• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • popcornplaya
    popcornplaya skrev 2013-07-27 08:48:42 följande:
    Det va billigt ???? jag kollade på sing förut men är mer sugen på smile nu efter att ha läst lite för mkt neg om sing. Men det finns de sim är supernöjda också så hoppas du blir det ????

Försöker hitta beg också men det finns dåligt häromkring.
    Vart kom alla frågetecken ifrån?
  • popcornplaya
    84Johanna skrev 2013-07-27 10:18:19 följande:

Vår dotter kom i v 35+3. Nu är jag apa nervös att denna/dessa (har RUL den 27/8) ska komma innan årsskiftet. Jag vill inte att mitt barn ska uppleva att den är sist i allt. har BF den 24/1.

Elin 101016
    Tänker också mkt på det. Har bf 6/1 och mina andra har kommit 5 och 10 dagar innan bf. Vill väldigt gärna klara mig över nyår.
  • popcornplaya
    Kramardig skrev 2013-07-27 10:05:59 följande:

Jag är ju rädd för att köpa en vagn jaginte kommer bli nöjd med. Klart man kan sälja och köpa en annan men jag är inte den som vill byta vagn.

Jag tror Sing och Smile har för små framhjul för mig som bor här uppe med tanke på mängden snö vi brukar ha.

Gud vad jag längtar till snön, julen, bebis och påsken!!

Den risken finns ju alltid. Är ju svårt att veta vad man tycker om vagnen innan man testat. Jag googlar mkt och läser på massor om de vagnar jag är intresserad av.
  • vilja89

popcorn: Nu har inte jag läst något negativt
    om Sing, men är det något så var den ju ändå rätt billig ;) plus att den går som extra/rese-vagn då jag har en Brio exklusiv från -82 liggvagn som vi kommer ha hemma och i samhället här :)

• popcornplaya
    vilja89 skrev 2013-07-27 10:28:13 följande:

popcorn: Nu har inte jag läst något negativt

om Sing, men är det något så var den ju ändå rätt billig ;) plus att den går som extra/rese-vagn då jag har en Brio exklusiv från -82 liggvagn som vi kommer ha hemma och i samhället här :)

Det som va mest negativt va väll att den va väldigt bred mellan bakhjulen och inget "gung". Jag tycker den är fin ???? klämde på den i affären häromdagen men det blir nog smile här som är en förbättrad variant av sing men blir ju såklart tyvärr dyrare också.
  • SB2011

Som de ser ut nu kan min komma i år med! Med sonen blev jag igångsatt i v37+0 pga fogarna å bm sa att risken är att jag hamnar i samma situation denna gången med då jag börjat få problem tidigare denna gången! Å så vida ja inte blir jätte flyttad på rul så är de kring nyårs! Å risken är ännu större att jag får spendera julen på sjukhuset! Känns mindre kul! Jag som älskar julen

• verkar
    84Johanna skrev 2013-07-27 10:18:19 följande:
    Vår dotter kom i v 35+3. Nu är jag apa nervös att denna/dessa (har RUL den 27/8) ska komma innan årsskiftet. Jag vill inte att mitt barn ska uppleva att den är sist i allt. har BF den 24/1.
    Elin 101016

Tror du att det är pga ditt barn blev född lite för tidigt eller för att det är fött sent på året som du tycker att det ligger efter alla andra rent utvecklings mässigt? Jag väntar tvillingar och chansen att de kommer tidigare är ganska stor och att de skulle komma just i dec istället för jan också. Men det har jag inte ägnat en tanke, de kommer utvecklas i sin takt det lär väll finnas fler barn på förskolan och sen i skolan som också fyller sent på året. Sen när de växer till dig lite har utvecklingen mindre med åldern att göra, upplever jag iallafall. Jag arbetar på en förskolan med 1 -2 åringar. Vissa liter långt före andra och det har inte alltid med åldern att göra.
    Ursäkta min dyslexi
  • SaraKarla

Det verkar vara stort att köpa barnvagn här. Bara jag som inte har så höga krav på vagnar?
    Ang dec barn så är det heller inget jag tänker på

• SB2011

Vagn biten e inte nåt som e viktigt här! Ska köpa svägerskans gamla!

Svar på tråden BF januari 2014