• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • SB2011
    FrejaP skrev 2013-07-29 14:32:09 följande:

BF 25 januari. Började blöda vecka 7 och trodde att jag fått missfall. Fortsatte blöda i en månad men kände mig fortfarande gravid. Gick och gjorde ett UL för en vecka sedan och där var en liten som sprattlade på. ???? Känner mig lite snuvad på hemligheten. Svårt att dölja snart och jag har själv bara vetat det en vecka...

Oj förstår att de känns konstigt! Å att de e mycket som snurrar i tankarna! Men va kul att det gått bra trots så mycket blödningar! Har dom slutat helt nu?
  • Siiran

Åh! Hittade hjärtljuden med dopplern. Fy vad häftigt, har inte hört dem innan, bara sett på vul för 4 veckor sen. <3

• SB2011

Jag gick upp över 20kg med sonen å va då redan överviktig men ingen sa nåt till mig om min vikt å vad jag skulle gå upp!

• tinis

Nu i efterhand så inser jag att det var fult av henne o säga så men just då så var jag för omtumlad så jag bara höll med. Men det är inte första gången en barnmorska säger sånna saker till mig. När jag var i 19-årsåldern o skulle få nytt recept på piller sa hon att jag va. En överviktig alkoholist utifrån de tester man fick göra Det ångrar jag att jag inte anmälde! Jäkla kärring. Grät när jag gick därifrån :-/

• Maplin
    Siiran skrev 2013-07-29 15:25:12 följande:

Åh! Hittade hjärtljuden med dopplern. Fy vad häftigt, har inte hört dem innan, bara sett på vul för 4 veckor sen. <3

Gud va härligt! Funderar på att köpa en jag med! :)
  • SB2011
    Siiran skrev 2013-07-29 15:25:12 följande:

Visst e de mysigt!!! Älskar att lyssna på de!
  • Siiran
    Maplin skrev 2013-07-29 16:27:35 följande:
    Gud va härligt! Funderar på att köpa en jag med! :)
    SB2011 skrev 2013-07-29 16:38:38 följande:
    Visst e de mysigt!!! Älskar att lyssna på de!
    Underbart :) Väl spenderade pengar! Ja skulle vilja ha ljudet i öronen hela tiden ;) Men nu ska man väl vara försiktig så man inte lyssnar för ofta, har hört att det inte är bra. Hur ofta lyssnar ni som har doppler?

• SB2011

Jag lyssnade ganska ofta typ en liten stund varannan morgon i v11-14 nu blir de kanske 2 ggr i veckan när jag känner av loppan mer så ja inte e lika orolig!

• Siiran
    SB2011 skrev 2013-07-29 16:53:16 följande:
    Jag lyssnade ganska ofta typ en liten stund varannan morgon i v11-14 nu blir de kanske 2 ggr i veckan när jag känner av loppan mer så ja inte e lika orolig!
    Längtar till jag också med säkerhet känner den lille, men det är ju skönt att kunna lyssna fram till dess när man känner sig orolig. Har dagar då jag nojjar ihjäl mig, så då är det ju bra att kunna lugna nerverna :)
  • Tokis

Jag är i v 16 och har inte gått upp något men har bmi på 32 och ska helst inte gå upp något i vikt under grav enligt bm och jag kan förstå det, ju större man är desto större påfrestning på kroppen.... dock väntar jag mig inte att stå stilla. Vägde lika mycket innan förra grav och gick upp 8 kilo max det vill jag gå upp nu med... men allt går ju heller inte styra över....

Svar på tråden BF januari 2014