• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • londonsvenska

... nej hela mitt meddelande klipptes bort!! Hr kommer en del av den, orkar inte skriva allt igen :(

... (Syskonlängtan14), vi är också inne på en Phil

• londonsvenska

... äh, ger upp, dumma app som klipper bort text!!!!!!

PhilochTeds tänker vi också på då den verkar smidig och smal, vilket är A och O här i London!!! Elise kommer vara 26 månader då lillebror kommer så syskonvagn tror jag behövs för att kunna vara ute hela dagarna!

• LinaThulin

Mellan mina två tidigare barn hade jag precis 2 år emellan. Vi köpte en syskonvagn och använde den massor. Vi har hund, så mycket promenader blev det.
    Vi hade en Phil

• Flikkan
    LinaThulin skrev 2013-08-01 00:31:48 följande:
    Gaaaaaah !!!

Appen klipper bort all text efter specialtecken. Riktigt irriterande men alltid innan jag skickar iväg mina länga inlägg kopierar jag alltid för att vara på sen säkra sidan.
  • LinaThulin

Aha ! Det är därför :)
    Nytt försök då.

Vi hade en philted vagn som vi använde tills äldsta var 4. Barnen fick jätte bra plats i den.
    Nu vet jag dock inte vad jag vill ha för vagn. Älskar bugaboos Buffalo, tycker den är super fin ! Men vill samtidigt ha en mjuk gungbar emmaljunga, svårt !
    Har ni nå erfarenheter ?

• Kramardig

Till sonen hade vi en Quinny freestyle XL och den var väl ok. Vi köpte den begagnad av en kompis och vi hade inte testat så många andra vagnar. Nu i efterhand är det mycket jag inte tyckte om med den och jag vill den här gången köpa en vagn jag kommer vara riktigt nöjd med. Sista barnet för oss och då får man lyxa till det lite ;)

Jag tycker det är trist att det verkar vara någon slags "vagnkamp". Bland mina bekanta har några Donkey medan andra har helt andra vagnar i olika prisklasser. Har man en Donkey "är man knäpp och rik" men har du en annan billigare vagn "har du en skitdålig vagn". Varför kan man bara inte acceptera att alla tycker olika och prioriterar olika?

• SB2011
    Kramardig skrev 2013-08-01 07:26:40 följande:

Till sonen hade vi en Quinny freestyle XL och den var väl ok. Vi köpte den begagnad av en kompis och vi hade inte testat så många andra vagnar. Nu i efterhand är det mycket jag inte tyckte om med den och jag vill den här gången köpa en vagn jag kommer vara riktigt nöjd med. Sista barnet för oss och då får man lyxa till det lite ;)

Jag tycker det är trist att det verkar vara någon slags "vagnkamp". Bland mina bekanta har några Donkey medan andra har helt andra vagnar i olika prisklasser. Har man en Donkey "är man knäpp och rik" men har du en annan billigare vagn "har du en skitdålig vagn". Varför kan man bara inte acceptera att alla tycker olika och prioriterar olika?

Du sa de jävligt bra!:) jag förstår inte heller varför vagnar är någon slags status grej! Jag har en vagn som inte e av nåt fint märke och den är dess utom beggad och vet folk tycker den e skit ful å man e snål, vill inte de bästa för sitt barn å ja allt möjligt! Men jag köpte den för jag gilla den! Jag ser inte snett på folk som har dyra vagnar! Dom har väl köpt den för den passa dom å deras behov! Kan ärligt talat knappt se skillnad på vagnar!

Men ja de e verk en status grej!
  • Malimari

Jag köpte vagnen enbart för att jag gillar Crescent (har en cykel som jag älskar av samma märke haha) och för att den har breda, fyra fasta gummihjul som inte behöver pumpas. :D Älskar den. Tyvärr hatade sonen att åka vagn så hoppas kommande bebis är mer förtjust =)

Svar på tråden BF januari 2014