• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • SaraKarla

Japp, ska kolla upp det nästa vecka! Har precis blivit behandlad mot svamp

• SB2011
    SaraKarla skrev 2013-08-01 19:21:28 följande:

Jag hade infektion för ett par veckor sen, gjorde en grundlig undersökning hos gyn och det var både sår(?) och svamp i hela slidgången... Men nu luktar det ju vidrigt... Får väl kolla upp det till veckan !

Skulle nog inte vänta till nästa vecka faktiskt! Kan orsaka komplikationer me graviditeten om de e infektion har jag hört!
  • SaraKarla

Har tyvärr 13 mil till närmaste sjukhus och ska på ul på tisdag, så då tänkte jag nämna det. Om det känns illa imorgon får jag ringa 1177 för min bm når jag bara 1 timme varannan vecka :-/

• Kramardig

Baby2014:

Verkligen underbart gjort av dig! Kan inte ens tänka mig att folk skulle vara negativa till det? Finns väl ingenting dåligt egentligen? Många som säger att dom själva inte skulle klara av det pga känslorna som kommer efter förlossningen.

Känner du dom blivande föräldrarna? Tycker det här är jätteintressant! :)

• syskonlängtan14

baby 2014:
    Jag har fler frågor. Är de ditt ägg som har befruktats eller är de helt och hållet deras ägg och spermier som du bär på? Vi har kämpat för att få våra barn men haft turen att lyckats med ivf/icsi. Men man har ju suttit och gått igenom alla tänkbara alternativ innan man visste om de skulle gå vägen.  

• bananiss

Jag är lite seg på att svara :) Men det här med syskonvagn.. Sonen blir 2 år och 7 mån när bebisen kommer. Jag kommer ha;

Sonens sulky (EL scooter s)
    Bebisens vagn (eventuellt emmaljunga nitro eller ozone) och den kommer nog ha en ståbräda vid behov.
    Syskonvagn (vet inte vilken än)

Jag känner att jag måste ha vagn om jag ska gå i affärer eller på långpromenad, åka buss (händer dock inte ofta), när barnen ska vila i vagnen eller rent av sova om vi är borta sent och ska gå hem, när stora är så trotsig och drar iväg för att han kommer veta att jag inte kan springa efter så lätt ;)

• bananiss

Känner att jag måste ha syskonvagn, ska de stå!

• Kramardig

Bananiss:

Jag är rädd att jag behöver syskonvagn och vi har inte plats för så många vagnar ni kommer ha ;)

Sulkyn vi har nu till sonen kommer vi behålla. Men jag tror nästan vi måste köpa en syskonvagn och då blir det nog en Donkey. Den verkar så praktisk och bra!

Jag tänker som så att sonen kanske åker bob eller pulka under vintern på promenader. Men ska vi promenera in till stan eller åka bil till stan vill jag ha ensittplats åt honom. Lättare för oss alla! Sen vet jag inte hur han kommer vila på dagarna och sånt där. Eller som du skriver om maman stannar länge hos någon och ska hem sent. Han lär ju inte vilja stå i sömnen, eller ännu värre, gå!

Jag blir tokig! Har läst, googlat, läst, jämfört vagnar och funderat, det blir inte lättare haha!

• LeaveMeAlone

Ni som funderar på det där med syskonvagn. Om det känns osäkert, är det inte bättre att köpa en(begagnat kanske om det är en kostnadsfråga)och om behovet inte finns så länge så kan man ju sälja iväg den och bara ha ståbräda. Måste ju vara bättre att ha för mycket än för lite om behovet av vila kvarstår för storasyskonet tänker jag. Nu har jag ju inte den biten att fundera på själv men min son hade vagn tills han var 4 år pga att han somnade lita var stans när man var iväg. det är jobbigt att bära på större barn. Ännu värre blir det om man har en liten till då.

• annadenise
    Baby2014 skrev 2013-08-01 16:11:44 följande:

Tack! Känns skönt att höra! Det är ändå ganska kontroversiellt så det känns skönt att få positiv respons. Man förväntar sig oftast det motsatta.
    BM var också helt fantastisk så det är bra.
    Kontroversiellt eller inte! allt som inte följer normen idag är kontroversiellt, men vem är det som säger att normen är rätt? Det är samhället och majoriteten av en grupp som skapar normen. (Nu är det inte rätt forum att diskutera alla dessa saker,då alla har olika åksiker och de får man respektera) men jag tycker att du gör något fantastiskt, en handling som verkligen borde uppmärksammas.

Du skriver att du själv har barn och nu ska du ge ett barn till ett par, som av någon anledning inte kunnat skaffa på egen hand! Du ger ett liv. denna handling kräver mod, styrka och en massa andra egenskaper. De är lätt att prata och säga att jo, jag skulle nog kunna tänka mig att göra det, men att verkligen genomföra detta är en helt annan sak!

Jag är imponerad av dig! De är en sån oegoistisk handling och jag ger dig aplåder:)

Tack för mig!
Svar på tråden BF januari 2014