• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • verkar
    LeaveMeAlone skrev 2013-08-01 16:18:00 följande:
    Idag är det inget roligt att vara gravid. Det började igår kväll när jag fick ordentligt ont i nedre ryggen vilket bara eskalerade. Finns ingen direkt bra sitt eller liggställning som inte gör ont heller utan det är oskönt hur som. Lagom till sovdags gjorde det så ont att jag vaknade flera gånger på natten och inte kunde somna om. Gjorde fortfarande ont när jag vaknade och jobbdagen var hemsk. Nu har jag ännu ondare och imorgon kan jag förmodligen inte gå till jobbet. Hade verkligen hoppats på att det inte skulle bli såhär redan nu. Gick in i v 17 idag. Någon som har något bra tips på vad man kan göra åt foglossning? Har ett smalt stödband men det hjälper inte så mycket. 

Foglosning? det har jag med, har haft ca en vecka nu. Fast jag har bara ont om jag går tex cykla går bra. Brännande stickade känsla...
    Ursäkta min dyslexi
  • SB2011
    Baby2014 skrev 2013-08-01 16:11:44 följande:
    annadenise skrev 2013-08-01 14:39:00 följande:Jag håller med:) Nu vet jag inte din bakgrund, men att "ge" ett barn till några som av någon anledning inte kan få barn, de är en fantastisk handling:)
    Tack! Känns skönt att höra! Det är ändå ganska kontroversiellt så det känns skönt att få positiv respons. Man förväntar sig oftast det motsatta.

BM var också helt fantastisk så det är bra.
    Tycker med de e nåt fantastiskt de du gör! Du ger någon den finaste gåvan man kan få!
  • LeaveMeAlone
    SB2011 skrev 2013-08-01 16:23:53 följande:
    Palla upp med massor av kuddar! Så många kuddar du kan hitta! De brukar lindra lite iaf!
    popcornplaya skrev 2013-08-01 16:30:42 följande:
    Min gravidkudde hjälper mkt när jag ligger i sängen eller soffan.

Annars så är det väll mest att ta det lugnt. Lättare sagt än gjort.

Kuddar ska det bli. Önskar jag hade en gravidkudde. Kanske ska beställa en. Ser otroligt skönt ut.

Värme är skönt för min del. Har en värmekudde i svanken. Ska försöka få gubben min att massera lite. 
  • LeaveMeAlone
    verkar skrev 2013-08-01 16:33:37 följande:

Foglosning? det har jag med, har haft ca en vecka nu. Fast jag har bara ont om jag går tex cykla går bra. Brännande stickade känsla...
    Jag har läst att cykla ska vara bra. Kanske ska ta och fixa min cykel så man kan ta den innan det blir för kallt.
  • verkar

Gör det jag känner inget när jag cyklar och det är så mycket smidigare än att gå.

Ursäkta min dyslexi
  • SaraKarla

Nu rinner det massa flytningar igen, verkligen rinner igenom trosorna, och luktar illa vad kan d vara?

• SaraKarla

Usch, detta är vidrigt! Kraftiga rinniga flytningar, som stinker fisk! Grön-gråa i färgen, och går igenom till byxorna. Har under veckan haft smärtor i äggstockarna som jag Skrivit tidigare. Vad tusan är detta för skit?

• c4trin

Om ens flytningar luktar ska man alltid kontakta gynekolog, kanske är någon infektion eller så? E alltid bäst att kolla upp, hellre en gång för mycket :)

• SaraKarla

Jag hade infektion för ett par veckor sen, gjorde en grundlig undersökning hos gyn och det var både sår(?) och svamp i hela slidgången... Men nu luktar det ju vidrigt... Får väl kolla upp det till veckan !

• LeaveMeAlone
    SaraKarla skrev 2013-08-01 19:10:07 följande:
    Usch, detta är vidrigt! Kraftiga rinniga flytningar, som stinker fisk! Grön-gråa i färgen, och går igenom till byxorna. Har under veckan haft smärtor i äggstockarna som jag Skrivit tidigare. Vad tusan är detta för skit?
    Svamp? Ph-balansen rubbad? Som sagt är det bäst att kolla vilket som. Så slipper du oroa dig. 
Svar på tråden BF januari 2014