• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Josefine02

Är i v. 18 nu och känner absolut inget av foglossning än. (Första barnet) har varit hos läkaren och fått 2 veckors sjukskrivning pga min huvudvärk som aldrig går över + min yrsel, deppighet, ångest mm. Sen så hade jag sån huvudvärk när jag handlade på coop häromdagen så det bara svartnade för ögonen på mig! Var tvungen att sätta mig ner! Riktigt obehagligt! Läkaren tyckte också att jag skulle ta järntabletter, (utan att kolla blodet först), och sa att det kunde ta upp till 3 veckor innan huvudvärken försvinner!! :( Jag orkar inte göra många knop här hemma! :( Min personalchef blev helt tyst i telefonen när jag ringde och berättade om sjukskrivningen. Hon sa "ehm, jaha är det bara för det här med huvudvärken eller?" Jag förklarade att det är vanligt i den här perioden av graviditeten och att alvedon inte hjälper ett smack. Men hon verkade inte förstå. (Hon har aldrig varit gravid själv) Så hon blev typ sur för att jag skulle vara sjukskriven mitt i semestern! Förstår på ett sätt att det är jobbigt för dom att hitta personal för att ersätta mig men mår man dåligt så gör man! :( jävla skit!

• Josefine02

Men idag är en bättre dag! Ska åka och köpa en begagnad Brio Go -13 ikväll som är använd ca 3 mån! Sittdel, liggdel, babyskydd och allt är precis som vi vill ha det. Svart! Tycker Brio Go är så snygg!! :) längtar efter att få klämma på den ikväll! Plus att det bara är 2013s modell som går att byta till terränghjul på! Kan behövas då vi bor på landet! :)

• vartjagängår
    Josefine02 skrev 2013-08-02 11:28:08 följande:
    Är i v. 18 nu och känner absolut inget av foglossning än. (Första barnet) har varit hos läkaren och fått 2 veckors sjukskrivning pga min huvudvärk som aldrig går över + min yrsel, deppighet, ångest mm. Sen så hade jag sån huvudvärk när jag handlade på coop häromdagen så det bara svartnade för ögonen på mig! Var tvungen att sätta mig ner! Riktigt obehagligt! Läkaren tyckte också att jag skulle ta järntabletter, (utan att kolla blodet först), och sa att det kunde ta upp till 3 veckor innan huvudvärken försvinner!! :( Jag orkar inte göra många knop här hemma! :( Min personalchef blev helt tyst i telefonen när jag ringde och berättade om sjukskrivningen. Hon sa "ehm, jaha är det bara för det här med huvudvärken eller?" Jag förklarade att det är vanligt i den här perioden av graviditeten och att alvedon inte hjälper ett smack. Men hon verkade inte förstå. (Hon har aldrig varit gravid själv) Så hon blev typ sur för att jag skulle vara sjukskriven mitt i semestern! Förstår på ett sätt att det är jobbigt för dom att hitta personal för att ersätta mig men mår man dåligt så gör man! :( jävla skit!

Sämsta chefen du har! Jag är också chef & visst hatar man när nån blir sjuk men det låter man väl inte personalen veta? Jag svär för mig själv eller låter min sambo få höra men man har väl ett gameface! Herregud.. Blir bara så upprörd över alla idioter till chefer det finns, min är bäst i världen. Hoppas huvudvärken ger sig, jag kan också få sprängande ont ibland men inget som inte lite alvedon klarar av.
  • c4trin

Vi har också Brio Go, eller vi har bokat den o ska hämta den senare :) Helt underbart smidig o snygg vagn! Perfekt ni hittade begagnad o så pass oanvänd :)

Josefine02 skrev 2013-08-02 11:31:05 följande:
    Men idag är en bättre dag! Ska åka och köpa en begagnad Brio Go -13 ikväll som är använd ca 3 mån! Sittdel, liggdel, babyskydd och allt är precis som vi vill ha det. Svart! Tycker Brio Go är så snygg!! :) längtar efter att få klämma på den ikväll! Plus att det bara är 2013s modell som går att byta till terränghjul på! Kan behövas då vi bor på landet! :)

• Siiran

Vecka 15 idag och jag mår bra, förutom bedövande trötthet fortfarande och svimningsanfall med jämna mellanrum. Hoppas på mer energi snart, börjar oroa mig lite för järnbrist eftersom jag håller på att svimma så ofta (är vegetarian och har nog varit dålig med att få i mig allt man behöver på sistone). Ska man gå till bm eller läkare för att kolla upp det?

• c4trin
    SB2011 skrev 2013-08-02 09:43:26 följande:
    Någon som haft de så här? Har sen nångång inatt fått jätte ont i magen! Så fort jag rör mig eller hostar, nyser etc hugger de till De gör mest ont nere i magen vid höften men de strålar upp i hela magen! Växtvärk eller vad kan de va? Borde ju inte va foglossningarna för de känns ju inte i hela magen? Å magen e inte hård så sammandragningar käns de inte som heller

Jag hade väldigt ont i magen npgra dagar i början av veckan, växvärk va de. Gör det tillräckligt ont tycker jag du ska ringa BM eller om du e orolig, själv ringer jag min hela tiden. ;) Tycker dock att de låter som växtvärk, vissa känner ju mer än andra tyvärr. Jag får väldigt ont till och från, varm dusch o ligga så magen inte e utsträckt e vad som funkat för mig. Lycka till
  • Tokfrans
    Siiran skrev 2013-08-02 11:59:29 följande:
    Vecka 15 idag och jag mår bra, förutom bedövande trötthet fortfarande och svimningsanfall med jämna mellanrum. Hoppas på mer energi snart, börjar oroa mig lite för järnbrist eftersom jag håller på att svimma så ofta (är vegetarian och har nog varit dålig med att få i mig allt man behöver på sistone). Ska man gå till bm eller läkare för att kolla upp det?
    Jag hade gjort de, med tanke på att du håller på att svimma av titt som tät.
  • Josefine02

Ja eller hur. Men man märker så fort på folk som har barn och inte har barn. Personer som har varit gravida innan förstår precis hur det kan vara!! Förjävligt ibland!! Medans andra bara viftar på huvudet och säkert tänker att man är lat eller något, men min kropp är i en helt annan värld och jag känner inte igen mig själv. Jätte jobbigt! Och vill helst inte vara gravid en enda sekund till! Vill ju så klart ha barnet! Men så jobbigt tycker jag att det är! Och det är synd...

Siiran. Ring BM och kolla. Jag är också yr och har nära på att svimma flera ggr. Hon sa att jag skulle ta järntabletter. Är i v. 18!

• Josefine02

C4trin ja eller hur, helt underbart! Något positivt i allt negativt! ;) vi vill ju inte ha den äldre modellen heller pga att man inte kan byta hjulen. Får allt för 8000! Är kanske lite dyrt men det är billigare än att köpa en sprillans ny! Varför ska vagnar vara så dyra?! Man blir ju helt ruinerad! Kostar säkert bara 1000 kr att tillverka! Allt för att tjäna så mycket som möjligt, plus att de vet att alla vill ha och behöver barnvagn! Brööl.

• c4trin
    Josefine02 skrev 2013-08-02 12:38:16 följande:
    C4trin ja eller hur, helt underbart! Något positivt i allt negativt! ;) vi vill ju inte ha den äldre modellen heller pga att man inte kan byta hjulen. Får allt för 8000! Är kanske lite dyrt men det är billigare än att köpa en sprillans ny! Varför ska vagnar vara så dyra?! Man blir ju helt ruinerad! Kostar säkert bara 1000 kr att tillverka! Allt för att tjäna så mycket som möjligt, plus att de vet att alla vill ha och behöver barnvagn! Brööl.

Ja vi gav 9000 för vår, fick den så billigt för de hade kampanj på den färgen (grön/blå). Egentligen ville jag ha svart men tänkte fixa till den litw med tyg eller tygfigurer eller nåt :) Vilket bra pris du fick! Helt underbart ju!!! Men visst e de mycket märket man betalar för, men vill man ha den så vill man ;)
Svar på tråden BF januari 2014