• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Kramardig

Någon som har ett barn sedan tidigare som är kring 2-3år?

Vi har lite svårt för att bestämma oss när det gäller barnvagn. Syskonvagn eller vanlig vagn med ståbräda? Tidigare var jag helt säker på en vanlig vagn medståbräda men nu är jag lite osäker. Sonen kommer vara 2år och 9mån när bebis kommer och frågan är om vagn behövs åt honom?

Några vänner sa att deras barn åkt rätt länge och att dom inte hade klarat sig utan vagn då deras barn velat åka längre sträckor och även vilat i vagnen. Medan andras barn knappt åkt vagn vid sammaålder.

Funderar därför på en Donkey just för att vi kan göra den till syskonvagn/enkel beroende på vart vi ska osv.

Någon med tips?

• popcornplaya
    Kramardig skrev 2013-07-31 20:24:39 följande:

Vi har lite svårt för att bestämma oss när det gäller barnvagn. Syskonvagn eller vanlig vagn med ståbräda? Tidigare var jag helt säker på en vanlig vagn medståbräda men nu är jag lite osäker. Sonen kommer vara 2år och 9mån när bebis kommer och frågan är om vagn behövs åt honom?

Några vänner sa att deras barn åkt rätt länge och att dom inte hade klarat sig utan vagn då deras barn velat åka längre sträckor och även vilat i vagnen. Medan andras barn knappt åkt vagn vid sammaålder.

Funderar därför på en Donkey just för att vi kan göra den till syskonvagn/enkel beroende på vart vi ska osv.

Någon med tips?

När jag fick mitt andra barn var min son 2 1/2. Vi hade syskonvagn och använde den mycket i ett år i alla fall.
  • 30maj

Någon med tips?

Vår pojk kommer vara 2,6 år när bebis kommer och vi har inriktat oss på en donkey! Perfekta vagnen för syskon eftersom man kan göra den till mono också:D eller emmaljunga viking, nån som vet om man kan göra den till mono??
  • syskonlängtan14

Någon med tips?
    Vår son kommer vara 2 och 7 mån. Jag vill ha en syskon vagn just för att kunna gå ut på långpromenad och motionera även när sonen är hemma. Men sambon är lite tveksam så nu är vi inne på att köpa en enkel vagn och en syskon vagn finare begagnat. helst vill jag ha donkeyn men jag tycker den är orimligt dyr. Men vi ska åka in och prova vagnar så snart de börjar synas lite mer. helst skulle jag vilja ha en philandteds just för smalhetens skull men sitsen blir nog för liten för sonen och då ska han sitta med vinterkläder där i... 
  • SaraKarla

Blir 3 år mellan mina, och min äldsta har slutat med vagn för länge sedan men jag köpte en äldre beg Emma ljunga syskonvagn, vill kunna gå på långpromenad med båda barnen helt enkelt. Jag går snabbt och långt. :)

• c4trin
    kallemaja skrev 2013-07-31 17:18:05 följande:
    Vilken vecka är du i? Är det första barnet? Jag vill också känna nu :)

Ja de e första barnet, går in i vecka 17 imorgon. Kände igår som sagt men har mer varit enstaka små minipuffar idag. Längtar tills det e tydligare o mannen också kan få känna!
  • vartjagängår
    Kramardig skrev 2013-07-31 21:05:44 följande:
    Vi får fara och provköra en Donkey helt enkelt! :)

Du kommer iiiinte bli besviken! :)
  • K87

Jag ska börja plugga i augusti :) så hoppas allt går bra :)

Svar på tråden BF januari 2014