• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • popcornplaya
    Tokfrans skrev 2013-07-26 17:48:42 följande:

välkomnar v.14 idag :)

Är de någon mer som börjar få de strecket från naveln och ner? 

Sambon påpekade de idag, hade inte tänkt på de annars, men den är svag :P 

Hade inget med sonen men med dottern, kommer inte ihåg när det kom dock. Har inte fått än i alla fall.
  • LeaveMeAlone

Vad är det egentligen för skillnad på Brio sing och Brio smile? Tycker det ser ut att vara mer eller mindre likadan vagn.

• sunnydays

Här har det hänt mycket. 
    Kom prec hem från svärisarna. Haha de hade köpt en barnvagn vi kan ha när vi e där om vi inte vill släpa på vår. Så ska vi köpa oss en kronan duo s.  

Ida har vi vart och köpt en stor familjebil också, de skulle fixa nån grej på den så vi får den nog senast torsda. 

• Kramardig

Vad roligt att läsa att fler har haft och närmar sig RUL. På onsdag smäller det för oss, nedräkning!

Kvällen har inte varit bra för mig. Mått illa och kräkts några gånger och jag känner bara att jag är så jäkla less nu! Tänk om jag mår så här hela graviditeten? Jag kommer ju avlida! V.18 nu och usch så less.

• R3becca

Idag kom min "RUL-kallelse"! Måndag den 19de Augusti ska jag äntligen få se mitt lilla hjärta för... Tredje gången :)
    (har haft KRAFTIGA blödningar genom hela graviditeten, och de slutade inte förrän i vecka 13)
    I vecka 18+1 kommer undersökningen göras, och jag är sååå spänd! :)
    Jag känner sparkar och rörelser sedan ca 2 veckor tillbaka, och lyssnar på knärtens hjärtljud nästan varje kväll.
    Inte nog med alla hemska blödningar så kräktes jag VARJE dag fram till vecka 12, och inte förrän nu kan jag äta vad jag vill och faktiskt få behålla maten.
    Hittills har jag gått ned 7 kilo sedan jag "plussade".

Denna graviditet är såå annorlunda jämfört med förra.
    Idag är jag ju faktiskt GLAD över att vara gravid och vad som komma skall :)
    När jag väntade dottern så blev jag djupt deprimerad tidigt i graviditeten och var övertygad om att hon var död och att jag aldrig skulle få höra hennes röst. Hon var nästan 3 månader innan jag vågade tycka om henne, för jag var så rädd för att förlora henne.

~ Meija 11-04-12 ~ Bebis 14-01-18 ~
  • Jossehaugen
    annadenise skrev 2013-07-26 15:14:47 följande:

ok..  va skönt att du då får fler kontroller:) så att ni hela tiden ser att bebisen mår bra:) vist är det fantastiskt att se dom små liven:)
    Ja det är skönt att ha lite mer koll på bebisen :)
    Underbart att kolla på bebisen :) 
  • SB2011
    Kramardig skrev 2013-07-26 21:24:42 följande:

Vad roligt att läsa att fler har haft och närmar sig RUL. På onsdag smäller det för oss, nedräkning!

Kvällen har inte varit bra för mig. Mått illa och kräkts några gånger och jag känner bara att jag är så jäkla less nu! Tänk om jag mår så här hela graviditeten? Jag kommer ju avlida! V.18 nu och usch så less.

Lider med dig! Har oxå en sämre period just nu! Kräks massor igen! Men tänk du e snart halvvägs!! Halvvägs!!!! Å många med hypermesis mår bättre innan v22! Å de e bara 4v bort! Så ge inte upp hoppet än!
  • Flikkan

Jag har alltid haft rand under naveln och aldrig varit gravid.
    Men nu är den starkare och börjat fått ovanför naveln också :)

Om dom inte kan se könet på bebben på RUL 23/8 för att h*n kniper med benen eller liknande får man en ny tid då?

Och betalar man för RUL? Vanlig avgift 250kr?

Svar på tråden BF januari 2014