• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • hundenhubbe

Jag har bara gått upp 2.5 kg typ än så länge! Äter som en häst men går inte upp. Ska väl vara glad för de men eftersom man ska gå upp en del och jag inte gått upp så mkt känns de inte så bra! Lär väl ångra att jag sa så om någon månad då jag gått upp supermkt Ska göra RUL den 19 augusti. Såå länge kvar! v. 20 då! 

• SB2011
    Siiran skrev 2013-07-29 16:57:57 följande:
    Längtar till jag också med säkerhet känner den lille, men det är ju skönt att kunna lyssna fram till dess när man känner sig orolig. Har dagar då jag nojjar ihjäl mig, så då är det ju bra att kunna lugna nerverna :)
    Jo känner lika som du! Har ett MA i bagaget så vissa dagar är jobbiga!

Jag spela in hjärtljuden med mobilen så jag kan lyssna på så 15ggr om dagen! När jag bara vill höra för de e mysigt å inte för jag e nojjig!:)
  • hundenhubbe

Jag har lågt BIM ca 20-21 så BM sa att jag nog kommer gå upp en del. vi får väl se när de händer!

• Siiran
    SB2011 skrev 2013-07-29 17:02:10 följande:
    Jo känner lika som du! Har ett MA i bagaget så vissa dagar är jobbiga!
    Jag spela in hjärtljuden med mobilen så jag kan lyssna på så 15ggr om dagen! När jag bara vill höra för de e mysigt å inte för jag e nojjig!:)
    Usch ja förstår verkligen att du är orolig då. Det var smart, det ska jag med göra! ;)
  • vartjagängår

Barnmorskor verkar ju överlag ha lite problem med hur de uttrycker sig. Förra grav så frågade hon på fullaste allvar om jag skulle kunna klara av att vara nykter i nio månader, när jag sa att jag inte ville amma sa hon att de bästa mammorna är de som ammar & hon var övertygad om att min sambo slog mig. Skulle aldrig dricka när jag är gravid, har inte ens gjort det emellan graviditeterna & vart hon fick att jag skulle bli slagen hemma ifrån är fortfarande ett mysterium. Behöver jag säga att jag bytt bm? Haha

• SB2011
    Siiran skrev 2013-07-29 17:12:10 följande:
    Usch ja förstår verkligen att du är orolig då. Det var smart, det ska jag med göra! ;)
    De va lite trixigt att hålla allt så be din kille om hjälp! Hålla luren, hörluren över micken å hålla dopplern på rätt plats va ett pussel
  • SB2011
    vartjagängår skrev 2013-07-29 17:15:34 följande:

Barnmorskor verkar ju överlag ha lite problem med hur de uttrycker sig. Förra grav så frågade hon på fullaste allvar om jag skulle kunna klara av att vara nykter i nio månader, när jag sa att jag inte ville amma sa hon att de bästa mammorna är de som ammar & hon var övertygad om att min sambo slog mig. Skulle aldrig dricka när jag är gravid, har inte ens gjort det emellan graviditeterna & vart hon fick att jag skulle bli slagen hemma ifrån är fortfarande ett mysterium. Behöver jag säga att jag bytt bm? Haha

Oj fy! Haha å jag tyckte min förra va kass! Jag förstår att du byta!!

Min kunde bara inte svara på nån fråga man hade å skicka mig till dr heeeela tiden! För saker som hon borde kunnat!
  • hundenhubbe
    Har en liten fråga! Går på studielån men arbetar också helst nu på sommaren. Är de någon som vet om studielånen man tar gills som inkomst? Så att de räknas in då man ska få föräldrapenning  Har hört flera olika teorier om de och tänkte höra om någon har koll!
  • popcornplaya
    hundenhubbe skrev 2013-07-29 17:26:02 följande:

Har en liten fråga! Går på studielån men arbetar också helst nu på sommaren. Är de någon som vet om studielånen man tar gills som inkomst? Så att de räknas in då man ska få föräldrapenning  Har hört flera olika teorier om de och tänkte höra om någon har koll! smile2.gif

Om du jobbat innan så är din sgi skyddad under studietiden men själva csn är inte nått du får fp på.
Svar på tråden BF januari 2014