• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • tinis

Haha oj halva inlägget försvann visst. Tänkte på det där med viktuppgång. När vi var hos hon på abortmottagningen så sa hon att jag inte skulle få gå upp ngt alls i vikt pga min övervikt, ca 15 kg. Hon sa att jag var tvungen sluta med mjölk, bröd, ris, pasta o potatis. Jag fick inte gå upp ett enda kilo!! Sträng var hon. Nu i vecka 17 har jag bara gått upp 1 kilo o äter hyfsat som vanligt. Tycker bara att det hon sa inte var så vettigt :-P

• tinis
    annadenise skrev 2013-07-29 14:03:06 följande:
    Då har du en spännande tid framför dig:)

• Malimari
    tinis skrev 2013-07-29 14:22:35 följande:
    Haha oj halva inlägget försvann visst. Tänkte på det där med viktuppgång. När vi var hos hon på abortmottagningen så sa hon att jag inte skulle få gå upp ngt alls i vikt pga min övervikt, ca 15 kg. Hon sa att jag var tvungen sluta med mjölk, bröd, ris, pasta o potatis. Jag fick inte gå upp ett enda kilo!! Sträng var hon. Nu i vecka 17 har jag bara gått upp 1 kilo o äter hyfsat som vanligt. Tycker bara att det hon sa inte var så vettigt :-P

Har du 15 kg's övervikt och hon sa så där?
    Måste varit något fel på den barnmorskan/läkaren..? 
  • FrejaP

BF 25 januari. Började blöda vecka 7 och trodde att jag fått missfall. Fortsatte blöda i en månad men kände mig fortfarande gravid. Gick och gjorde ett UL för en vecka sedan och där var en liten som sprattlade på. ???? Känner mig lite snuvad på hemligheten. Svårt att dölja snart och jag har själv bara vetat det en vecka...

• annadenise
    Malimari skrev 2013-07-29 14:24:29 följande:

Har du 15 kg's övervikt och hon sa så där?
    Måste varit något fel på den barnmorskan/läkaren..? 

Om jag  vore du så skulle jag byta MB direkt!!!!!
  • annadenise
    annadenise skrev 2013-07-29 14:39:03 följande:

Om jag  vore du så skulle jag byta MB direkt!!!!!

Bm skulle de stå
  • annadenise

Jag går in i v.18 imorgon och har gått upp 2,5 kg. normatl sett har jag ganska lätt att gå upp i vikt, men nu har jag försökt att äta husmanskost och undvika onödiga kolhydrater. Jag kräks fortfarande till och från, och de påverkar ju oxå vikten

• popcornplaya

Jag har gått upp massor. Fast jag bantade ner mig 8 kg precis innan jag blev gravid och dom har jag lagt på mig igen.

Har gått upp ca 25 kg med båda barnen. Alltid gått upp massor första och tredje trimestern.

• tinis
    Malimari skrev 2013-07-29 14:24:29 följande:
    Har du 15 kg's övervikt och hon sa så där? Måste varit något fel på den barnmorskan/läkaren..? 

Ja det var lite väl hårt o konstigt att i princip säga att jag ska banta under grav. Min barnmorska har inte sagt nånting om min vikt på det sättet.
  • youandme

På inskrivningen pratade min barnmorska väldigt mycket om min övervikt och sa att jag max fick gå upp 6-8 kg. 

Jag blev lite irriterad då min kropp absolut inte är fet, tjock eller särskilt ohälsosam, och berättade att jag faktiskt hade gått ned 20 kilo innan jag blev gravid... Hennes svar var: "Så du har vart ännu större?".

Jag blir verkligen förbannad när jag tänker på hur hon pratade till mig. Jag vet att jag fortfarande är överviktig, men att jag är på rätt väg. Och jag vet att jag inte helt plötsligt kan börja smälla i mig massa sötsaker, bara för att jag är gravid.

Hitills (går in i vecka 16 imorgon) så har jag gått upp 2 kilo.  

Svar på tråden BF januari 2014