• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • SaraKarla

Det var jag som hade vattniga flytningar, det liksom rann ner för benen vid ansträngning. Det visade sig vara sårvätska, hade en kraftig infektion samt en kraftig svampinfektion på det. Nog för att man kan ha väldigt vattniga flytningar (jag har extremt rikliga flytningar även som icke-gravid) men när det rinner ner för benen och kommer vid ansträngning tycker jag det bör kollas upp. Även om det inte är fostervatten så kan det vara något annat som kräver behandling, som i mitt fall. Jag blev sjukskriven några dagar. Gyn misstänkte dock att det var fostervatten från början, det rann till och med när jag låg i stolen. Kolla upp det

• SB2011
    LinaThulin skrev 2013-07-29 09:54:47 följande:

När jag har bytt trosor så har jag reagerat på att de luktar sperma, funderade ett tag på om det var de som var blött men vi hade ju inte haft nå sex innan.

Men det var den första tanke som slog mig.

Just nu är det inte blött, känns snarare som det kommer när jag gör något, rör mig mycket eller bär saker.

Ring å prata med din bm!
  • c4trin

Hur är det med viktuppgång för er andra? Jag börjar bli lite fundersam eftersom jag inte har gått upp något (det var några hundra gram som nu va borta i morse igen). Jag e i vecka 16 o tänker att de kanske inte e så att man "bör" ha gått upp i vikt? Kul att veta hur ni anda har/hade de i vecka 16 o däromkring.

• SB2011
    c4trin skrev 2013-07-29 10:14:12 följande:

Hur är det med viktuppgång för er andra? Jag börjar bli lite fundersam eftersom jag inte har gått upp något (det var några hundra gram som nu va borta i morse igen). Jag e i vecka 16 o tänker att de kanske inte e så att man "bör" ha gått upp i vikt? Kul att veta hur ni anda har/hade de i vecka 16 o däromkring.

Jag e i v16 med å ligger på -3kg nu! Har gått upp 1.5 typ men jag har hypermesis.

Alla går inte upp än men de flesta gör väl! Efter v 20 brukar de flesta ligga på plus!

Förra graviditeten låg jag på +2kg i v22
  • Tokfrans
    c4trin skrev 2013-07-29 10:14:12 följande:
    jadu ingen aning, sist jag va där så hade jag tydligen gått ner från 64 till 58 pga illamåendet, men nu vettefan, har ingen våg hemma :P Försöker äta lite mer lite oftare men hoppas jag gått upp.
  • SaraKarla

Jag har gått upp från 52 kg till 54,7kg och är i vecka 18. Äter mycket mat (mestadels bra mat) rör på mig mycket i jobbet. Är väldigt hungrig.

• c4trin

Ja hungrig e jag också, hela tiden. Kan inte äta så stora portioner utan en liten aning mindre än vanligt. Äter oftare dock. Men det verkar vara vanligt då, blir orolig av ALLT o tror de e nåt fel ;) De e svårt att acceptera att det antagligen kommer gå bra o jag kan slappna av när man (eller iaf jag) har MA i bagaget.

• Kramardig

RUL på onsdag och jag vet inte om vi ska kolla könet på pyret. Sambon är inte så jättesugen men jag själv är lite osäker. Tidigare ville jag jättegärna kolla men nu vet jag inte riktigt.

• Mamma891124

Väntar mitt första o min sambos 3:dje barn.

BF 16/1-2014 ?

Ska på inskrivning imon till bm och är då i v15+5.

Vi har valt att inte veta könet på bebisen då min sambo redan ha 1 av varje

Svar på tråden BF januari 2014