• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • SB2011
    mariafii skrev 2013-08-01 10:39:24 följande:

Äntligen semester och gått in i v.16

1 v  4 dagar kvar till RUL och 7 dagar till bröllopet :) jag längtar  

Gravid v.16 - BF 19 Jan 2014
    Ohh mys med bröllop!:) ska ni ha stort eller litet?
  • c4trin
    SB2011 skrev 2013-08-01 11:16:36 följande:
    Va skönt! :) låter som du har en bra bm:)

Ja hon e världens bästa måste jag säga! Det blir lätt henne jag ska gå hos med alla mina barn! Bemötandet på hela mottagningen e faktiskt jättebra oavsett vem man pratar med så de e skönt att ha den tryggheten =D
  • Baby2014

Nu känner jag små buffar hela tiden. Har nog känt i ett par veckor men har varit hemskt osäker på om det var bebis eller tarmar. Nu sparkar den mest mot höger höftben hela tiden, speciellt när jag sitter eller sätter upp benent så att magen hamnar lite i kläm! 20 dagar till RUL, det ska bli riktigt spännande då jag tror föräldrarna sk ta reda på könet! Det har jag aldrig gjort när jag väntade mina barn. Jag tror att detta är en flicka och det gör dom också.

• syskonlängtan14
    Baby2014 skrev 2013-08-01 11:49:15 följande:
    Nu känner jag små buffar hela tiden. Har nog känt i ett par veckor men har varit hemskt osäker på om det var bebis eller tarmar. Nu sparkar den mest mot höger höftben hela tiden, speciellt när jag sitter eller sätter upp benent så att magen hamnar lite i kläm! 20 dagar till RUL, det ska bli riktigt spännande då jag tror föräldrarna sk ta reda på könet! Det har jag aldrig gjort när jag väntade mina barn. Jag tror att detta är en flicka och det gör dom också.
    De är så häftigt att läsa när du skriver. Fick läsa de två gånger och sen ja  just de :) Tycker du gör något helt fantastiskt! 
  • annadenise
    syskonlängtan14 skrev 2013-08-01 13:56:03 följande:
    De är så häftigt att läsa när du skriver. Fick läsa de två gånger och sen ja  just de :) Tycker du gör något helt fantastiskt! 

Jag håller med:) Nu vet jag inte din bakgrund, men att "ge" ett barn till några som av någon anledning inte kan få barn, de är en fantastisk handling:)
  • Baby2014
    syskonlängtan14 skrev 2013-08-01 13:56:03 följande:

annadenise skrev 2013-08-01 14:39:00 följande:
    Jag håller med:) Nu vet jag inte din bakgrund, men att "ge" ett barn till några som av någon anledning inte kan få barn, de är en fantastisk handling:)

Tack! Känns skönt att höra! Det är ändå ganska kontroversiellt så det känns skönt att få positiv respons. Man förväntar sig oftast det motsatta.

BM var också helt fantastisk så det är bra.
  • LeaveMeAlone

Idag är det inget roligt att vara gravid. Det började igår kväll när jag fick ordentligt ont i nedre ryggen vilket bara eskalerade. Finns ingen direkt bra sitt eller liggställning som inte gör ont heller utan det är oskönt hur som. Lagom till sovdags gjorde det så ont att jag vaknade flera gånger på natten och inte kunde somna om. Gjorde fortfarande ont när jag vaknade och jobbdagen var hemsk. Nu har jag ännu ondare och imorgon kan jag förmodligen inte gå till jobbet. Hade verkligen hoppats på att det inte skulle bli såhär redan nu. Gick in i v 17 idag.

Någon som har något bra tips på vad man kan göra åt foglossning? Har ett smalt stödband men det hjälper inte så mycket. 

• SB2011
    LeaveMeAlone skrev 2013-08-01 16:18:00 följande:

Idag är det inget roligt att vara gravid. Det började igår kväll när jag fick ordentligt ont i nedre ryggen vilket bara eskalerade. Finns ingen direkt bra sitt eller liggställning som inte gör ont heller utan det är oskönt hur som. Lagom till sovdags gjorde det så ont att jag vaknade flera gånger på natten och inte kunde somna om. Gjorde fortfarande ont när jag vaknade och jobbdagen var hemsk. Nu har jag ännu ondare och imorgon kan jag förmodligen inte gå till jobbet. Hade verkligen hoppats på att det inte skulle bli såhär redan nu. Gick in i v 17 idag.

Någon som har något bra tips på vad man kan göra åt foglossning? Har ett smalt stödband men det hjälper inte så mycket. 

Palla upp med massor av kuddar! Så många kuddar du kan hitta! De brukar lindra lite iaf!
  • SB2011

Var hos sjukgymnast idag å fick bekräftat att de e foglossningarna jag har! Mitt bäcken e väldigt instabilt redan tydligen:/ skulle plocka fram kryckorna tyckte hon. Ha på kvällarna när de gör som mest ont! Men hur lätt är de me kryckor när man har en liten att jaga?! Fick stränga orders om hur jag ska stå, gå, resa mig etc! Gå stilen e ju hemsk! Känner mig som en vaggande kossa! Bara de hjälper så ska jag inte klaga! Vill inte hamna i rullstol

• popcornplaya
    LeaveMeAlone skrev 2013-08-01 16:18:00 följande:

Min gravidkudde hjälper mkt när jag ligger i sängen eller soffan.

Annars så är det väll mest att ta det lugnt. Lättare sagt än gjort.
Svar på tråden BF januari 2014