• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Trollfia
    Burberry skrev 2013-07-28 19:41:13 följande:
    Vad kul! Javisst blir det roligt jämföra hur det är att vänta / ha en jämfört med tvillingar. Hittills åtminstone tycker jag graviditeten varit betydligt lättare med en. Hur har du känt?

Jag håller helt med.....mådde betydligt sämre när jag väntade tvillingarna. Tror/hoppas att man kommer kunna njuta lite mer av bebistiden den här gången. Upplevde den tiden lite kaotiskt =)
  • Mantra

13+2 idag..i bilar mig att jag känt rörelser vid två-tre tillfällen senaste dagarna.. Andra barnet. Kan det stämma? Kände tidigt förra gången oxå, men snarare v 16..

• Flikkan

Nu ser man vart bebisen ligger i magen. En bulle står upp på höger sida och platt på vänster :) Bubblar i magen! Idag bad svärmor mig att vända mig om och sa det är en Pöjk! Tror ej det ens är omöjligt så här tidigt att kunna se bakifrån om magen syns eller inte så här tidigt. Tyckte det var lite fånigt, jag tror på tjej då vi hade sex 5-7 dagar från ägglossningen :) Men för mig spelar det ju ingen roll vad det blir, får se 23/8 Men detta med myter, dom säger att både kille och tjej skall visa magen bakifrån samma med att den inte syns. Någon av er som gjort det här lite löjliga testet med urin och bikarbonat och se om det bubblar eller fräser är det en kille och om inget händer är det en tjej? Något med syran i urinen är olika vid vilket kön. Jag testade och det var en flicka, detta var i vecka 7 skulle ha gjort om det ;)

• Chaplin89

Flikkan: Har gjort både ringtest och bikarbonattest samt det faktum att jag mått konstant illa i över 10 veckor visade att det var en tjej i magen.
    RUL visade mkt tydligt att det är en kille :) Så de där testerna ska man nog ta med en nypa salt!! ;)

• popcornplaya

V.18 idag. Längtar ihjäl mig till nästa vecka när det är dags för rul. Tiden går såååååå långsamt!

• vartjagängår
    Flikkan skrev 2013-07-29 00:09:55 följande:
    Tyckte det var lite fånigt, jag tror på tjej då vi hade sex 5-7 dagar från ägglossningen :) Men för mig spelar det ju ingen roll vad det blir,

Vi hade också sex 7-6 dagar innan äl så tror också på tjej här. Blir kul & se mm det stämmer! :)
  • LinaThulin

Nu rör det sig för fullt i magen. Tom pappan och syskon har kunnat känna bebis sparka och snurra. Längtat efter det här faktiskt.

Har för mig att någon här läckte fostervatten eller iaf oroade sig för att det var fostervatten som läckte. Hur har det gått för dig ?
    Jag har vi flertal tillfällen senaste dagarna fått byta trosor då de varit blöta. Väldigt blöta. Flytningar har jag men då blir inte hela trosorna blöta, så det är inte det.
    Börjar nojja för att det kanske är fostervatten ? Bör man i så fall ringa någon direkt ?
    Ska på RUL på onsdag.

Jag har oxå gjort bikarbonat testet och fick resultatet tjej. Men jag tror jag väntar en pojke. Ska inte koll vad det blir på RUL så det får visa sig när den föds.

• januaripyr

Är det nån av er som har problem med smärta mellan skuldrorna ? Jag är i v.18 och kan knappt ligga ner på kvällen, får ligga på mage och sova för att det ska lindra.
    På dagen kan det hugga till i vänster sida vid revbenen. Vad kan de bero på? :/

• SB2011
    LinaThulin skrev 2013-07-29 08:51:16 följande:

Nu rör det sig för fullt i magen. Tom pappan och syskon har kunnat känna bebis sparka och snurra. Längtat efter det här faktiskt.

Har för mig att någon här läckte fostervatten eller iaf oroade sig för att det var fostervatten som läckte. Hur har det gått för dig ?

Jag har vi flertal tillfällen senaste dagarna fått byta trosor då de varit blöta. Väldigt blöta. Flytningar har jag men då blir inte hela trosorna blöta, så det är inte det.

Börjar nojja för att det kanske är fostervatten ? Bör man i så fall ringa någon direkt ?

Ska på RUL på onsdag.

Jag har oxå gjort bikarbonat testet och fick resultatet tjej. Men jag tror jag väntar en pojke. Ska inte koll vad det blir på RUL så det får visa sig när den föds.

Man kan ha jätte vattniga flytningar! Hade de förra gången! Ringde då kk å fick höra att man ska ta en binda på sig å lukta på den efter 30min! De lukta de typ sperma/havsvatten så kunde de va fostervatten å man skulle komma in på bedömning!
  • LinaThulin

När jag har bytt trosor så har jag reagerat på att de luktar sperma, funderade ett tag på om det var de som var blött men vi hade ju inte haft nå sex innan.
    Men det var den första tanke som slog mig.

Just nu är det inte blött, känns snarare som det kommer när jag gör något, rör mig mycket eller bär saker.

Svar på tråden BF januari 2014