• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Tokis
    vartjagängår skrev 2013-07-29 17:15:34 följande:
    Barnmorskor verkar ju överlag ha lite problem med hur de uttrycker sig. Förra grav så frågade hon på fullaste allvar om jag skulle kunna klara av att vara nykter i nio månader, när jag sa att jag inte ville amma sa hon att de bästa mammorna är de som ammar & hon var övertygad om att min sambo slog mig. Skulle aldrig dricka när jag är gravid, har inte ens gjort det emellan graviditeterna & vart hon fick att jag skulle bli slagen hemma ifrån är fortfarande ett mysterium. Behöver jag säga att jag bytt bm? Haha

Min bm sa det med vikten på ett väldigt bra sätt. Har även pratat med min om amning och hon var okej oavsett hur man vill göra! Tråkigt med bm som uttrycker sig så fel
  • SaraKarla

Beror på hur länge man varit arbetslös innan man börjat studera, tror man måste ha börjat studera inom 3 månader från det att man slutat jobba för att få vilande sgi.

• Siiran
    SB2011 skrev 2013-07-29 17:19:18 följande:
    De va lite trixigt att hålla allt så be din kille om hjälp! Hålla luren, hörluren över micken å hålla dopplern på rätt plats va ett pussel
    Haha kan tänka mig det, kan behövas fler än två händer till det
  • 30maj

Jag tycker fortfarande att föraäkringskassan är svår att förstå mig på, trotts ja har en son på 2 år...:P hur länge ska man ha arbetat, eller går de på årsinkomsten(?) för att få högre än längsta från fk?? Hade lägsta mes sonen men har pluggat och jobbat tills denna grav...

• Mymemlan

Jag har köpt ett klädpaket begnat med gravidkläder och i det paketet fanns 2 par gravidjeans från h.m i storlek 42, jättefina men jag har 36/38 och kan inte ha dom. Finns det intresse kan man få köpa båda 2 för 150 kr inklusive frakt! :) annars lägger jag dom på tradera :)

• Burberry
    Mymemlan skrev 2013-07-29 20:37:13 följande:

Jag har köpt ett klädpaket begnat med gravidkläder och i det paketet fanns 2 par gravidjeans från h.m i storlek 42, jättefina men jag har 36/38 och kan inte ha dom. Finns det intresse kan man få köpa båda 2 för 150 kr inklusive frakt! :) annars lägger jag dom på tradera :)

Har du barn sedan tidigare? Annars kan det vara bra spara dem, många (inte alla dock) byter nämligen storlek flera gånget under graviditeten..

Senast började jag på 36 i början av graviditeten, vid förlossning hade jag storlek 42. Nu använder jag storlek 38 i vecka 16, men räknar nog att ha minst 40 i slutet av graviditeten.
  • syskonlängtan14

Är era magar hårda. Har jätte komplex nu över att jag ser bara fet ut? Sambon lugnar mig med att de var samma med sonen men tittar jag uppeifrån så syns de att de är en gravmage men när jag tittar i spegeln blir jag bara äcklad typ... Är ju bara en fet sladdrig mage... Hmm jaja den hårdnar väl till sig snart kanske... Men är lite skraj att de kommer se ut så hela tiden pga. maghänget. har sett sådana bilder på gravida där de är gravidmagar och sen hänger hudpåsen under typ... ska nog sluta googla på de kanske ;)

• Mymemlan

38 är nooog stora så 42 kmr aldrig passa. Med sonen på 3 år gickjag bara bara 3 kg och gick inte upp nån storlek :)

• c4trin
    syskonlängtan14 skrev 2013-07-29 19:44:19 följande:
    Är era magar hårda. Har jätte komplex nu över att jag ser bara fet ut? Sambon lugnar mig med att de var samma med sonen men tittar jag uppeifrån så syns de att de är en gravmage men när jag tittar i spegeln blir jag bara äcklad typ... Är ju bara en fet sladdrig mage... Hmm jaja den hårdnar väl till sig snart kanske... Men är lite skraj att de kommer se ut så hela tiden pga. maghänget. har sett sådana bilder på gravida där de är gravidmagar och sen hänger hudpåsen under typ... ska nog sluta googla på de kanske ;)

Min e ganska hård för det mesta faktiskt, men ibland känns det ändå som om jag ser mest tjock ut :P
    Problemet sitter nog mer i ens eget huvud än någon annanstans ;) 
  • hundenhubbe
    popcornplaya skrev 2013-07-29 17:29:36 följande:
    Om du jobbat innan så är din sgi skyddad under studietiden men själva csn är inte nått du får fp på.
    Jag började plugga direkt efter gymnasiet så har bara jobbat under somrarna :/
Svar på tråden BF januari 2014