• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Mamma891124
    Mamma891124 skrev 2013-07-29 12:18:39 följande:
    Väntar mitt första o min sambos 3:dje barn.

BF 16/1-2014 :)

Ska på inskrivning imon till bm och är då i v15+5.

Vi har valt att inte veta könet på bebisen då min sambo redan ha 1 av varje

• Burberry

Angående viktökning; gick in i vecka 16 idag. Har tyvärr redan gått upp flera kilon, trots att jag inte tycker jag ätit mer än vanligt, och de senaste 3 veckorna motionerat 1h per dag. Men jag är tydligen en sådan som börjar lagra fett så fort jag blir gravid. Förra graviditeten gick jag upp 25 kg - vill verkligen inte gå upp lika mycket denna gång, speciellt inte när de sista 10 kg inte försvann efter förlossningen.

Jag tror det är väldigt individuellt när och hur mycket man går upp som gravid. Ni som ännu inte gått upp behöver inte oroa er, bebisen mm väger ännu så lite, så det som man går upp i början är bara fett som lagras för framtida behov (amning) och det hinner ni nog gå upp senare också.

• syskonlängtan14
    c4trin skrev 2013-07-29 10:14:12 följande:
    Hur är det med viktuppgång för er andra? Jag börjar bli lite fundersam eftersom jag inte har gått upp något (det var några hundra gram som nu va borta i morse igen). Jag e i vecka 16 o tänker att de kanske inte e så att man "bör" ha gått upp i vikt? Kul att veta hur ni anda har/hade de i vecka 16 o däromkring.
    Men första barnet gick jag inte upp något förren i v 20 dock small de till rejält. Denna gången har jag inte heller gått upp något direkt. max 1 kg och är i v 16 så de är ingen fara . Min bm tyckte de bara var bra
  • popcornplaya

När det är såhär varmt ute är jag verkligen överlycklig att slippa va höggravid mitt i sommaren. Är mkt skönare att få vinterbarn!

• Siiran

Var och shoppade idag och det var ju inte lönt att köpa vanliga jeans (kan inte knäppa mina längre) så första mammabyxorna och bh inköpta. Guud så sköna! Köpte även en doppler så nu ska det hem och letas hjärtljud ;)

• SB2011

Jag e dunder förkyld sen en vecka tillbaka å hostar en hel del! Å jag har ff problem med mitt illamående fortfarande och spyr dagligen!

Nu för en stund sen va de dax igen för lunchen att komma upp igen (tmi jag vet sorry) och jag märkte att de kom lite blod med!

De e Inget ja ska oroa mig för va? Nåt blodkärl som gått pga hostan typ eller?

Eller ska man höra av sig till vårdcentralen?

• sagalo

Jag är i v 17 och har nog gått upp 3-4kg.. Dock har jag nog mest mig själv att skylla, har unnat mig lite väl mycket i sommar + minimalt med träning ;) gick upp 25kg förra gången så vill helst undvika att gå så pass mycket, dock hade jag inga problem att gå ner efter graviditeten så tänker försöka att inte jaga upp mig över eventuell viktuppgång :)

• annadenise
    Kramardig skrev 2013-07-29 11:57:40 följande:
    RUL på onsdag och jag vet inte om vi ska kolla könet på pyret. Sambon är inte så jättesugen men jag själv är lite osäker. Tidigare ville jag jättegärna kolla men nu vet jag inte riktigt.

Hej!

Vi gjorde rul i fredags och ville gärna veta könet, men bebisen ville inte visa sif! den hade rumpan och benet för, så bm kunde inte säga om det är en pojke eller flicka. nu får vi snällt vänta fram till januari. Hoppas ni har bättre tur om ni bestämmer er för att ni vill veta.
  • tinis

I början av grav var vi o pratade abort men valde att behålla, yay

• annadenise
    tinis skrev 2013-07-29 13:59:20 följande:
    I början av grav var vi o pratade abort men valde att behålla, yay

Då har du en spännande tid framför dig:)
Svar på tråden BF januari 2014