• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • 30maj

Ja kan inte alla skriva tips på "gratisgrejer" alltså i babykategorin då;)?! Haha!! Såå kul :)

• vartjagängår

hahah babyboxen.. I vår var det några tidningar,tre skedar & utgångna rabattkuponger. Sen har både jag & min sambo blivit terroriserade dagligen på telefon i snart ett års tid från diverse företag som fått tag på en därifrån så kan man välja att INTE ta del av andra erbjudanden, GÖR DET! hahah

• englasmamma86

Fick idag lyssna på mitt underverks hjärta hos BM =) helt ljuvligt och det blir mer verkligt på nått sätt.

jag går dit en gång i veckan och får akupunktur mot hyperemesis så egentligen hade jag inte fått se eller höra nått förrän RUL den 29 aug är då i vecka 20 .,men jag frågade snällt och japp där dunka hjärtat på med 150 slag .

(är i v.15, andra barnet)

ville bara dela med mig av min glädje. 

• englasmamma86
    sagalo skrev 2013-07-30 19:32:50 följande:
    Babyboxen från babyproffsen/barnens hus får man väl hämta tidigast 3 månader före bf? Vilken box är det du reggat? Kanske är olika :)
    nej jag hämta min på barnens hus =) var i vecka 12 då.
  • syskonlängtan14

Jag har också foglossningar. Stregrar sakta men säkert. har jag gått några längre sträckor eller som idag städat så känner jag av dem. Vet att de var lika dant förra gången och tillslut blev jag halvtid sjukskriven. Bm gav mig hopp på inskrivningen att de inte alls behövde bli så denna gången men nu när jag känner av mer och mer så har jag inte så stora förhoppningar. De jag mest oroar mig för är hur jag ska kunna ta hand om sonen. sist åkte jag ju bara hem och la mig för att vila efter en halvdags jobb... De kommer ju inte gå nu direkt

• englasmamma86
    Tokis skrev 2013-07-29 17:01:30 följande:
    Jag är i v 16 och har inte gått upp något men har bmi på 32 och ska helst inte gå upp något i vikt under grav enligt bm och jag kan förstå det, ju större man är desto större påfrestning på kroppen.... dock väntar jag mig inte att stå stilla. Vägde lika mycket innan förra grav och gick upp 8 kilo max det vill jag gå upp nu med... men allt går ju heller inte styra över....
    dem säger verkligen olika, jag har ett bmi på 33 och jag sa själv -ja jag väger ju lite mkt ..då sa hon bara ja man har ju en tendens att göra det,skratta bort det och sen var det inget med det.jag behövde inte ens väga mig .inget tjat eller pratat om vikt eller vad man ska gå upp eller inte.
  • verkar

Kronas apotek har också baby box om man med mera kort, foglossning har jag också. Det går an nu men blir säkert värre sen

Ursäkta min dyslexi
  • bananiss

Idag hade vi RUL! Sonen ska få en lillasyster!!! Så himla kul med en av varje!! :) BF 6 januari :)

Leon <3
  • SaraKarla

Usch, jag är alldeles öm i livmodern och det hugger i äggstockarna, speciellt i ena sidan, gör riktigt ont, pulserande smärta. Kan det ha med foglossningen att göra? Gör så ont ibland att jag inte kan stå.. Hugger till som knivhugg...

Svar på tråden BF januari 2014