• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • verkar
    Evemal skrev 2013-08-02 09:48:48 följande:
    Vi har redan köpt en syskonvagn :) kommer vara 25 månader emellan våra barn. Vi köpte en Urban jungle duo! Är supernöjd med köpet älskar urban jungles vagnar! 16+4 idag! Veckor till rul :D

Vi med det märket har jag inte haft förut men hoppas att det blir bra.
    Ursäkta min dyslexi
  • Josefine02

Jaha det var ju bra pris ändå för en ny vagn! Ingick liggdel och babyskyddet då? :) Exakt! Älskar brios vagnar. Tycker inte någon annan vagn är fin när vi har varit och kollat! Kanske jag som är kräsen, men tycker speciellt att emmaljungas vagnar ser ut som att de är hämtade direkt från 80-talet! ;) Men det beror ju på vilket behov av vagn man behöver också :)

• syskonlängtan14

Var inne och tittade på vagn idag. De hade slutat sälja philandteds :( En av anledningarna var just att storasyskonet fick sitta så illa de första 6 månaderna... Det finns bara en barnvagnsaffär i växjö så får se hur långt vi behöver åka för att titta på den. Annars gillar jag babyjogger city mini GT eller nått sånt men då är de de att de är en ren syskonvagn och hur länge vill sonen åka vagn och alltid en bredvagn även om sonen inte är med. Emmaljungan kommer inte in förren i oktober lite tråkigt tycker jag hade varit kul att titta på den men till slut stod vi vid bugaboon och Jaaa jag har velat ha den från start men tycker de är dyra pengar kan inte hjälpa de. Men ska vi köpa två vagnar även ifall de är begagnat så kan de ju hamna runt där ändå. Suck vad jobbigt de är med sådana här beslut..

• Barcelona86

Vi ska köpa en Donkey men min dotter kommer att vara 17 månader där bebis föds så den vagnen lär användas flitigt några år.

• englasmamma86
    syskonlängtan14 skrev 2013-08-02 13:54:15 följande:
    Var inne och tittade på vagn idag. De hade slutat sälja philandteds :( En av anledningarna var just att storasyskonet fick sitta så illa de första 6 månaderna... Det finns bara en barnvagnsaffär i växjö så får se hur långt vi behöver åka för att titta på den. Annars gillar jag babyjogger city mini GT eller nått sånt men då är de de att de är en ren syskonvagn och hur länge vill sonen åka vagn och alltid en bredvagn även om sonen inte är med. Emmaljungan kommer inte in förren i oktober lite tråkigt tycker jag hade varit kul att titta på den men till slut stod vi vid bugaboon och Jaaa jag har velat ha den från start men tycker de är dyra pengar kan inte hjälpa de. Men ska vi köpa två vagnar även ifall de är begagnat så kan de ju hamna runt där ändå. Suck vad jobbigt de är med sådana här besl

Ett tips om du gilla phil and teds vagn så är babyjogger city select ett mkt bättre alternativ då båda barnen sitter mkt bätte =) 
  • c4trin
    Josefine02 skrev 2013-08-02 13:21:52 följande:
    Jaha det var ju bra pris ändå för en ny vagn! Ingick liggdel och babyskyddet då? :) Exakt! Älskar brios vagnar. Tycker inte någon annan vagn är fin när vi har varit och kollat! Kanske jag som är kräsen, men tycker speciellt att emmaljungas vagnar ser ut som att de är hämtade direkt från 80-talet! ;) Men det beror ju på vilket behov av vagn man behöver också :)

Ja de va allt med babyskydd + basen till det, ligg- och sittdel och regnskydd. När vi luskade lite kom det fram att de 5 vagnar hon beställt i den färgen skulle säljas för de så vi slog till o bokade direkt :D

Ja me 2, för min del e de vagnens utseende + att den e så himla smidig och fälls ihop så lätt (speciellt sittdelen, den behöver man inte ens ta av för att fälla ihop!) som gjorde att vi föll för den. Snygg o modern vagn :D 
  • syskonlängtan14
    englasmamma86 skrev 2013-08-02 16:29:24 följande:
    Den gillar vi inte alls. Den känns som en kundvagn. Vet att de är många som gillar den men syskonet kan inte åka framåt och nått annat accepterar inte sonen. Sen var sitsen ganska liten i och för sig inte jämnfört med dem jämte varandra. 
  • martinajulia

Idag fick vi hem startpaketet från jollyroom (jäkligt snabb leverans) innehållande spjälsäng med madrass, skötbord (i samma serie som sängen) babyskydd med bas och en vagn med sitt- och liggdel och ett regnskydd. (Cresent classic 2013) Vi kunde såklart inte hålla oss så packade upp vagnen med en gång och efter lite strul fick vi ihop den (var egentligen inte alls särskilt svårt) den är såå fin, precis som jag minns den från affären. Stadig, stabil och känns säker och så fin i svart med röda detaljer. Känns lite trist att allt ska upp på vinden nu i några månader, kan inte sluta klämma på vagnen ju :) som sagt fick vi ge 8000 för hela paketet, vi är jättenöjda! härlig fredag detta :)

• MizzMyzig83

Efter har haft ont i magen och blivit hård efter jag rört och ansträngt mig fick jag komma till bm för att kolla urinet så det inte var uvi vilket det inte var. Men tydligen är det sammandragningar jag har så vila när de väl infaller.
    Bm sa sedan att vi kan kolla om vi hitta bebisens hjärtljud och till min lycka hitta hon det snabbt och det slog jättefint och starkt. Blir mer och mer verkligt för var dag som går och just nu tycker jag veckorna rusa igenom, är redan i vecka 17+3=)

Vi har oxå börjat leta i barnvagnsdjungeln och gillar brio smile mer och mer när jag provkör den osv så det lutar åt att det blir den vagnen. Ingen som vet när emmaljunga viking finns i affären för provkörning?

Svar på tråden BF januari 2014