan ett helt år yngre än många födda samma år när de börjar skolan, jag e född sent på året och har haft svårt i skolan i början, efter man blivit typ 15 spelar det ingen roll. Men blir de december så blir det :)

• sunnydays

Min sambo är född i slutet av december och har aldrig tyckt att det var jobbigt. Han var endå bland de första med körkort och aldrig haft problem i skolan. Så tror det kan gå bra om de får bra stöttning och hjälp med läxorna :) 
    Får jag välja så väljer jag ju att den kommer i jan när den är beräknad, med det får jag ju inte :) 

• Erica80

Fan, nu går det åt helvete.

Sitter på akuten med värkar i v 14.

Detta lär ju inte sluta bra och det tar hundra år innan man får komma in

• Baby2014

Har super ont i svanken och livmodern är hård. Känner mensvärk i rygg, mage och ljumskar och är öm om livmodern. Svanken värker mest av allt just nu som när värkarna börjar. Känns lite oroande...

• Baby2014
    Erica80 skrev 2013-07-27 19:27:22 följande:
    Fan, nu går det åt helvete.

Sitter på akuten med värkar i v 14.

Detta lär ju inte sluta bra och det tar hundra år innan man får komma in

Håller tummarna för att det går bra för dig.
Svar på tråden BF januari 2014