• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • annadenise
    SaraKarla skrev 2013-07-31 17:55:10 följande:
    Bara jag som inte känt fladder än? Går in i vecka 19 på sön och har bara känt enstaka buffar, men inget fladder, inga bubblor?

Någon annan som är Högskolestudent? Undrar hur det ska gå att studera i höst blir nog mammaledig i dec, hur gör ni?
    Jag är i v.18 (17+1) och har inte kännt någonting ännu, inga buffar, inget fladder och inga bubblor. Men jag är inte orolig, de kan dröja fram till v.20-22 innan man känner något.

Jag studerar oxå! Har haft uppehåll i 1 år, men nu ska jag återvända i höst för att göra klart min master. Jag har uppsatsen och 2 arbeten kvar, sen är jag klar efter 6 års studier...puh.

Jag arbetar nu heltid, men kommer att arbete deltid från 1:a sep och studera på deltid. Jag har bf 7 jan och räknar med att arbeta så länge jag orkar, då jag har ett stillasittande arbete.

Hur långt har du kvar på din utbildning?
  • SaraKarla

Annadenise: Väntar du också ditt andra barn? Jag kände väldigt sent med ettan också :) Då låg moderkakan fram så det kanske den gör nu med!
    Jag har två år kvar, puh

• c4trin

Känner mig nedstämd till tusen idag, känner mig totalt övertygad om att nåt är eller kommer bli med bebisen :( Fick en miniblödning i morse, som var över lika snabbt igen... Har nån av er haft de såhär sent? Går in i vecka 17 idag

• annadenise
    K87 skrev 2013-07-31 22:04:33 följande:
    Jag ska börja plugga i augusti :) så hoppas allt går bra :)

de kommer går bra...allt löser sig oftas bättre än man tror...:)
  • annadenise
    SaraKarla skrev 2013-08-01 08:44:57 följande:
    Annadenise: Väntar du också ditt andra barn? Jag kände väldigt sent med ettan också :) Då låg moderkakan fram så det kanske den gör nu med!
    Jag har två år kvar, puh

Jag väntar första barnet:) otroligt spännande... kämpa på med studierna, du kommer klara det galant:)
  • SB2011
    c4trin skrev 2013-08-01 08:50:09 följande:

Känner mig nedstämd till tusen idag, känner mig totalt övertygad om att nåt är eller kommer bli med bebisen :( Fick en miniblödning i morse, som var över lika snabbt igen... Har nån av er haft de såhär sent? Går in i vecka 17 idag

Usch jobbigt med sånna dagar! Har själv aldrig haft några blödningar men de e ganska vanligt och behöver inte betyda att nåt e fel som tur e! Men ring och prata med din bm tycker jag! Kram
  • syskonlängtan14
    londonsvenska skrev 2013-07-31 22:38:20 följande:
    ... äh, ger upp, dumma app som klipper bort text!!!!!!

PhilochTeds tänker vi också på då den verkar smidig och smal, vilket är A och O här i London!!! Elise kommer vara 26 månader då lillebror kommer så syskonvagn tror jag behövs för att kunna vara ute hela dagarna!
    Det jag är orolig för med den är att första tiden sitter ju stora syskonent i syskonsitsen framför och den är jätteliten sen tror jag att de inte är några problem när bebben börjar sitta i sitsen. Men då är de att man kanske lätt sparkar på vagnen när man går... Men måste åka in och prova olika. De är inte så dyra varken nya eller begagnade
  • mariafii

Äntligen semester och gått in i v.16

1 v  4 dagar kvar till RUL och 7 dagar till bröllopet :) jag längtar  

Gravid v.16 - BF 19 Jan 2014
  • c4trin
    SB2011 skrev 2013-08-01 10:06:34 följande:
    Usch jobbigt med sånna dagar! Har själv aldrig haft några blödningar men de e ganska vanligt och behöver inte betyda att nåt e fel som tur e! Men ring och prata med din bm tycker jag! Kram

Tack för svaret! Jag ringde BM nyss o hon sa att det inte låter alls alarmerande. Det kändes bättre redan innan jag ringde henne o nu efter känns de ännu bättre. E fortfarande nere men inte lika, va skönt. Hon sa att jag kunde komma in o lyssna på hjärtat precis när jag vill o att det lät fibt förra veckan när vi lyssnade :)
  • SB2011
    c4trin skrev 2013-08-01 10:54:09 följande:
    Tack för svaret! Jag ringde BM nyss o hon sa att det inte låter alls alarmerande. Det kändes bättre redan innan jag ringde henne o nu efter känns de ännu bättre. E fortfarande nere men inte lika, va skönt. Hon sa att jag kunde komma in o lyssna på hjärtat precis när jag vill o att det lät fibt förra veckan när vi lyssnade :)
    Va skönt! :) låter som du har en bra bm:)
Svar på tråden BF januari 2014