• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • kallemaja

Jag har också BF 20/1 :) känner du att den rör sig än?

Burberry skrev 2013-07-28 10:45:09 följande:
    vad tråkigt Erica80.

Välkommen Evemal! I trådstarten finns en länk till BF-listan. Själv har jag BF 20.1, har tvillingar som är 4 år sen tidigare.

Startade förresten nyss en bildtråd med gravidkläder (i gravidforumet, under övrigt), sätt gärna in bilder där på era gravidoutfits så kan vi inspireras av varandra. Tycker det är så svårt klä sig snyggt och i sin egna stil, utbudet på gravidkläder är ju så begränsat.

• Belgien
    kallemaja skrev 2013-07-27 20:55:23 följande:
    Känner ni sparkar allihopa? Jag är bara i v 14+4, första barnet!
    Längtar så efter att känna den röra på sig..

Mitt första barn och jag kände första sparkar i v 16 :) Tydligen tidigt för att vara första barn. Jag har känt "något" några ggr innan men inte vetat om det bara varit gaser eller inte. Men nu är det jätte tydliga sparkar. Och nu gör man inget annat på kvällarna än ligger ner i sängen o väntar på att få känna igen :D
     en kudde under huvudet och knäna lite böjda så känner man nog tydligast tror jag.. Iaf jag :) 
  • Burberry
    kallemaja skrev 2013-07-28 12:29:23 följande:

Jag har också BF 20/1 :) känner du att den rör sig än?

Nej, jag känner inga rörelser alls. Ännu åtminstone. Men kommer faktiskt inte ihåg att jag kände just några sparkar alls när jag väntade tvillingarna heller, så jag är väl lite konstig och noterar det inte om det inte tar sjukt (typ sparkar på urinblåsan eller dylikt). Men är väl också ganska ovanligt känna rörelser ännu såhär tidigt, speciellt om det är första barnet.
  • c4trin

Jag har KANSKE känt n¨got litet någon gång, men e inte alls säker på att de e bebisen (vecka 16). Men jag tänker att om det blir starkare och mer ofta e de bebisen, annars kommer det nog ganska snart. Längtar dock efter det väldigt mycket!

• SaraKarla

Usch jag svimmade förut. Men landade bra, hehe.. Gick på några sekunder bara, så var inget långvarigt, fick en bultande huvudvärk efteråt. Någon annan som vart med om det? Ang sparkar, jag är i vecka 18 m andra barnet och har känt ett par ggr men är väldigt lugnt i min mage än så länge längtar till man känner mer!

• sunnydays

Vilken bra ide burberry, den tråden sparar jag :)

Är det bara jag som inte känt något än? Är i v 17 (16+4). Bm tror att jag har moderkakan i framvägg så kanske därför. 

• Erica80
    kallemaja skrev 2013-07-28 11:27:08 följande:
    Erika80- hemskt att behöva gå igenom det så sent som i v 14..får man veta kön och se bebisen när den kommer ut så tidigt?

All styrka till dig!!!

Tack

Jag såg hur den såg ut men plockade aldrig upp o kollade noga.

Jag är rätt besviken på Borås sjukhus och har tänkt att skicka en mail och klaga lite.

Det kändes för det första inte som att dom tog mig på allvar.

Jag hamnade sist i kön trots aktivt värkarbete. Dom sa bara: så du har ont i magen?

Trots att jag sade massa gånger att jag har värkar

Jag fick göra hela värkarbetet i väntrummet (det tog ca 2,5 timmar) och fick missfallet inför alla när jag ställde mig upp, sprang in på toan i väntrummet och ropade på sambon. Där stod vi och grinade en stund och tittade på det som kommit ut.

När det väl va klart så fick jag träffa läkare fort som attans, då hamnade jag helt plötsligt först i kön
  • Siiran
    Erica80 skrev 2013-07-28 14:40:27 följande:
    Tack

Jag är rätt besviken på Borås sjukhus och har tänkt att skicka en mail och klaga lite.

Jag hamnade sist i kön trots aktivt värkarbete. Dom sa bara: så du har ont i magen?

Jag fick göra hela värkarbetet i väntrummet (det tog ca 2,5 timmar) och fick missfallet inför alla när jag ställde mig upp, sprang in på toan i väntrummet och ropade på sambon. Där stod vi och grinade en stund och tittade på det som kommit ut.

När det väl va klart så fick jag träffa läkare fort som attans, då hamnade jag helt plötsligt först i kön

Men fy, skrämmande att höra hur man kan bli behandlad på sjukhusen :(

Beklagar verkligen
  • SaraKarla

Men fy fasen vad dåligt gjort av Borås sjukhus!!!

• kallemaja

Fy! Dom borde anmälas!

Borås sjukhus är rätt kasst på många plan, framförallt på akutavdelningen.

Stackars dig som varit tvungen att gå igenom detta.. Hur mår du idag?

Du måste vara helt förstörd och känna dig tom...:(

Erica80 skrev 2013-07-28 14:40:27 följande:
    Tack

Svar på tråden BF januari 2014