• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • SB2011

Men fy! De minsta de kunde gjort va ju att låta dig komma in på ett rum! Även om de va högt belastade! Inte fan ska man behöva sitta i ett väntrum fullt av folk å ha missfall!

Anmäl!

• S1982
    Evemal skrev 2013-07-28 10:27:35 följande:

Hej :) jag hoppar in här. Har bf 12/1 mitt andra barn. När har ni andra bf här?

Hej och välkommen! Jag väntar vårt andra barn och bf är än så länge 29/1 :)
  • Trollfia

Burberry: jag har oxå tvillingar på fyra år. Ska bli spännande att få uppleva hur det är att få en bebis :)

• sagalo
    Erica80 skrev 2013-07-28 14:40:27 följande:
    Tack smile5.gif

Jag såg hur den såg ut men plockade aldrig upp o kollade noga.

Jag är rätt besviken på Borås sjukhus och har tänkt att skicka en mail och klaga lite.

Det kändes för det första inte som att dom tog mig på allvar.

Jag hamnade sist i kön trots aktivt värkarbete. Dom sa bara: så du har ont i magen?

Trots att jag sade massa gånger att jag har värkar

Jag fick göra hela värkarbetet i väntrummet (det tog ca 2,5 timmar) och fick missfallet inför alla när jag ställde mig upp, sprang in på toan i väntrummet och ropade på sambon. Där stod vi och grinade en stund och tittade på det som kommit ut.

När det väl va klart så fick jag träffa läkare fort som attans, då hamnade jag helt plötsligt först i kön
    Förstår att du är besviken, så himla dåligt bemött! :( Beklagar verkligen att det slutade som det gjorde! Ta hand om varandra.
  • sagalo
    Evemal skrev 2013-07-28 10:27:35 följande:

Hej :) jag hoppar in här. Har bf 12/1 mitt andra barn. När har ni andra bf här?

Hej och välkommen! Har också bf 12/1 och väntar andra barnet :)
  • goaround
    Erica80 skrev 2013-07-28 14:40:27 följande:

Tack

Jag såg hur den såg ut men plockade aldrig upp o kollade noga.
    Jag är rätt besviken på Borås sjukhus och har tänkt att skicka en mail och klaga lite.
    Det kändes för det första inte som att dom tog mig på allvar.
    Jag hamnade sist i kön trots aktivt värkarbete. Dom sa bara: så du har ont i magen?
    Trots att jag sade massa gånger att jag har värkar
    Jag fick göra hela värkarbetet i väntrummet (det tog ca 2,5 timmar) och fick missfallet inför alla när jag ställde mig upp, sprang in på toan i väntrummet och ropade på sambon. Där stod vi och grinade en stund och tittade på det som kommit ut.

När det väl va klart så fick jag träffa läkare fort som attans, då hamnade jag helt plötsligt först i kön
    Jag tycker också att du absolut ska anmälsa detta!
    Det måste få in en anmälan av att det bedömde/prioriterade fel i din situation och ingen ska behöva få missfall i ett väntrum speciellt inte när du sagt att du haft ont i magen/värkar.

Jag jobbar själv i vården och om något går fel eller om vi gör något fel så behövs det anmälan för att de som sitter högre upp ska se att det inte fungerar vissa saker. 
    Stå på dig.  
  • LeaveMeAlone
    Erica80 skrev 2013-07-28 18:34:26 följande:
    Jag har nu skickat in en anmälan till patientnämden. Får se vart det leder
    Fy vad hemskt att behöva gå igenom det på det viset. Fick själv ett MA i v 13 i höstas fast jag fick sättas igång. Inget roligt och inget man vill gå igenom utan hjälp och stöd. Bra att du anmäler! Hoppas du snart mår bättre i både kropp och själ och att ni snart har plus på stickan igen(om ni vill dvs). Kram
Svar på tråden BF januari 2014