• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Patricia1984

Jag hade mycket utav dessa känslor med första barnet. Ibland så ifrågasatte jag mig själv ifall jag ville det här. Men ungefär i mitten av graviditeten så blev jag mer och mer positiv till graviditeten. Jag tänkte mycket på hur livet skulle bli osv. Man vet ju att ens hela liv kommer förändras och aldrig bli densamma. Läskigt :) men man smälter allting. Tillåt dig att känna så, det är helt OK :)

tinis skrev 2013-07-31 17:21:44 följande:
    Usch, första dagen efter semester :/ Så tråkigt men tiden knatar på, det är iaf sommarens sista dygnspass för mig, otroligt skönt! Men idag har det varit en sån där dag som jag är orolig o nervös inför att bli mamma o hur livet kommer bli. Typiskt! Är.det fler som fortfarande har Sanna känslor ibland? Som tur är så är dom bra dagarna fler

• popcornplaya
    tinis skrev 2013-07-31 17:21:44 följande:

Usch, första dagen efter semester :/ Så tråkigt men tiden knatar på, det är iaf sommarens sista dygnspass för mig, otroligt skönt! Men idag har det varit en sån där dag som jag är orolig o nervös inför att bli mamma o hur livet kommer bli. Typiskt! Är.det fler som fortfarande har Sanna känslor ibland? Som tur är så är dom bra dagarna fler smile1.gif

Helt normalt att tänka så. Jag tänkte också så inför första barnet. Och visst livet ändras mer än man kan föreställa sig men nu väntar jag nr tre ;) barnen är det bästa som finns!
  • SaraKarla

Tinis: det beror ju på hur nervös och hur dåligt du mår, känner du att du får ångest mm är det bra att ta upp det med din bm så du får prata med någon :) De flesta är väl nervösa första gången men är det mer än så kan man behöva prata av sig :) själv har jag "onormalt" mycket ångest inför barn nr 2 än vad jag hade med ettan, ska antagligen ta upp det med min bm.

• SaraKarla

Bara jag som inte känt fladder än? Går in i vecka 19 på sön och har bara känt enstaka buffar, men inget fladder, inga bubblor?

Någon annan som är Högskolestudent? Undrar hur det ska gå att studera i höst blir nog mammaledig i dec, hur gör ni?

• popcornplaya
    SaraKarla skrev 2013-07-31 17:55:10 följande:

Bara jag som inte känt fladder än? Går in i vecka 19 på sön och har bara känt enstaka buffar, men inget fladder, inga bubblor?

Någon annan som är Högskolestudent? Undrar hur det ska gå att studera i höst smile5.gif blir nog mammaledig i dec, hur gör ni?

Jag har kännt något några gr men inte nått speciellt. Är i v 17+2
  • Tokfrans

Så nu har vi vart och sätt på bebben för första gången och de va helt underbart. Den rörde på sig hela tiden och ville inte bli fotad haha. Som tyckte allt såg jättefint ut trots den va envis. Fick stå och hoppa för att den skulle röra sig så maan fick en bild. Lyckades få en som jag kommer lägga in snart så ni får se. Nu är oron borta, såg lilla hjärtat ticka och hen rörde sig riktigt mycket!

• SaraKarla

Ok, skönt att jag inte är ensam var samma med ettan men trodde jag skulle känna mer andra gången

• sagalo

Någon annan som är Högskolestudent? Undrar hur det ska gå att studera i höst smile5.gif blir nog mammaledig i dec, hur gör ni?

Pluggar också! Är min sista termin på utbildningen så anar att den kommer bli rätt tuff och intensiv :) ska egentligen ta examen i januari, men nu kommer det bli så att jag ska skriva exarbetet och delta i 70%-seminariet i december, sen kommer jag istället opponera i juni! :) Tror det kommer bli bra.. Och jag hoppas att bebisen ankomst kommer motivera mig att kämpa på som aldrig förr :)
  • LeaveMeAlone

Kul med alla lyckade RUL. Kul att man börjar komma in i den delen av graviditeten då det känns "på riktigt".

Jag köpte en doppler på teknikmagasinet igår så nu har jag fått höra på hjärtat där inne. Precis innan jag skulle lyssna och låg och förberedde dopplern så buffade bebisen dessutom till ordentligt i magen. Men det är inget som kommit hela tiden sen. Vill känna mer av det! 

• tinis

Någon annan som är Högskolestudent? Undrar hur det ska gå att studera i höst blir nog mammaledig i dec, hur gör ni?

Jag är också student jag tänkte gå på ledigt när jullovet börjar, o fixa på ngt sätt eftersom att terminen inte är slut. O sen ska jag försöka plugga på distans i vår. Vill så gärna bli klar med plugget fort men har 4 terminer kvar nu
Svar på tråden BF januari 2014