• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • vilja89

Tittat läääääänge på Brio Smile på blocket. Ligger på runt 3000:- med sitt- och liggdel samt babyskydd och primo bas på blocket. Har bara hittat långt bort.
    Idag dök just en sådan upp på vår lokala köp- och sälj på Facebook. 1,5 mil bort. 1500:- . Behöver jag säga att vi 1 timme senare efter att annonsen lagts upp åkte hem nöjda? Tidigt jag vet, men jag hör till dem som inte orkar gå och oroa mig hela tiden att något ska hända. :)

• Trollfia

Vi har oxå köpt vagn redan då det dök upp en kronan vagn nära oss till ett superpris. Den ser helt oanvänd ut :)

• Kramardig
    SB2011 skrev 2013-07-26 21:49:27 följande:
    Lider med dig! Har oxå en sämre period just nu! Kräks massor igen! Men tänk du e snart halvvägs!! Halvvägs!!!! Å många med hypermesis mår bättre innan v22! Å de e bara 4v bort! Så ge inte upp hoppet än!

Förhoppningsvis känns det lite bättre efter RUL då man sett pyret lite :)
  • Kramardig

Vad roligt med vagnköp! Jag kollar runt, läser och funderar men jag tycker det är så svårt med vagn. Vill ha en med fyra hjul, fram ska det vara stora och rörliga. Lätt att köra, sittdelen ska vara vändbar och ja..

Vi har ju rätt mycket snö här uppe i Luleå så det ska fungera också.

• c4trin
    Flikkan skrev 2013-07-26 22:21:22 följande:
    Jag har alltid haft rand under naveln och aldrig varit gravid.
    Men nu är den starkare och börjat fått ovanför naveln också :)

Om dom inte kan se könet på bebben på RUL 23/8 för att h*n kniper med benen eller liknande får man en ny tid då?

Och betalar man för RUL? Vanlig avgift 250kr?

Du får ingen ny tid om de inte ser könet, då får du köpa ett privat i efterhand isåfall. Jag tror inte de kostar något på RUL, bara om du vill köpa bilder (kostar 40 kr/st i Hbg då)
  • popcornplaya
    vilja89 skrev 2013-07-26 22:37:53 följande:

Tittat läääääänge på Brio Smile på blocket. Ligger på runt 3000:- med sitt- och liggdel samt babyskydd och primo bas på blocket. Har bara hittat långt bort.

Idag dök just en sådan upp på vår lokala köp- och sälj på Facebook. 1,5 mil bort. 1500:- . Behöver jag säga att vi 1 timme senare efter att annonsen lagts upp åkte hem nöjda? Tidigt jag vet, men jag hör till dem som inte orkar gå och oroa mig hela tiden att något ska hända. :)

Det va billigt ???? jag kollade på sing förut men är mer sugen på smile nu efter att ha läst lite för mkt neg om sing. Men det finns de sim är supernöjda också så hoppas du blir det ????

Försöker hitta beg också men det finns dåligt häromkring.
  • Kramardig

Jag är ju rädd för att köpa en vagn jaginte kommer bli nöjd med. Klart man kan sälja och köpa en annan men jag är inte den som vill byta vagn.

Jag tror Sing och Smile har för små framhjul för mig som bor här uppe med tanke på mängden snö vi brukar ha.

Gud vad jag längtar till snön, julen, bebis och påsken!!

• 84Johanna

Vår dotter kom i v 35+3. Nu är jag apa nervös att denna/dessa (har RUL den 27/8) ska komma innan årsskiftet. Jag vill inte att mitt barn ska uppleva att den är sist i allt. har BF den 24/1.

Elin 101016
  • vilja89

84Johanna, jag har också tänkt mycket på det där med decemberbebisar. Jag hade BF 4/1 men blev flyttad till 7/1. Det är ju väldigt nära årsskiftet. Men jag har kommit till sans med att det absolut viktigaste är att bevisen är frisk och att det faktiskt är vår egen

Svar på tråden BF januari 2014